Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:00:48 GMT

نامه حجتی به رحمانی فضلی درباره ملخ‌های صحرایی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۲۸۴

نامه حجتی به رحمانی فضلی درباره ملخ‌های صحرایی

محمدرضا میر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ملخی که در ساوه مشاهده شده از نوع ملخ بومی (مراکشی) است و ربطی به ملخ صحرایی ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی در ٨ استان جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، بوشهر، خوزستان، فارس و خراسان جنوبی) گفت: تاکنون در سطح ٣٥٥ هزار و ١٧٣ هکتار با این ملخ در استان‌های مذکور مبارزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر بیشترین سطح مبارزه را به ترتیب مربوط به استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان دانست.

وی تعداد ریزش‌های ملخ صحرایی را نیز ١٤٩ ریزش عنوان کرد و افزود: طبق پیش بینی‌های فائو ریزش‌ها ادامه دارد اما شدت آن کمتر شده است.

میر گفت: فائو پیش بینی کرده از ١٥ یا ١٦ خرداد ماه با ریزش‌های جدیدی در این زمینه مواجه باشیم.

وی با اشاره به اعتبارات لازم برای مبارزه با این آفت توضیح داد: ١٠ میلیارد تومان برای این کار دریافت کردیم. اخیراً نیز وزیر جهاد نامه‌ای به رحمانی فضلی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور نوشته و درخواست ٢٠ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این کار کرده که مورد پذیرش وی قرار گرفته و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است تا تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

کد خبر 4626781 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات کشور ملخ صحرایی کشاورزی فائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان‌ های صحرایی نیاز فوری غزه است

به گزارش جام جم آنلاین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: رژیم اشغالگر عملیات نظامی هدفمندی را علیه سیستم بهداشتی در نوار غزه انجام می‌دهد.

وی افزود: دشمن به دنبال کوچاندن اجباری فلسطینیان از شمال نوار غزه به جنوب آن است. همچنین هدف قرار دادن بیمارستان‌های نوار غزه یک اقدام هدفمند است.

وی افزود: رژیم اشغالگر به طور هدفمند کودکان غزه را هدف قرار می‌دهد. صهیونیست‌ها ۱۳۸۰۰ کودک را در نوار غزه مستقیماً به قتل رساندند. همچنین ۳۰ کودک در نوار غزه به سبب سو تغذیه جان خود را از دست دادند.

القدره تاکید کرد: عملیات خارج کردن بیماران و مجروحان از نوار غزه همچنان سخت و پیچیده است. کمتر از ۳۰ درصد کسانی که نیازمند درمان هستند، توانستند از نوار غزه خارج شوند.

وی افزود: بیمارستان‌های شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان شفا به کلی ویران شدند. ما در شرایط کنونی به بیمارستان‌های صحرایی در شمال نوار غزه نیاز داریم.

دیگر خبرها

  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • بیمارستان‌ های صحرایی نیاز فوری غزه است
  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش