Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@07:26:15 GMT

ایران در رقابتهای جودو چین چهارم شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۴۲۴

ایران در رقابتهای جودو چین چهارم شد

در پایان رقابتهای جودو گرندپری چین تیم دو نفره کشورمان در مکان چهارم جدول توزیع مدالها قرار گرفت.

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر، این دوره از مسابقات با حضور ۳۰۱ جودوکار از ۴۳ کشور جمعه گذشته به میزبانی چین در شهر «هوهات» آغاز و در نهایت شب گذشته با قهرمانی کره جنوبی خاتمه یافت. کره جنوبی در بخش مردان با چهار طلا و دو برنز در مکان نخست جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژاپن با یک طلا و یک نقره دوم شد و آذربایجان با یک طلا و دو عنوان هفتمی در مکان سوم قرار گرفت تا تیم دو نفره ایران با یک طلای سعید ملایی عنوان چهارم را کسب کند. مغولستان با یک نقره و دو برنز، روسیه با یک نقره و یک برنز به همراه چین تایپه با یک نقره و یک برنز در مکان‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

 

نفرات برتر اوزان مختلف:

 

وزن ۱۰- کیلوگرم: ۱- کیم وون جین (کره جنوبی) ۲- یانک وی یونگ (چین تایپه) ۳- آلبرت اوگازف (روسیه) و این هیوک چوی (کره جنوبی)

 

وزن ۶۶- کیلوگرم: ۱- کیم لیم هیون (کره جنوبی) ۲- آرمن گیروگریان (روسیه) ۳- تسای ینگ مین (چین تایپه) و یان دونپرنلی (مغولستان)

 

وزن ۷۳- کیلوگرم: ۱- هدایت حیدراف (آذربایجا) ۲- ویکتور اسکروتوف (امارات) ۳- ایگو ون دیک (آلمان) و آرتور مارگدیون (کانادا)

 

وزن ۸۱- کیلوگرم: ۱- سعید ملایی (ایران) ۲- فوجی وارا (ژاپن) ۳- لی سونگ (کره) و دومینک راسل (آلمان)

 

وزن ۹۰- کیلوگرم: ۱- ناکاساوا (ژاپن) ۲- نمانجا مجدف (صربستان) و مورالس سلیوا (کوبا) و پاپاناشویلی (گرجستان)

 

وزن ۱۰۰- کیلوگرم: ۱- چو گوهام (کره جنوبی) ۲- بنجامین فلچر (ایرلند) ۳- لخگواسورن (مغولستان) و کار ریچارد (کانادا)

 

وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: ۱- کیم مینگ جونگ (کره جنوبی) ۲- نادین توشین بایار (مغولستان) ۳- متاشویلی (گرجستان) و کارپلاک (جمهوری چک)

    جودو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوروز» به مغولستان پیوست

 آیین باستانی نوروز نخستین‌بار در هشتم مهرماه ۱۳۸۸ از سوی ۷ کشور ایران، آذربایجان، هند، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و ازبکستان به‌عنوان پرونده‌ای مشترک در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت جهانی شد. آن زمان «نوروز» سومین اثر در فهرست میراث ناملموس جهانی یونسکو و نخستین اثر ناملموس ایران در این فهرست جهانی بود.

به گزارش ایسنا، حدود پنج سال بعد (۱۳۹۳)، ۵ کشور افغانستان، عراق، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان نیز درخواست عضویت در پرونده مشترک جهانی «نوروز» را مطرح کردند. با این درخواست، پرونده نوروز یک‌بار دیگر در دهم آذرماه ۱۳۹۵ در فهرست میراث ناملموس جهانی یونسکو به نام ۱۲ کشور ثبت شد.

آیین باستانی نوروز، با خاستگاه ایرانی، یکی از بزرگترین پرونده‌های چندملیتی میراث ناملموس یونسکو به شمار می‌آید، که مدیریت آن با ایران بوده است. اکنون علی دارابی، معاون میراث فرهنگی از درخواست مغولستان برای پیوستن به این پرونده شاخص خبر داده و گفته است: ایران از این موضوع استقبال کرده و از سایر کشور‌ها نیز دعوت می‌کند تا ضمن پیوستن به دو پرونده «نوروز» و «ضیافت افطاری» برای تدوین و ثبت پرونده‌های مشترک دیگر، همکاری بایسته‌ای را داشته باشیم.

به گفته کارشناسان مرکز میراث ناملموس تهران، درخواست مغولستان احتمالا در اجلاس بعدی کمیته پاسداری از میراث ناملموس یونسکو و در سال ۲۰۲۴ بررسی شود. این اجلاس قرار است در پاراگوئه برگزار شود.

نوروز جغرافیای گسترده‌ای دارد، شبان میرشکرایی، مؤسس دبیرخانه دائمی نوروز و مدیر اجرایی پرونده جهانی نوروز در یونسکو در این‌باره گفته است: تمام کشور‌هایی که در حوزه ایران فرهنگی هستند، نوروز را درک می‌کنند و این آیین کم و بیش در آن مناطق رواج دارد؛ در شرق و در منطقه سین‌کیانگ چین، در شمال و از مرز‌های مغولستان و مناطق جنوبی روسیه تا اروپای شرقی، در غرب تا دریای مدیترانه و مرز‌های مصر و از جنوب تا آن‌سوی خلیج فارس و جنوب شبه جزیره عربستان، گسترۀ رواج نوروز است. در این پهنه جغرافیایی، تحول طبیعی در زمان اعتدال نجومی بهاری درک شده و شاید مهمترین دلیل آن تأثیر مستقیم این تحول در معیشت انسان بوده است.

دارابی، معاون میراث فرهنگی نیز درباره گستره جغرافیایی جشن نوروز گفته است: نوروز در آذربایجان «عید آرزو‌های خوش نیاکان» است. در ترکمنستان «روز بر تخت نشستن جمشید، چهارمین پادشاه پیشدادیان» است و در قزاقستان «سحرگاه نوروز به استقبال آفتاب می‌روند و مراسم «وقت آفتاب» برگزار می‌کنند. در تاجیکستان، دوشیزه‌ای زیبا با لباس سفید یا سبز که سمبل پاکی و بهار است به منتظران خبر آمدن بهار و رسیدن نوروز را می‌دهد. در افغانستان نوروز نوید دهنده شادابی، تازگی و رستن از زمستان و پیوستن به بهار است. در پاکستان نوروز را «عالم‌افروز» یعنی روز تازه می‌نامند و به باور ترکان نوروز روزی است که در آن تمام آمال و آروز‌ها تحقق پیدا می‌کند. در ترکمنستان هنگام سال تحویل، چراغ را روشن کرده و پنجره‌ها را باز می‌کنند تا هوای تازه بهاری وارد شده و به برکت افزون شود.

واژه نوروز یکی از رایج‌ترین کلمات در قرقیزستان است و عید نوروز از مقدس‌ترین عید‌ها و پرشکوه‌ترین آیین در میان قزقیزهاست. همچنین نوروزگاه یکی از رسومی است که در ازبکستان مردم به آن پای‌بند هستند و در مکان‌هایی مانند باغ‌ها و پارک‌ها تجمع کرده و به آواز و رسوم سنتی خود می‌پردازند. در هندوستان نوروز به مثابه سنتی پسندیده و دوست‌داشتنی در میان هندی‌ها رواج دارد و در بسیاری از دیگر کشور‌ها از سودان و مصر تا نقاط دیگر همه نوروز را جشن می‌گیرند.

به اعتقاد او، نوروز به خاطر همین ارزش‌ها و کارکرد‌هایی که دارد در تاریخ ماندگار شده و با توسعه و گسترش فرهنگ نوروز است که صلح، دوستی، احترام به حقوق بشر، تکریم خانواده، گسترش نیکوکاری، احترام به تنوع و تکثر فرهنگی را در بر می‌گیرد و این یعنی «توسعه پایدار» و در این میان، نقش زنان و مدیریت آنان در نوروز ستودنی است که این نیز از کارکرد‌های نوروز تلقی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵ طلا و یک نقره کشتی گیران جوان ایران در تورنمنت ترکیه
  • ۵ طلا و یک نقره کشتی گیران جوان ایران در روز دوم تورنمنت ترکیه
  • ۵ طلا و یک نقره حاصل کار جوانان ایران در روز دوم جام قهرمانان ترکیه
  • نایب قهرمانی آزادکاران جوان ایران در تورنمنت ارمنستان با ۲ طلا و ۵ برنز
  • کسب دو مدال طلا و پنج برنز توسط آزادکاران
  • ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز شاگردان محمدی در تورنمنت ترکیه/ ۳ طلا و یک نقره فرنگی‌کاران ایران
  • ۴ نشان طلا، ۱ نقره و ۲ برنز حاصل تلاش شاگردان محمدی در روز نخست
  • ۲ نشان طلا و ۲ برنز آزادکاران جوان ایران در جام واردانیان
  • ۲ طلا و ۲ برنز آزادکاران جوان ایران در تورنمنت ارمنستان
  • «نوروز» به مغولستان پیوست