Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرسول شریفی، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، پنجم خردادماه در جمع خبرنگاران، گفت: این نمایشگاه یک روزه همزمان با مراسم سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج برپا و با حضور و استقبال گسترده نمازگزاران همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این نمایشگاه تعداد ۲۵ اثر کاریکاتور و پوستر با موضوع پایان یک داعش در معرض دید عموم قرار گرفت.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، منتخب آثار بین‌المللی مسابقه پوستر و کاریکاتور پایان یک داعش بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی پایان یک داعش آزادسازی خرمشهر نمازگزار قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد

پل کلو یکی از پروژه‌های بی‌نظیر حوزه جنوب غربی کشور بوده و این پل، قوسی و کابلی است که در حوزه جنوب نظیر ندارد و با ۳۲۵ متر طول، چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.

با اجرای عملیات این پل جاده ارتباطی یاسوج - سی‌سخت سه سال مسدود می‌شود و تردد از دو مسیر جایگزین انجام می‌گیرد.

ساخت پل کلو علاوه بر اینکه تردد و بار ترافیکی را کم می‌کند، می‌تواند به عنوان یک زیرساخت موجب توسعه در زمینه گردشگری شود. 'پل قدیمی کُلو تنها پل ارتباطی شهر سی سخت است که از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و هر لحظه امکان بروز حادثه‌ای تلخ و جبران ناپذیر وجود دارد.

جاده یاسوج به سی سخت با دارا بودن بیشترین پیچ‌های تند و متعدد یکی از جاده‌های صعب العبور کشور بوده که در چند سال اخیر با ساماندهی قسمت‌هایی از این جاده ارتباطی برخی از نقاط کور آن برطرف شده و جانی دوباره به خود گرفته است.

شهرستان دنا به عنوان نگین گردشگری جنوب غرب کشور و معروف به سرزمین برف و آفتاب، با افتتاح و کلنگ زنی ۲۶۰ پروژه خرد و کلان در حوزه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم، با گام عملی دولت در یکسال و نیم گذشته به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۲ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵) به مرکزیت شهر هشت هزار نفری سی سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.

به گفته برخی از مردم شهرستان دنا کارگاه پروژه پل قوسی سی سخت در روز‌های اخیر تعطیل شده و کارگاه نیز جمع آوری شده است.

علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی، عنوان کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه مسیر یاسوج به سی سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: پل قوسی شهرستان دنا به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ گونه تعطیلی ما در این پروژه نداریم.

روستا بیان کرد: دو مسیر بیاره و توت نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مسیر توت‌نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

وی بیان کرد: در مسیر بیاره مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود.

روستا با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیر‌های جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود.

وی بیان کرد: تاکنون افزون بر یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پروژه پل قوسی سی سخت ادامه دارد و به هیچ وجه تعطیل نشده است.

محمد راستا افزود: عوامل پروژه در حال کارند و حتی سال گذشته اعتباری به این پل تخصیص داده شده است.

وی ابراز کرد: این پروژه‌ها بدن هماهنگی تعطیل نخواهند شد و قانون وجود دارد و شخص نمی‌تواند تصمیم به تعطیلی طرح بگیرد.

شهرستان دنا به دلیل وجود منابع آب و پوشش انبوه باغ‌های میوه، در بخش کشاورزی و توسعه باغ‌ها یک موقعیت و زیرساخت ویژه دارد و بخش زیادی از نیروی فعال شهرستان در بخش کشاورزی، دام وطیور طرح‌های شیلات و باغ‌ها مشغول کار هستند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا بطول۸۰ کیلومتر، طولانی‌ترین رشته کوه زاگرس است که کوهنوردان نامدار جهان این رشته کوه را آلپ ایران نام نهاده اند، دنا دارای ۴۹ قله با ارتفاع بالاتر از چهارهزار متر است.

بیش از ۱۶۵ گونه جانوری از جمله دوزیستان و خزندگان، آبزیان و انواع پرندگان نادر جهان در منطقه حفاظت شده دنا زیست می‌کنند.

طی حدود یک سال و نیم اخیر همزمان با فعالیت دولت سیزدهم در شهرستان دنا تحولات عظیمی در حوزه‌های آب، گازرسانی، مخابرات، راه، بهداشت و درمان و کشاورزی صورت گرفته که قابل قیاس با سال‌های مشابه گذشته نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر