Web Analytics Made Easy - Statcounter

موتورسوار انگلیسی پس از انجام عمل قلب باز توسط یک پزشک در وسط جاده، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ موتور سوار انگلیسی پس از بهبودی جراحات ناشی از یک تصادف وحشتناک، به خاطر نجات جان خود و انجام عمل قلب باز روی او توسط گروه نجات در محل حادثه، از جراح خود قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مترو، "جان اوبرین" 47 ساله طی یک تصادف از موتور خود پرتاب و قبل از رسیدن اورژانس هوایی در صحنه تصادف، بیهوش شد. وی پیش از رسیدن هلی کوپتر دچار ایست قلبی شد.

تیم پزشکی به رهبری دکتر "مارک فارست" در صدد احیا و بازگرداندن عملکرد قلب وی بر آمد.

وقتی واکنشی دریافت نکردند، دکتر فارست تصمیم به انجام جراحی در صحنه حادثه گرفت.

قفسه سینه "جان" کاملا باز و قلب و ریه وی نمایان شد و درمان خونریزی داخلی و ماساژ قلب و نهایتا بازگرداندن وی به زندگی را میسر ساخت.

در عرض چند دقیقه، قلب "جان" شروع به تپیدن کرد و خونریزی داخلی کنترل شد.

وی به سرعت به آمبولانس هوایی انتقال یافت و برای جراحی بیشتر در راستای زنده ماندن، روانه ی بیمارستان "اِینتری" شد و پس از مدتی به طور کامل بهبود یافت.

وی در هفته جاری در ایستگاه آتش نشانی نورتویچ با کسانی که جان وی را نجات داده بودند، دیدار کرد.

جان گفت: "قادر به تشکر از دکتر فارست و کسانی که در نجات زندگی ام دخیل بودند، نیستم. آنها هر کاری انجام دادند تا مرا نجات دهند. من اکنون خیلی خوشبخت هستم که می توانم با دخترم راه بروم و به خاطر تمام اینها از شما سپاسگزارم."

دکتر فارست گفت: "من به صحنه حادثه رسیدم و متوجه شدم که تیم پزشکی در تلاش برای احیای "جان" که دچار ایست قلبی شده بود، است. علیرغم تلاش فراوان پزشکان، بهیاران، آتش نشان ها و افسران پلیس هیچ اتفاقی نیفتاد و تأثیری بر وضعیت "جان" نداشت."

وی افزود: "من به آنها پیوستم و طی مشورتی بسیار سریع به این نتیجه رسیدیم که تنها شانس نجات این مرد و درمان جراحات داخلی، ماساژ قلب و بازگرداندن ضربان قلب، انجام عمل قلب باز است. این اقدام به ندرت موفقیت آمیز است، اما ما می خواستیم تمام تلاش خود را کرده باشیم."

بدون شک از آن زمان تاکنون، "جان" نقش بزرگی در بهبودی خود ایفا کرده است. او به سختی تلاش کرد تا به سطح آمادگی جسمانی مطلوب خود برسد."

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات ۲ کودک

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۷:۳۸ طی تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز در جریان حادثه‌ای مبنی برگم شدن ۲ کودک ۷ و ۸ ساله در کوه بمو قرار گرفت و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۲۱ و ۱۲ و ۱۴ با تجهیزات تخصصی به همراه ۱۴ نفر کوه نورد را به محل اعزام کرد.

در بررسی تیم‌های عملیاتی مشخص شد ۲ کودک ۷ و ۸ ساله به همراه پدرشان در منطقه بمو بودندکه متاسفانه این دوکودک در ارتفاعات کوه بمو گم می‌شوند.

در این عملیات تیم امدادو نجات آتش نشانی با ایمنی کامل پس از طی مسیرصعب العبور و تقسیم بندی نیرو‌های عملیاتی به ۲ تیم، پس از ۲ ساعت تلاش موفق شدند این دوکودک را در ارتفاعات کوه بمو قبل از تاریکی هوا پیدا و به صورت صحیح و سالم به پایین کوه انتقال و به والدینشان تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات ۲ کودک
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی