Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرزنشینان ولایتمدار و عاشق اهل‌بیت(علیه‌السلام) آستارا در سوگ شهادت مولای متقیان عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به‌مناسبت سالروز شهادت اولین شهید محراب حضرت علی(علیه‌السلام) شهرستان آستارا غرق در عزا و ماتم است.

 

به مناسبت سالروز شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی(علیه‌السلام) از روزهای گذشته خیابان‌ها، میادین و معابر بندر آستارا سیاهپوش شد و بیرق‌ها، پرده‌ها و بنرهای تسلیت به همین مناسبت در سردرب مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، میادین و بلوارهای شهر نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم‌های سوگواری مولای متقیان در دومین شب از لیالی قدر نیز در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه این شهر برگزار شد که در این آیین‌ها خیل عظیم روزه‌داران و عاشقان اهل‌بیت(علیه‌السلام) حضور داشتند.

 

آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (علیه‌السلام) نیز امروز مملو از شیفتگان اهل‌بیت(علیه‌السلام) و عاشقان اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است که خود را از نقاط مختلف این شهرستان و شهرهای همجوار به این مکان‌های مقدس رسانده تا سالروز شهادت یاور مظلومان و حامی نیازمندان را به حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) تسلیت بگویند.

 

گروهی از عزاداران مولای متقیان نیز امروز در یک هوای نیمه ابری از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد حضرت علی‌بن‌ابیطالب (علیه‌السلام) این شهر با پای پیاده به سینه‌زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.

عزاداران شرکت کننده اعم از زن و مرد در این اجتماع بزرگ و به یادماندنی با پوشیدن لباس‌های حزن و اندوه و با در دست داشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را یکبار دیگر به اهل‌بیت(علیه‌السلام) و مرد حق و عدالت حضرت علی (علیه‌السلام) نشان داده و در سوگ رحلت یگانه مرد مبارز در برابر  ظلم و ستم اشک عزا ریختند.

 

مداحان آذری زبان بندر مرزی آستارا نیز سوزناک‌ترین اشعار مذهبی را در رسای اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت قرائت کردند، و عزاداران در حالی که پرچم‌های مشکی را در ماتم از دست دادن مقتدای خود بر دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می‌کردند.

 

عزاداران پس از رسیدن به مقصد، ادامه مراسم شهادت حضرت علی (علیه‌السلام) را در مسجد حضرت علی‌بن‌ابیطالب (علیه‌السلام) برگزار کردند.

 

* فضائل امام علی(علیه‌السلام) تمام شدنی نیست

«حجت‌الاسلام ناصر صالحی» در جمع عزاداران در مسجد حضرت علی‌بن‌ ابیطالب(علیه‌السلام) با تسلیت شهادت مولای متقیان اظهار کرد: حضرت علی (علیه‌السلام) بزرگترین شخصیت اسلام بعد از پیامبر است.

 

مدیر حوزه علیمه حضرت ولیعصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بندر آستارا با بیان‌اینکه زندگی امام علی(علیه‌السلام) سراسر از اعجاز بود، افزود: امیرمومنان پرورش یافته مکتب پیامبر اسلام بود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(علیه‌السلام) در قضاوت از همه بالاتر بود تصریح‌کرد: امام علی(علیه‌السلام) مشکل گشای قضاوت‌های مشکل و سخت بود.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه نخستین پیشوای مومنان جهان ۷۰ صفت از صفات پیامبران الهی را دارا بود گفت: فضائل امام علی(علیه‌السلام) تمام شدنی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ربا جنگ با خداست خاطرنشان‌کرد: در جامعه‌ای که ربا رواج پیدا کند و جنگ با خدا اتفاق بیفتد جامعه به بلا گرفتار می‌شود و یکی از این بلاها همین گرانی است.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا امر به معروف و نهی از منکر را واجبات دانست و اظهارکرد: خانواده‌های خود را امر به معروف و نهی از منکر کنید.

 

وی در ادامه با بیان‌اینکه در جامعه اسلامی این همه روزه‌خواری نمی‌شود افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی با صلابت با روزه‌خواران برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه مسئولان در جنگ اقتصادی و خدمت به مردم کوتاهی کرده‌اند گفت: مردم در انتخاب‌هایشان دقت کرده و مسئولان نیز کوتاهی‌ها را کنار گذاشته و جهادی کار کنند.

 

گفتنی است، مداحی مهرداد گلکار در سوگ شهادت مظلومانه حضرت علی (علیه‌السلام) و سینه‌زنی حاضرین از دیگر بخش‌های این آیین بود.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر نماز جمعه مجلس ماه مبارک رمضان اردبیل شهادت امام علی ع بندر آستارا ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل کاظمی شامگاه سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت مقام حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بندرعباس، با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در رابطه با این آیه که پیامبر را دعوت به مقاومت کرده است می‌فرمایند؛ این آیه مرا پیر کرده است؛ مقاومت و ایستادگی کار پیامبر اسلام (ص) است و قطعاً از این موضع مشکلی وجود ندارد اما باید به لحاظ روانشناسی نیز مورد بررسی قرار بگیرد که چرا با وجود اینکه مردم ثمرات انقلاب پیامبر (ص) را دیده بودند طبق این آیه نتوانستند در همراهی پیامبر (ص) استقامت کنند.

وی افزود: عدم همراهی مردم با امام در هر زمانی بار را به دوش امام جامعه می‌اندازد چنانچه شاهدیم وقتی ۳۲ دستگاه فرهنگی در کشور به وظایف خود عمل نکنند رهبری جامعه مجبور است به حوزه امر به معروف و نهی از منکر ورود کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها باید به پایگاه اصلی تربیت جوانان و نوجوانان تبدیل شود؛ افزود: این حسینیه‌ها اگر سرباز برای مبارزه با اسرائیل نسازد، حسینیه نیست چرا که خروجی مکتب امام حسین علیه‌السلام تربیت افراد ظلم ستیز است؛ افرادی که برای امر ولیِ زمانشان پروپوزال می‌نویسند چنانچه زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید پاسداران انقلاب برنامه ۱۰ ساله برای تحقق این هدف نوشتند.

حجت الاسلام کاظمی عنوان‌کرد: خروجی مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام تهرانی‌مقدم‌ها هستند که به امر ولی فقیه راه نابود کردن دشمنان اسلام را ترسیم می‌کنند.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی گفت: نسلی که اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد نسل رویش‌های انقلاب اسلامی است، نسلی که می‌تواند پهپادهای پیشرفته و موشک‌های نسل جدید را بسازد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اینکه ما در صنعت دفاعی رشد می‌کنیم و به والاترین جایگاه‌ها می‌رسیم نشان از این است که در صنعت دفاعی گفتمان امامین انقلاب سر لوحه‌ی کار قرار گرفته است اما در صنعتی مانند خودروسازی به این مهم توجه نشده است و نتیجه‌اش را امروز همه شاهد هستند.

کد خبر 6087043

دیگر خبرها

  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود