Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و یکی از افرادی که گفته می‌شود ممکن است در صورت برکناری «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شود، این هفته در مصاحبه‌ای به شدت از تلاش برخی از اطرافیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد تنش با ایران انتقاد کرد و گفت آمریکا باید کشتی‌های جنگی‌اش را از خلیج فارس خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌گرگور که با شبکه فاکس نیوز گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی درباره دلیل اعزام نیروها و سامانه‌های پدافندی آمریکا به غرب آسیا، گفت: «این یک ترکیب کاملا دفاعی است و به هیچ‌وجه ترکیب تهاجمی ندارد و ما به صورت معمول در مواقع بحران یا هرگونه تنشی، چنین نیروهایی را مستقر می‌کنیم تا به دوستان و شرکای خود اطمینان دهیم که اگر ایران به سمت آن‌ها شلیک کند، ما به هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک به آن‌ها کمک می‌کنیم.»

او با بیان اینکه موشک‌های ایران، آمریکا را هدف نگرفته، در مورد وضعیت کاخ سفید، گفت: «تیم یک نفره؛ این اسمی است که برای رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌ام، چون او تنها کسی است که آشکارا با درگیری با ایران در منطقه مخالف است.»

وی افزود: «او شدیدا در تلاش است تا به روش خود از تنش‌ها بکاهد، اما او واقعا باید ناوگروه تهاجمی را از خلیج فارس خارج کند. او باید آن را از آنجا خارج کرده و در دریای عرب یا حتی در شرق مدیترانه مستقر کند. آن را از آنجا خارج کنید، در حال حاضر ماشه اصلی و عامل بالقوه دردسر، همان است.»

دولت آمریکا از چند هفته پیش ناوگروهی به رهبری ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» را به منطقه اعزام کرده است. واشنگتن همچنین می‌گوید چند سامانه پدافندی «پاتریت» و حدود ۱۵۰۰ نیروی نظامی جدید برای ایجاد «بازدارندگی» در برابر «تهدید ایران» به منطقه اعزام خواهد کرد.

سعودی‌ها، امارات و اسرائیل به دنبال درگیری آمریکا با ایران هستند

در ادامه این برنامه، مجری این سؤال را مطرح کرد که آیا ایران «تهدید اصلی» برای ایالات متحده است؟ مک‌گرگور گفت: «نه، قطعا اینطور نیست. ایران به هیچ‌وجه ما را تهدید نمی‌کند. این، یک درگیری بین مسلمان‌هاست که ما شاهد آن هستیم. یک طرف عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در خلیج [فارس] دارید که می‌خواهند با تشدید تنش، ما را هم به درگیری بکشند. ما ظاهرا برای حفاظت از آن‌ها آنجا هستیم. اما در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند ما را به درگیری با ایران بکشند. روشن است که اسرائیلی‌ها هم از این [درگیری] استقبال می‌کنند، اما در حال حاضر عمدتا عربستان سعودی و اعراب خلیج [فارس] هستند.»

وی افزود: «آن‌ها از آنچه در یمن در جریان است، ناخرسند هستند... آن‌ها می‌خواهند شاهد آن باشند که ایران از عراق و سوریه بیرون رانده می‌شود. تنها امیدی که آن‌ها برای تحقق این موارد دارند، این است که ما را [به درگیری] بکشند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهیم.»

او در پاسخ به مجری که گفت با این وضع به نظر نمی‌رسد درگیری با ایران در راستای منافع ایالات متحده باشد، گفت: «مسئله این است که آن تیم یک نفره، با افراد حامی جهانی شدن و مداخله‌طلبی که محاصره شده که در بسیاری از موارد با اعراب خلیج [فارس]، عربستان سعودی و اسرائیل رابطه دارند. به همین دلیل آن‌ها هرآنچه در توان دارند، برای درگیری انجام می‌دهند. مسئله این است.»

«انفجار فجیره کار ایران نبود»

مک‌گرگور افزود: «تیم یک نفره می‌نشیند و می‌گوید یک دقیقه صبر کنید، چرا؟ ما قبلا در گذشته این روند را گذرانده‌ایم. هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران هرگونه ارتباطی با حمله به نفت‌کش‌ها داشته باشد. در واقع هرکسی که ایرانی‌ها را بشناسد، می‌داند که اگر ایرانی‌ها واقعا می‌خواستند آن کشتی‌ها را غرق کنند، این کار را می‌کردند. به همین دلیل، این بیشتر شبیه یک صحنه‌سازی است که با این هدف طراحی شده که بار دیگر تنش ایجاد کرده و ما را به درگیری بکشد. »

وی سپس با طرح این ادعا که ایران خواهان گفت‌وگو با آمریکاست، به ترامپ توصیه کرد: «رئیس‌جمهور خودش بهتر می‌داند، اما فکر می‌کنم بهتر است رئیس‌جمهور شخصا دست به کار شده و اوضاع را آرام کند. ایرانی‌ها سخت در تلاش هستند تا از طریق واسطه‌ها با ما صحبت کنند، فکر می‌کنم ما باید به صورت خصوصی و بی سر و صدا در یک کشور ثالث با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، و این اختلاف‌ها را حل کنیم. اما نباید خودمان را درگیر جنگ بین مسلمان‌ها کنیم. این جنگ ما نیست.»

*** دو هفته پیش که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال اخراج بولتون توسط ترامپ مطرح شد، برخی رسانه‌ها از مک‌گرگور که یکی از فرماندهان معروف آمریکا در جنگ نخست با عراق به شمار می‌آید، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جایگزینی نام بردند. گفته شده است که ترامپ از مشاوره اشتباه بولتون در موضوع ونزوئلا ناخرسند است و در موضوع ایران نیز معتقد است که بولتون از اختیاراتش فراتر رفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود

به گزارش همشهری آنلاین سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.

در روزیکه نامه رسمی عرضه 85 درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری 40 درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع 45 درصد) به بانک های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.

داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه ای اعطا کرد.

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه ومذاکره مستمر با مدیران عامل بانک ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیات مدیره خلیج فارس و...، این نشست ها به نتیجه رسید.

نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید 85 درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید 30 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک های ملت و تجارت نیز هر کدام 20 درصد (روی هم رفته 40 درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام 5 درصد (جمعا 15 درصد) از سهام سرخ ها را خریداری کنند تا به طور کلی 85 درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این 6 بانک می توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد 6 رسیده است.

کنسرسیوم پتروشیمی های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید 85 درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه 26 فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه 29 فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است.

روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می شود تا درخواست های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

کد خبر 845074 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • شانس بالای رافا مارکز برای جانشینی ژاوی با حمایت خوان لاپورتا!
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • عجیب‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول!