Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، درباره اظهارنظر حسن روحانی، رئیس‌جمهور درباره کم بودن اختیاراتش گفت:‌ در قانون اساسی اختیارات رئیس‌جمهور به صورت کاملاً شفاف تبیین شده و هیچ گونه ابهامی ندارد.

وی ادامه داد:‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور به عنوان مقام اول اجرایی در کشور اختیارات لازم را برای اداره کشور دارد و ادعای مطرح شده وی درباره کم بودن اختیارتش کاملاً واهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نهادها و قوای دیگر اختیارات لازم را دارند. این در حالی است که در طول ۴۰ سال اخیر روسای جمهور متعددی آمده و رفته‌اند و وقتی برخی افرادی به صحنه عمل آمده و دیده‌اند نمی‌توانند مثمرثمر باشند عدم ایفای وظایف خود را به کمبود اختیارات ربط ندهند.

کریمی تصریح‌ کرد:‌ آقای رئیس‌جمهور کسی است که سال‌ها در بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی مسئولیت داشته و با ارکان و اختیارات آن آشناست، ضمن این‌که در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ به صراحت عنوان کرد که وقتی می‌دانستم که نمی‌توانم کاری برای ایران انجام دهم، به صحنه انتخابات نمی‌آمدم و چون می‌دانم می‌توانم مشکلات را حل کنم به صحنه آمده‌ام و برای این کار راه‌حل و برنامه دارم، لذا وقتی آقای روحانی چنین ادعایی کرده و بعد از ۶ سال به یکباره برخلاف این موضوع نظر می‌دهد یعنی فرصت‌سوزی.

وی ادامه داد:‌ در طول این سال‌هایی که آقای روحانی رئیس‌جمهور بوده است، فرصت‌سوزی‌های زیادی به‌ویژه در حوزه برجام، موضوعات فرهنگی، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل داشته است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: طرح موضوع کم بودن اختیارات آقای روحانی به نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت‌هاست، وگرنه ابهامی در حجم اختیارات بر اساس قانون اساسی و مسئولیت شفاف وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «آقای رئیس جمهور لطفا از اختیارات قانون اساسی خود استفاده نمایید!» ، «اوایل همه چیز تقصیر احمدی نژاد بود، الان از کم بودن اختیارات!» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسن روحانی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

سید محمد پاک‌مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : مجلس دوازدهم باید برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد.

وی افزود : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

پاک مهر با تاکید براین نکته که مجلس دوازدهم باید برای رفع کمبود پزشک و کادر درمان تلاش کند اظهار داشت : سهم پرداختی از ناحیه بیمه‌ها برای بیماران باید افزایش یابد.

وی افزود : طرح پزشک خانواده، گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی در نظام سلامت است و قاچاق معکوس دارو‌ها به کشور‌های همسایه باید کنترل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تورم در حوزه دارو درمان و هزینه‌های بیمارستانی نباید بر گرده مردم قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انفعال برخی کشور‌های اسلامی در عمل به وظایف خود در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد