Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@16:05:39 GMT

ترامپ: واشنگتن خواهان تغییر نظام ایران نیست!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۷۳۲

خرداد؛ ترامپ در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ژاپن مدعی شد که آمریکا خواهان تغییر نظام ایران نیست!
به گزارش خرداد، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که واشنگتن خواهان تغییر نظام ایران نیست!
در این کنفرانس دونالد ترامپ ادعا کرد که پس از خروج آمریکا از برجام، تهران به دلیل مشکلات جدی اقتصادی، رفتار خود را در منطقه تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ افزود: به نظر من آمریکا و ایران می‌توانند به یک توافق مشترک برسند. ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی است.
وی در ادامه اظهارات فرافکنانه و متناقض این روزهای خود درباره ایران با بیان این که من می‌دانم بسیاری از مردم ایران انسان‌های بزرگی هستند، ادعا کرد که آنها این شانس را دارند که با مقامات کنونی به کشور بزرگی تبدیل شوند.
به گزارش ایسنا، اظهارات فریب‌کارانه ترامپ در حالی مطرح شده که مقام معظم رهبری پیش از این هوشیاری در مقابل فریب و لبخند دروغین دشمن را ضروری خواندند و یادآوری کردند: آمریکایی‌ها گاهی می‌گویند با ملت ایران مشکلی نداریم و تحریم‌ها علیه مردم نیست بلکه با دولت ایران دچار چالش هستیم اما این یک دروغ فضاحت‌بار است چون دولت ایران بدون ملت کاره‌ای نیست و آن‌ها با حضور و اراده ملت دشمن هستند. برچسب ها: ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق چگونه کاخ سفید را آچمز کرده است؟

به نظر می‌آید منطقه با هدف قرار گرفتن کنسولگری کشورمان در دمشق به وسیله رژیم صهیونیستی، شهادت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در این جنایت و حمله تنبیهی جمهوری اسلامی در عمق رژیم صهیونیستی با تعداد زیادی پهپاد و موشک، به سمت تنش حرکت می‌کند.

این موضوع لزوم رویکرد واشنگتن را در برخورد با جنایت‌های تنش‌آمیز صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که اگر ادامه یابد، هزینه‌های بیشتری را فقط برای منطقه، بلکه برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

حمایت محتاطانه آمریکا از عناصر تنش‌زا

با متبلور شدن شاخص‌های تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا به‌سرعت تضمین‌های مکرر در مورد حمایت از رژیم صهیونیستی وحفظ امنیت آن ارائه کرد اماویژگی بارز این اظهارات، تمایل نداشتن به وارد شدن به درگیری با ایران بود.

وزیر خارجه آمریکا نیز حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و توضیح داد: گرچه واشنگتن از افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کند، اما به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود حمله بی‌سابقه ایران را محکوم کرد و با بیان این‌که در هفته گذشته دستوراتی به ارتش برای انتقال هواپیما‌ها و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک به منطقه صادر کرده، مدعی شد: استقرار هواپیما‌ها و ناوشکن‌ها به رژیم صهیونیستی کمک کرد تقریبا تمام پهپاد‌ها و موشک‌ها را سرنگون کنند.

 وی با بیان این‌که با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو و برتعهد فزاینده واشنگتن به امنیت این رژیم تأکید کرده‌است، قابلیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی راستود تاپیامی روشن بدهدکه دشمنان صهیونیست‌هانمی‌توانندامنیت‌رژیم صهیونیستی را تهدید کنند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز حمله ایران را به رژیم صهیونیستی محکوم کرد و توضیح داد: گرچه واشنگتن از افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کند، اما به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز با یوآو گالانت، همتای صهیونیست خود برای تضمین حمایت از رژیم صهیونیستی گفتگو و ادعا کرد: رژیم صهیونیستی می‌تواند «برای دفاع از خود» برابر هرگونه حمله آینده ایران و نیرو‌های محور مقاومت روی حمایت کامل آمریکا حساب کند.

وی با بیان این‌که واشنگتن به دنبال وارد شدن به درگیری با تهران نیست، گفت: از تلاش برای حفاظت از نیرو‌های خود و دفاع از رژیم صهیونیستی دریغ نخواهند کرد. پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» کنگره آمریکا تمایل به تمرکز بر حمایت از رژیم صهیونیستی داشت، اما این حمایت با دو مانع اصلی مواجه شد که نخستین آن تلاش برخی دموکرات‌ها برای پیوند دادن حمایت از رژیم صهیونیستی به حمایت از اوکراین و دومین مانع، فشار اعمال‌شده بر این حمایت ناشی از قتل‌عام و وحشیگری رژیم صهیونیستی در رفتار با مردم نوار غزه است.

در نتیجه حملات ایران به رژیم صهیونیستی تأثیر هر دو مانع ظاهرا منحل شد و تمرکز بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی غیرقابل انکار خواهد شد. به همین ترتیب، مجلس نمایندگان آمریکا دستور کار خود را برای هفته آینده تغییر داد تا قانون حمایت از رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

بایدن بر سر دوراهی

باتوجه به افزایش تنش در منطقه، واضح است آمریکا شاهد بن‌بست واقعی در سال انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا دولت بایدن از نخستین روز روی کار آمدن خود به دنبال تضعیف میراث دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رابطه با ایران بود و با این هدف سیاست مماشات‌جویانه‌تری اتخاذ کرد که عمدتا مبتنی بر تحریک مجدد مسیر دیپلماتیک و دستیابی به توافق با تهران بود. این روند در نهایت باعث شد برخی چهره‌های جمهوری خواه دولت بایدن به دلیل حملات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی مورد انتقاد قرار گیرد. در خط مقدم منتقدان، ترامپ است که در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت «اگر من روی کار بودم، حمله حماس در هفتم اکتبر و حملات ایران به رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد».

دولت بایدن با مجموعه‌ای از فشار‌ها مواجه است که آن را به سمت اتخاذ رویکردی محتاطانه سوق می‌دهد. در صدر این فشار‌ها تلاش برای رد این موضوع است که سیاست‌هایش عامل اصلی تقویت نقش ایران در منطقه شده است. علاوه‌بر این، برخی درخواست‌های داخلی برای واکنش تلافی‌جویانه آمریکا در داخل ایران یا کمک به رژیم صهیونیستی برای انجام چنین حمله‌ای افزایش یافته است. در مقابل، دولت آمریکا از خطرات افزایش بی‌ثباتی در منطقه آگاه است، زیرا به عواقب و پیامد‌های پیچیده‌ای منجر خواهد شد که فقط محدود به منطقه نمی‌شود، بلکه به عرصه بین‌المللی نیز خواهد رسید و هزینه‌های بیشتری را بر واشنگتن تحمیل خواهد کرد.

شبکه ان. بی. سی در این زمینه از نگرانی مقام‌های ارشد آمریکایی نسبت به اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران، بدون توجه به عواقب آن پرده برداشت و نوشت: نگرانی کاخ سفید نحوه مدیریت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است. همچنین وبسایت آکسیوس گزارش کرد، بایدن در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی گفت: واشنگتن از هیچ اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت نخواهد کرد. بایدن و مشاوران ارشدش به‌شدت نگران هستند واکنش رژیم صهیونیستی به حمله ایران، به جنگی منطقه‌ای با عواقب فاجعه‌بار منجر شود.

آمریکا به طور کامل از خطرات افزایش تنش در منطقه آگاه است و به همین دلیل به احتمال زیاد به دنبال ارائه حداکثر حمایت ممکن از رژیم صهیونیستی خواهد بود. در عین حال تلاش خواهد کرد تعهداتی از رژیم صهیونیستی دریافت کند که از اقدامات مخاطره‌آمیز و ماجراجویانه جلوگیری می‌کند. به موازات آن، واشنگتن به دنبال اعمال محدودیت‌های حداکثری علیه تهران مشابه سیاست فشار حداکثری است که به وسیله ترامپ اعمال شده بود. هدف بایدن این است که فعالیت‌های تهران را مهار کند. در این راستا، آمریکا کمپین «انزوای دیپلماتیک» را راه خواهد انداخت که تهران را زیر فشار قرار دهد.

منبع: جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق چگونه کاخ سفید را آچمز کرده است؟
  • آغاز تلاش جمهوری خواهان برای مبارزه با تقلب در انتخابات
  • سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی
  • شکست‌های راهبردی آمریکا در برابر ایران
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)