Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران و مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همچنین پیام صابریان رئیس اورژانس تهران و نیز نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مهمترین اهداف، ضرورت و چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران و موارد همکاری و تقویت مشارکت شهرداری تهران در این طرح مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این نشست گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهر سالم می‌تواند ظرفیت‌های خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این ظرفیت‌ها شامل ۱۸ درمانگاه شرکت شهر سالم و ۳۵۲ خانه سلامت و سراهای محله شهر تهران است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در حوزه زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت ایجاد ایستگاه‌های سیار در معابر و محل‌های پر رفت و آمد مانند ایستگاه‌های مترو، پایانه‌ها، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و پارک‌ها می‌تواند به بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کند اما پشتیبانی نیروی انسانی مورد نیاز باید توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران انجام شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ۶۰ هزار و شرکت شهر سالم چندین هزار نفر نیروی انسانی دارد و بنا شد که شرکت شهر سالم نسبت به سنجش فشارخون کارکنان شهرداری و این شرکت اقدام کند و اطلاعات آن را در سامانه سیب وزارت بهداشت وارد کند.

نصیری با اشاره به نقش مهم شهرداری تهران در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان نسبت به فشارخون بالا و مشارکت در این طرح ملی، یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از ظرفیت معابر، سراهای محله، فضای مترو و ایستگاه‌های آن، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خانه‌های سلامت نسبت به انتقال پیام به شهروندان مؤثر باشد و قدمی در این طرح بزرگ ملی بردارد.

کد خبر 4627022

منبع: مهر

کلیدواژه: فشار خون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی شهرداری با سرکنسولگری چین در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مهدی نوبانی افزود: این نشست برای تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های خدمات شهری، فرهنگی و عمرانی برگزار شد.
سرکنسولگری چین در بندرعباس نیز گفت: سرکنسولگری چین در بندرعباس نخستین کنسولگری چین در ایران است که با هدف شناسایی ظرفیت‌های استان هرمزگان راه اندازی شده است.
مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس نیز گفت: به دنبال گسترش روابط خواهرخواندگی شهر بندرعباس با کشور‌های چین و قزاقستان هستیم.

بیشتربخوانید:تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه در بندرعباس
در پایان این مراسم با سفره افطاری از میهمانان پذیرایی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • نشست هم اندیشی شهرداری با سرکنسولگری چین در بندرعباس
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها