Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک مطالعه‌ جدید حاکی از آن است که دمای اتاق روی بهره‌وری فرد اثر دارد و نقطه‌ مطبوع شناختی در بین زنان و مردان ممکن است مقداری متفاوت باشد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که به‌طور کلی زنان ترجیح می‌دهند دمای اتاق گرم‌تر باشد؛ نخستین مطالعه در زمینه‌ بررسی تاثیر این موضوع روی عملکرد شناختی زنان منتشر شده و نشان می‌دهد که در محیط‌های کار سردتر، زنان ممکن است دچار مشکلات بیشتری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج براساس اجرای آزمون‌های شناختی روی 543 دانشجو به دست آمد؛ به هر کدام از این دانشجویان سوالات مختلفی در زمینه‌ منطق، ریاضی و ادبیات داده شده بود و آنها در دماهای مختلف به این سوالات پاسخ می‌دادند.

برای شبیه‌سازی محیط کار، در ازای هر پاسخ صحیح، به فرد شرکت‌کننده پاداش نقدی داده می‌شد. درحالی‌که نمرات منطق تقریبا پایدار بودند، به‌طور کلی دانشجویان دختر در دمای گرم‌تر عملکرد بهتری در آزمون‌های ریاضی و آزمون‌های شفاهی داشتند.

موضوع جالب این آزمون اندازه‌ تفاوت‌ها بود؛ برای نمونه یک درجه تفاوت در دمای اتاق موجب ۲ درصد بهبود در عملکرد دانشجویان دختر در آزمون ریاضی می‌شد. از سوی دیگر، نویسندگان روند معکوسی را در شرکت‌کنندگان مرد مشاهده کردند. آنها توضیح می‌دهند: «به‌نظر می‌رسد که بهبود در عملکرد شناختی زنان عمدتا ناشی از افزایش در تعداد پاسخ‌های ارسال‌شده باشد. بر این اساس، ظاهرا علت افزایش عملکرد در زنان تاحدودی افزایش در میزان تلاش و علت کاهش در عملکرد شناختی مردان کاهش در تلاش قابل مشاهده درجهت حل مسائل باشد».

این نخستین مطالعه در نوع خود است و نتایج یادشده باید در پژوهش‌های دیگر با اندازه نمونه بزرگ‌تر و در موقعیت حقیقی تکرار شوند.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که موضوع نزاع برای تنظیم درجه حرات تنها مربوط‌ به‌ راحتی نیست بلکه با عملکرد شناختی و بهره‌وری نیز ارتباط دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

محیط کار سرد بر عملکرد زنان تأثیر منفی می‌گذارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • تمجید دروسی از آزمون/ برای سردار خوشحالم
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد