Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@15:39:51 GMT

شرط وزیر نیرو برای عبور بدون مشکل از تابستان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۴۶۸

شرط وزیر نیرو برای عبور بدون مشکل از تابستان

وزیر نیرو شرط عبور بدون مشکل از تابستان را همکاری مردم در مصرف برق اعلام کرد و گفت: اگر مشترکان همانند سال گذشته در مصرف برق همکاری کنند، تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

 رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص وضعیت تأمین برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشترکان همانند سال گذشته در مصرف برق همکاری کنند، تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کابینه دولت افزود: با وجود اینکه امسال بارش‌های مناسبی صورت گرفته و نیروگاه‌های برق‌آبی در شرایط بهتری به‌سر می‌برند، اما افزایش زودرس دمای هوا، نشانه‌ای بر مصرف بالا در کشور است.

طبق اعلام وزارت نیرو، با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند، پیک مصرف برق دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز 46 هزار مگاوات رسیده است./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا افزود: این واحد که طبق برنامه و به منظور ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان در روزهای ابتدایی ماه جاری از مدار خارج شده بود، پس از ۲۳ روز کار فشرده تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

نورالله ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی کامل همه واحدهای نیروگاهی برای تأمین نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: با توجه به افزایش بسیار قابل توجه تقاضای مصرف برق در ایام گرم سال بدلیل استفاده مشترکان از سیستم های سرمایشی، در راستای پاسخگویی به تقاضا و ارتقاء توان تولید واحدها، کار و تلاش و فعالیت تعمیراتی به صورت فشرده در نیروگاه حتی در تعطیلات نوروز بی وقفه ادامه داشت تا انشاءا... بتوانیم از پیک مصرف امسال با موفقیت عبور کنیم.

وی با اشاره به ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق، بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور را یکی از چالشهای اساسی صنعت برق دانست و ابراز داشت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است. لذا لازم است به موازات نیروگاه سازی و افزایش ظرفیت تولید برق، اقدام عاجلی هم در راستای فرهنگ سازی و آموزش شیوه های مدیریت مصرف انجام شود تا بتوانیم از اتلاف بیشتر سرمایه های ملی پیشگیری کنیم.

ادبی افزود: درحال حاضر، طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی تولید در تابستان، واحد یک بخار برای تعمیرات نیمه اساسی، واحد ۳ بخار برای انجام تعمیرات میاندوره ای و واحد یک گازی برای بازدید دوره ای و تعمیرات غیرمترقبه از مدار تولید خارج است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896645

دیگر خبرها

  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • روش های بازکردن قفل گوشی
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۳
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد