Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عبدالله نادری با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های دشتی اظهار داشت: به سبب خشک بودن دشت‌های دشتی، مراتع و باغات پیرامون روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی طعمه حریق شد.
 
وی با بیان اینکه از روز گذشته این منطقه طعمه حریق شده است، افزود: شب گذشته بخش محدودی از مراتع و باغات پیرامون روستای سهو طعمه حریق شد که با اقدام به موقع نیرو‌های محلی، آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان دشتی آتش به طور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بیان کرد: امشب نیز آتش در دو نقطه، بخش دیگری از مراتع و باغات روستای سهو را فرا گرفت که نیرو‌های امداد و نجات و گروه‌های ویژه منابع‌طبیعی و هلال احمر به همراه تیم آتش‌نشانی شهرداری خورموج به موقعیت اعزام شده و آتش را مهار کردند.
 
نادری افزود: دشت‌های خشک و وزش باد، اراضی و مراتع و باغات را مستعد آتش سوزی کرده و کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن امکان انتشار آتش را بیشتر کرده است.
 
وی، با بیان اینکه شب گذشته آتش سوزی در سطح ۳۲ هکتار مراتع، دشت و جنگل‌های روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی مهار شد خاطر نشان کرد: امشب نیز آتش سوزی در ۱۵ هکتار دیگر از اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش نشانی مهار شد.
 
فرماندار دشتی با بیان اینکه در مجموع ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی در آتش سوخت بیان کرد: آتش با کمک جوانان و بسیجیان روستا‌های سهو، دهوک و اژدرخواب، آتش‌نشانی شهر خورموج و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.
 
نادری با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب، رشد و نمو گیاهان و خشک شدن آنها با گرمای هوا شرایط را برای آتش‌سوزی و سرایت آن فراهم کرده است که مردم، گردشگران و رهگذران باید از روشن کردن آتش در این مناطق به دلیل احتمال سرایت آن به دیگر نقاط خودداری کنند.
 
وی تاکید کرد: از مردم و طبیعت گردان تقاضا می‌شود احتیاط و اقدامات پیشگیرانه را در مواجهه با طبیعت در این روز‌ها مراعات کنند تا شاهد بروز آتش سوزی در مراتع و باغات و مناطق کوهستانی شهرستان نباشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش نشانی امداد و نجات جنگل شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در خودروی سواری

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به مهار آتش‌سوزی خودروی سواری در رشت، گفت: در جریان این حادثه راننده خودرو به شدت مصدوم و دچار سوختگی شد.

شهرام مومنی امروز چهارم اردیبهشت ماه با اشاره به جزییات آتش سوزی در خیابان معلم رشت، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودروی پراید در محوطه رستورانی واقع در خیابان معلم، ابتدای حسین آباد امروز، چهارم اردیبهشت به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام سه خودروی آتش نشانی به همراه هفت آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه، افزود: به محض رسیدن آتش نشانان شعله وری یک دستگاه خودروی پراید در محوطه رستوران مشاهده می‌شد که سریعا نسبت به مهار و اطفای آتش و اجرای تمهیدات ایمنی از سوی آتش نشانان اقدام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازداشت عامل آتش سوزی در منطقه لار زاهدان قاچاق سوخت 3 نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه