Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:54:26 GMT

کاهش قیمت سیب زمینی تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۴۶۱

کاهش قیمت سیب زمینی تا هفته آینده

کارشناسان پیش بینی کرده بودند که با شروع برداشت سیب‌زمینی در استان‌های جنوبی کشور روند کاهش قیمت این محصول آغاز می شود و حالا در این راستا با عرضه سیب زمینی گرگان تا هفته آینده، کمبود این محصول در بازار برطرف و قیمت ها کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، توقف در برداشت سیب زمینی به دلیل بارندگی‌ها در جیرفت، کهنوج و خوزستان، صادرات به ترکیه، تعطیلی نیروی کار در بخش سورتینگ، بروز مشکلاتی در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای، افزایش نرخ تمامی محصولات کشاورزی و شایعات بازار از جمله دلایل گرانی سیب‌زمینی در اواخر سال 97 و ابتدای سال 98 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس برای کنترل بهتر بازار این محصولات وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه ای در 10 فروردین 98 به گمرکات کشور به منظور مدیریت و تنظیم بازار داخلی، صادرات سیب زمینی و پیاز را از 15 فروردین 98 تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. در این نامه آمده است: «به منظور مدیریت و تنظیم بازار داخلی ‌از 15 فروردین 98 تا اطلاع ثانوی صادرات سیب زمینی و پیاز ممنوع می باشد. همچنین صادرات گوجه فرنگی بر اساس ضوابط بسته بندی ابلاغی، طی نامه 26 اسفند 97 سازمان توسعه تجارت ایران و با تأیید وزارت جهاد کشاورزی و صادرات رب گوجه فرنگی و فرآورده های مرتبط با آن در بسته بندی مصرف کننده (کمتر از 5 کیلوگرم) بلامانع می باشد.»

 

این گزارش می افزاید: روند کاهشی قیمت سیب زمینی بنا به گفته کارشناسان این حوزه با شروع برداشت سیب‌زمینی در استان‌های جنوبی کشور آغاز شده است و با برداشت محصول از مناطق جیرفت، هرمزگان، کرمان و دزفول و عرضه به بازار این کارشناسان پیش بینی کرده اند که قیمت سیب زمینی در بازار کاهش یابد و در ادامه سیر کاهشی قیمت این محصول بنا به گفته رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به ایرنا با عرضه سیب زمینی گرگان تا هفته آینده، کمبود این محصول در بازار برطرف و قیمت ها کاهش می یابد.

 

«اسدالله کارگر» در این باره گفته است: «در حال حاضر سیب زمینی نو مورد نیاز کشور از استان های جنوبی تامین می شود که بازار را به شکل کامل پوشش نداده اما با ورود سیب زمینی از گرگان قیمت این محصول به زودی متعادل می شود. عدم ثبات قیمت در محصولات کشاورزی ناشی از نوسان میزان تولید در فصول مختلف، وضعیت آب و هوایی و شرایط تولید است که در نرخ گذاری این محصولات تاثیر به سزایی دارد.»

 

خبر کاهش قیمت سیب زمینی در حالی اعلام شده است که در دو تا سه هفته اخیر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی نو طبق نرخنامه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران بین 4 تا 6 هزار تومان و در بازار به 8 هزار تومان رسیده بود.

 

به گفته کارشناسان این حوزه و براساس آمار تولید، سیب زمینی مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم. همچنین با توجه به آنکه سیب زمینی کشت بهاره از مناطق خوزستان و دزفول و سپس گرگان، قصر شیرین وهمدان بتدریج وارد بازار می‌شود، از این رو پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار آغاز شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان احیای شب قدر نماز جمعه مجلس مسجد خبرگزاری شبستان اردبیل خطبه نماز جمعه قیمت سیب زمینی سیب زمینی کشت سیب زمینی قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

امتداد - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هفته آتی نشستی درباره وضعیت بازار ارز برگزار می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در تذکری بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد