Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، در پی اقدام بانک ملی ایران در به مزایده گذاشتن دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از دانش‌آموختگان، اساتید و کارکنان این دانشگاه بیانه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا»

در سال‌های پایانی دهه هشتاد جمعی از اندیش‌وران و دلسوزان حوزه علمیه دریچه‌ای جدید در مسیر توسعه علوم انسانی و دینی گشودند و از آنجا که به عنوان عضوی از خانواده حوزه خود را متولی استحکام دین و رشد علمی طلاب در زمینه علوم جهان‌شمول و نوین می‌دانستند طرحی نو در انداخته و اقدام به تأسیس دانشگاه ادیان و مذاهب نمودند و با دوراندیشی در بیانیه‌ای، رسالت این مرکز علمی را چنین عنوان کردند:

«دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه‌ی علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت‌‌و‌گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت‌ همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه‌ی اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السّلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دانشگاه ادیان و مذاهب با سه‌ رشته ادیان ابراهیمی، ادیان شرق و مذاهب اسلامی(مذاهب کلامی) مسیر خود را آغاز کرد و هم‌زمان جهت فراهم آوردن امکان گفتمان با ارباب ادیان جهان آموزش زبان‌های انگلیسی، عربی معاصر، سنسکریت و عبری را در دستور کار خود قرار داد. اکنون نزدیک به دو دهه از آغاز این طرح نو و جهاد علمی می‌گذرد و کارنامه این مرکز علمی و آموزشی دستاوردهای در خور افتخاری را نشان می‌دهد؛ افزایش رشته‌های تحصیلی به 20 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته در مقطع دکتری، فعالیت گسترده مرکز آموزش‌های آزاد و التکرونیک، فعالیت گسترده دو انتشارات با عنوان نشر ادیان و انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با انتشار بیش از 350 عنوان کتاب از نویسندگان برجسته حوزوی و دانشگاهی، اتمام دوره تحصیلات تکمیلی در دو مقطع ارشد و دکتری توسط صدها طلبه دانش‌آموخته سطوح عالی حوزه که بسیاری از آنها در حوزه و دانشگاه‌های ایران و جهان دارای کرسی تدریس و پژوهش هستند؛ و نیز تأسیس کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب با بیش از صد هزار عنوان کتاب که مورد تحسین عالمان و اندیشمندان داخلی و خارجی است، گوشه‌ای از روند روبه ‌رشد و خدمات علمی این دانشگاه در جغرافیای علمی ایران است.

علاوه بر تمامی این افتخارات، دانشگاه ادیان و مذاهب چنانچه در اساسنامه و متن بیانیه رسالت خود آوره است، حیطه اقدامات علمی و فرهنگی خود را محدود به کشور ایران نکرده و به گسترش و توزیع دستاوردهای خود در جهان اسلام، جمعیت شیعیان و پیروان سایر ادیان پرداخته است.

حضور ده‌ها دانشجو از 18 کشور جهان در این دانشگاه برای گذراندن دوره‌های تحصیلی، برگزاری سالیانه دوره‌های کوتاه مدت شیعه‌شناسی برای اساتید دانشگاه‌های خارجی با استقبال پرشور مخاطبانی از سراسر دنیا، نشست‌های مشترک علمی با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌هایی از سراسر دنیا و جلسات گفتگو محور با حضور عالمان دیگر ادیان و مذاهب، و نیز حرکت در مسیر توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در سطح جهانی که از دغدغه‌های اصیل مقام معظم رهبری است، گوشه‌ای از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در گستره جهان دین‌مدار است. انعقاد بیش از صد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی، فرهنگی، حضور بیش از پانصد هیأت خارجی شامل بیش از 40 نفر از سفیران دیگر کشورها و نیز ده‌ها هیأت عالی‌رتبه مذهبی از سایر ادیان و نیز میزبانی از گفتگوهای علمی و آکادمیک مهمانان وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب، این دانشگاه را به یگانه دروازه گفتمان جهان تشیع با دیگر ادیان و مذاهب تبدیل کرده است.

اکنون این نهضت علمی که هدفی جز تقویت علم بومی (ایرانی ـ اسلامی) تقویت روحیه خودباوری در برابر فرهنگ‌های بیگانه، رفع وابستگی‌های علمی و فرهنگی کشور و گسترش اخلاق و ارزش‌های دینی با تکیه بر مشترکات ادیان توحیدی ندارد با تهدیدی سخت و ناجوانمردانه، آگاهانه و عامدانه یا جاهلانه و کج‌اندیشانه مواجه شده است، خبرها حکایت از به مزایده گذاشتن این دانشگاه پیش‌رو و پویای حوزوی توسط بانک ملی ایران دارد. بهانه حراج دانشگاهی که ارزش ملک آن 50 میلیارد تومان است بدهی بانکی 1 میلیاردی و بهره چند برابر شده آن اعلام شده است، که البته این میزان در برابر تاراج‌های بیت‌المال توسط دشمنان ملت، فرهنگ و تمامیت ارضی این سرزمین بسیار ناچیز است. جالب آن‌که دانشگاه ادیان و مذاهب در جهت تسهیل علم‌آموزی و گسترش دانش دینی تعاملات و همکاری‌‌های مالی بسیاری با بیشتر مراکز انقلابی، دینی و ملی مانند بنیاد شهید و جانبازان داشته است، و خود از این بابت بستانکار مبالغی بیش از این بدهی است.

قضاوت سخت نیست، می‌توان مانند بانک ملی ایران برای وصول مطالبات مالی و البته بهره چند برابر شده آن چوب حراج بر نزدیک به دو دهه فعالیت‌ جهادگرانه علمی و فرهنگی زد و یا مانند دانشگاه ادیان و مذاهب در شرایط نابسامان اقتصادی این روزها، با صبر و شکیبایی دینی نسبت به مطالبات مادی خود از طلاب و خانواده‌های آنان (که بیش از 85 درصد از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند) و وابستگان مراکز انقلابی به ویژه بنیاد شهید و ایثارگران (که چندین برابر طلب بانک ملی، به دانشگاه ادیان و مذاهب بدهکاری دارد و با ابراز دلایلی مانند اوضاع نابسامان اقتصادی از پرداخت آن امتناع می‌ورزد) ، کرامت ورزیده و بذری کاشت که مشت به مشت میراث پیامبر اسلام(ص)، اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و عالمان شیعه در طی قرون بوده و امید ثمراتی ابدی از آن می‌رود که جامعه‌ای جهانی در خور منجی عالم بشریت فراهم آورد.

در پایان باید گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب همچون گذشته از طوفان‌ها و شدائد نهراسیده و با مقاومت، امید را در دل خیرخواهان جهان بشری رویانده و شکست و یأس را در دل بدخواهان تعالی انسان حک می‌کند و بر سر همان عهد خود با پیشوایانش و متولیان شریعت چون امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری دامت برکاته، مراجع عظام تقلید و جاودانگانی چون امام موسی صدر، شهید بهشتی و شهید مطهری و دیگر مجاهدان جهان اسلام خواهد ماند و به مسیر پر افتخار خود ادامه می‌دهد.

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از دانش‌آموختگان، اساتید و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا بیانیه دانشگاه ادیان و مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور ابعاد عملیات وعده صادق را تبیین کردند

۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به ملت شریف ایران ابعاد عملیات وعده صادق را تبیین کرده و خواستار پاسخ سریع، کوبنده و قاطع به هرگونه دهن کجی و اقدام مذبوحانه احتمالی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران! 

سلام علیکم، بماصبرتم و نعم عقبی الدار

درود خدا بر شما ملت عزیز و شرافتمند که این روز‌ها نتیجه سال‌ها مقاومت انقلابی خویش را در ذلت و تحقیر سرسخت‌ترین دشمنان خود، رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مشاهده کرده و از اعماق دل خرسند گردیدید. درود بی پایان بر سپاه، ارتش و نیرو‌های مسلح انقلابی کشورمان که با طراحی دقیق و اجرای عملیات «وعده صادق» توهم گنبدنشینان آهنین و سیستم‌های دفاعی چند لایه را برملا ساخت.

اینک سران رژیم که خود را ناتوان از پاسخ دیده و به رغم همه تهدیدات، مانند اربابان خویش در عملیات سپاه اسلام به پایگاه عین الاسد، هیچ غلطی نتوانستند بکنند به فکر فریب افکار عمومی افتاده و تلاش می‌کنند با پنهان سازی میزان خسارت‌ها و تلفات خویش، از ذلت و تحقیر خویش کاسته و این عملیات را فاقد ارزش‌های راهبردی جلوه داده و یا با دست زدن به اقدامات مذبوحانه سعی در کاهش شیرینی آن دارند. 

این در حالیست که مردم شریف ایران، ملت‌های مسلمان منطقه و کلیه انسان‌های آزاده جهان به ارزش‌های این عملیات فوق‌العاده مهم و راهبردی واقف بوده و می‌دانند که با این عملیات آسیب پذیری سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی از گنبد آهنین، فلاخن داوود، پیکان و سایر سامانه‌های آمریکایی و اروپایی به شکل کاملا عملیاتی مشخص شد و متقابلا سپاه اسلام توانست طی یک عملیات ترکیبی و با شلیک مستقیم موشک‌های خود از داخل خاک ایران توان بالای عملیاتی-اطلاعاتی خویش را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

ما جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور ضمن تقدیر و تشکر از بصیرت و بیداری مردم عزیز، دوراندیشی و تدابیر حکمیانه فرماندهی معظم کل قوا، سپاه عزت آفرین اسلام و کلیه نیرو‌های مسلح کشورمان که این عملیات دارای دستاورد‌ها و پیامد‌های بسیار ارزنده‌ای در سطح راهبردی و تاکتیکی به شرح زیر می‌باشد:

۱) تغییر عینی تصور غلط آسیب ناپذیر سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی که از گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان شروع و تا دوازده سامانه ساخته کشور‌های غربی از فضای این رژیم حفاظت کرده و تصویر غیرواقعی از امکان حمله به آن ایجاد کرده بود، همچنین تبیین عملی انتقام سخت به شکل محکم، قاطعانه و افتخار آمیز در شرایطی که تکرار این واژه و عدم تعبیر آن در فضای حقیقی سبب شده بود تا از منظر برخی از دوستان و دشمنان نظام اسلامی مفهوم انضمامی آن کمرنگ شود.

۲) شکست قاطع و آنی دشمنان انقلاب اسلامی بویژه آمریکا در جنگ اراده و ناتوانی غرب از منصرف کردن ایران اسلامی با زبان تهدید، تطمیع در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به شکل مستقیم و از داخل خاک ایران. 

۳) اثبات توانایی بالای عملیاتی، اطلاعاتی، هماهنگ سازی در طراحی، اجرای دقیق، بی نقص و شجاعانه یک عملیات آشکار و در معرض دید جهان 

۴) افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، کمک به صلح و امنیت منطقه و جهان وآشکارشدن پای بندی سپاه اسلام و جبهه مقاومت به موازین اخلاقی و حقوق بشری در عین برخورداری از قدرت و اقتدار.

۵) شکست تفکر انفعالی مرعوبین غربزده که تحت عناوین جنگ جهانی سوم، خطر بمب اتم و فروپاشی اقتصادی به هراس افکنی و ارائه تصویری هیولایی از رژیم صهیونیستی پرداخته و تفسیر عملی و عینی مفاهیم قدرت و اقتدار در ادبیات نوین سیاسی و نظامی که در قالب توان کشور‌ها برای تحقق اهداف و برنامه بروز یافته و دارندگان آن را معرفی نمود.

۶) تقویت روحیه و انگیزه دلیرمردان جبهه مقاومت و رزمندگان گروه‌های جهادی حماس، عزالدین قسام، حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و... که در حال حاضر مشغول نبرد میدانی با اشغالگران قدس هستند و خشنودی عمیق و قلبی مردم جهان، مسلمانان منطقه بویژه مظلومان فلسطین و غزه که قریب ۲۰۰ روز تحمل بمب و موشک، قحطی و جنایت، شادی بر لبان آنها نقش بست.

۷) افزایش انسجام ملی و همبستگی اجتماعی داخل کشور با تشدید غرور ملی و ارتقاء سطح محبوبیت جمهوری اسلامی و رهبر مقتدر آن در افکار عمومی جهان بویژه مردم تحت ستم منطقه که نسبت به عملکرد رهبران خویش شرمنده و رنجیده خاطر می‌باشند.

۸) تغییر قاعده جنگ و معادله قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران که اعلام می‌دارد از این پس هر گونه تجاوز و تعرض به خاک، پایگاه، منافع و شخصیت‌های کشورمان را مستقیم پاسخ خواهد داد.

 

۹) افزایش ضریب امنیتی و صلح منطقه با تعریف معادله تنبیه متجاوز بدون اجازه نهاد‌های متولی صلح جهانی به ویژه شورای امنیت و کاهش صددرصدی تهدیدات فیزیکی از سوی کشور‌های معاند و مخالف نظام اسلامی که دارای سامانه‌های دفاعی چندلایه و حمایت‌های بی دریغ غرب نیستند و صدور پیام آشکار به همه دشمنان ملت ایران مبنی بر خط قرمز بودن تعرض به خاک ایران و عملی شدن تهدیدات مسئولان نظام اسلامی، اصلاح اشتباه محاسباتی دشمن در برآورد غلط از توان دفاعی خود که سبب بروز ناامنی و تهدید صلح در منطقه می‌گردید.

۱۰) پرده برداری آشکار و علنی از وابستگی نظامی و دفاعی رژیم صهیونیستی به غرب و آمریکا و ناتوانی راهبردی و تاکتیکی کشور‌های حامی این رژیم در دفاع از آن. 

در خاتمه یادآور می‌شویم رژیم منحوس صهیونیستی به دستور اربابان خویش تلاش خواهد نمود تا با عملیات روانی و اقدامات ایذایی اجازه ندهد افکار عمومی دنیا به ضعف نظامی ارتش جنایتکار خود و توان راهبردی و تاکتیکی سپاه اسلام پی ببرد، لذا موکداً انتظار می‌رود: 

۱. هر گونه دهن کجی و اقدام مذبوحانه احتمالی دشمن با سرعت، کوبنده و قاطع پاسخ داده شود تا از این پس جسارتی به ساحت ملت شریف ایران، خاک عزیزمان ایران و منافع و شهروندان ایرانی صورت نگیرد. 

۲. ناکام سازی عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن که در قالب جنگ شناختی تلاش می‌کند تا شکست خود و عظمت توان نظامی ایران اسلامی را کمرنگ سازد با روایت به موقع و فعالیت‌های رسانه‌ای متراکم دنبال شود.

۳. روند پیگیر‌های حقوقی در اثبات متجاوز بودن رژیم صهیونیستی بویژه اقدام علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه همچنان در مجامع بین المللی ادامه یابد. 

۴. روند افزایشی قدرت دفاعی و موشکی کشورمان بدون هیچ محدودیتی و با تمام توان ادامه یافته تا در پرتو بازدارندگی آن شاهد صلح جهانی و امنیت پایدار کره خاکی باشیم.

۵. همچنین از هیچ گونه تلاش برای خاتمه دادن به درد و رنج مردم مظلوم غزه فروگذار نکرده و شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را با همکاری دولت‌های منطقه قطع نمایند. 

۶. اساتید گرامی در راستای آگاه سازی افکار عمومی نسبت به پیامد‌های مثبت این عملیات بیش از پیش در جهاد تبیین کوشیده و نقش زینبی خویش را در ادامه کار حسینیان ایفاء نمایند. «ان شاء الله» 

جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • واکنش ایران به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • بیش از ۱۳ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور ابعاد عملیات وعده صادق را تبیین کردند