Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@13:10:06 GMT

کره شمالی: بولتون یک متعصب جنگ طلب است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۲۲۶

کره شمالی: بولتون یک متعصب جنگ طلب است

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید که آزمایش های موشکی این کشور را ناقض قطعنامه های سازمان ملل متحد خوانده بود، اعلام کرد، بولتون یک «متعصب جنگ طلب» است.

"کی سی ان ای" خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز دوشنبه به نقل از این سخنگو نوشت: مشاور ترامپ، در اظهارنظر درباره آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی دچار اشتباه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی افزود: قطعنامه های سازمان ملل متحد نمی تواند کره شمالی را از رسیدن به حق خود محدود کند، توقف آزمایش های موشکی به معنای دست کشیدن از حق دفاع از خود خواهد بود.

وی از بولتون به عنوان فردی یاد کرد که بیش از آنکه بدنبال صلح و امنیت در منطقه باشد، بدنبال نابودی صلح و امنیت است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه مدعی شد، آزمایش موشک‌های کوتاه برد از سوی کره شمالی در اوایل ماه جاری به منزله نقض قطعنامه‌های شورای امنیت ملل است و تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ باید ادامه یابد.

او در دفاع از توقیف اخیر کشتی باری کره شمالی از سوی آمریکا گفته بود موضع واشنگتن در قبال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، تغییر نکرده و الگوی تکراری اشتباهات مربوط به تسلیحات هسته‌ای کره شمالی باید متوقف شود.

وی که پیش از ورود "دونالد ترامپ" به ژاپن، با خبرنگاران گفت‌ وگو می‌کرد، افزود: با این حال، آمریکا مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی است.

بولتون با اشاره به آزمایش موشک‌های کوتاه برد اواسط اردیبهشت سال جاری از سوی کره شمالی گفت: طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، شلیک هرگونه موشک بالستیک از سوی کره شمالی ممنوع است و تردیدی نیست که این آزمایش‌ها نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این اظهارات در حالیست که کره شمالی آزمایش های موشکی ماه گذشته را بخشی از تمرینات نظامی معمول برای دفاع از خود می داند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بولتون کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، چین با انجام آزمایشی روی نخستین قطار هیدروژنی که ساخته، گامی مهم در زمینه حمل و نقل پاک برداشته است. این آزمایش در چانگچون واقع در ایالت جیلین انجام شده است. شرکت CRRC Changchun Railway Vehicles این قطار را توسعه داده که به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده است. این آزمایش موفقیت آمیز یک دستاورد مهم در زمینه استفاده از انرژی هیدروژن برای حمل و نقل ریلی است.

قطار نوآورانه جدید برخلاف نمونه های سنتی که با سوخت فسیلی کار می کنند دارای سیستم پیشرانش با انرژی هیدروژنی است. این سیستم یک منبع قدرتمند و طولانی مدت انرژی فراهم می کند. اطلاعات آزمایش انجام شده نیز حاکی ازآن است که متوسط مصرف انرژی فقط ۵ کیلووات ساعت به ازای هر کیلومتر است. چنین آماری مطابق تمام الزامات کارآمدی انرژی در قطار در مقیاس جهانی است.

این وسیله نقلیه با هر بار تامین سوخت می تواند مسافت هزار کیلومتر را طی کند و به این ترتیب نیاز به ایستگاه های تامین دوباره سوخت کاهش می یابد. قبل از انجام تست سیستم برق هیدروژنی قطار تحت آزمایش های شدید برای عملکرد در دماهای شدید( از ۲۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد)، مقاومت در برابر ارتعاش، ایمنی در مقابل آتش سوزی و موارد دیگر قرار گرفت. این تست های وسیع ایمنی در عملیات قطار را تضمین می کند.

آزمایش موفقیت آمیز قطار نشان دهنده نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل چین است و مسیر را برای به کارگیری وسیع تر فناوری انرژی هیدروژنی هموار می کند.

کد خبر 6061963 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آزمایش پمپاژ چاه آب شرب جدیدالحفر در خوی
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • آزمایش جدید درباره هوش مصنوعی چه می‌گوید؟
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن
  • محرومیت ۲ ساله برای مهاجم تیم ملی برزیل
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد
  • احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری