Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلمانان سریلانکا بزرگترین سفره افطاری در ماه مبارک رمضان را در کلمبو پایتخت این کشور برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، صدها نفر از مسلمانان در سریلانکا افطاری دسته جمعی را در کلمبو پایتخت این کشور برگزار کردند. نیروهای امنیتی در کنار صدها مسلمان در این ضیافت الهی شرکت کنند و نیروهای امنیتی هنگام آماده شدن افطاری سلام نظامی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی سریلانکا تدابیر نظامی را برای آماده کردن این افطار اتخاذ کردند.

مسلمانان در سریلانکا در سایه رشد احساسات خصمانه بودایی ها ضد آنها زندگی می کند، به طوری که چندی پیش یک گروه از بودایی های این کشور به مسلمانان داخل یک مسجد در کلمبو حمله کردند که در نتیجه آن هفت نفر از مسلمانان زخمی شدند.

ناظران بین المللی معتقدند که درصورتی که مقامات سریلانکا نتوانند بر این وضعیت مسلط شوند و کسانی را که به خشونت و درگیری دعوت می کند، بازداشت نکند، این وضعیت بدتر خواهد شد.

پلیس سریلانکا، ممنوعیت تردد را در یکی از مناطق کلمبو اعمال کردند، جایی که اقلیت مسلمان از وقوع خشونت بیشتر پس از حمله بودایی به این مسجد می ترسند، حادثه ای که تنش دینی در این کشور را شعله ور می کند.

صدها نفر از نیروهای پلیس و یگان های ویژه سریلانکا در این منطقه مستقر شدند.

گفتنی است، مسلمانان نزدیک به 10 درصد از جمعیت 21 میلیونی سریلانکا را تشکیل می دهند و مسیحیان نزدیک به 7.6 درصد از این جمعیت هستند و بیشتر ساکنان این کشور بودایی به شمار می آیند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر احیای شب قدر خبرگزاری شبستان نماز جمعه مجلس ماه مبارک رمضان اردبیل افطاری سریلانکا ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر سفره خدا خوش درخشید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه تقدیر از عوامل برنامه "سر سفره خدا" گفت:در تلاشیم عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم که ماحصل این امر و رفت‌وآمد‌ها منجر به تولید چنین برنامه‌ای شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با عملیات وعده صادق
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • سر سفره خدا خوش درخشید
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است