Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ششمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به درگذشت صدای ماندگار دوبله «پرویز بهرام» اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ششمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به درگذشت صدای ماندگار دوبله «پرویز بهرام» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت خواندن دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان/تقوا و پرهیزگاری مهم‌ترین پیام‌هایی هستند که از رمضان دریافت می‌کنیم

کارشناس علوم قرآنی گفت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌هایی است که می‌توانیم از ماه مبارک رمضان دریافت کنیم و با توجه به روزه بودن انسان‌ها در این ماه مبارک که باعث روزه‌داری اعضاء و جوارح بدن نیز می‌شود افراد می‌توانند به درجه‌های بالایی از معنویت در مسیر هدایت دست پیدا کنند.

علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص اهمیت خواندن دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان گفت: خواندن دعای بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان ثواب بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: خواندن این دعا در روز بیست و یکم ماه رمضان که برابر با روز شهادت حضرت علی (ع) به شمار می‌رود، ثواب بسیاری دارد: «بسم الله الرحمن الرحیم، اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین»، خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودی‌هایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجت‌هاى جویندگان.


این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌هایی است که می‌توانیم از ماه مبارک رمضان دریافت کنیم و با توجه به روزه بودن انسان‌ها در این ماه مبارک که باعث روزه‌داری اعضاء و جوارح بدن نیز می‌شود افراد می‌توانند به درجه‌های بالایی از معنویت در مسیر هدایت دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فلسفه روزه گرفتن، خودداری انسان از لذت‌های دنیوی است و خوردن و آشامیدن تنها به عنوان نمونه‌ای از این لذت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که انسان بتواند خواسته‌هایش و غرایزش را کنترل کند، به مرور زمان به خودشناسی و خداشناسی دست پیدا می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: علاوه بر آثار معنوی که روزه برای افراد در پی دارد، نقش مهمی در سلامتی و تندرستی ایفا می‌کند چرا که روزه‌داران می‌توانند به برنامه مناسب تغذیه که مورد تأکید اسلام هم هست، دست پیدا کنند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

جایگاه سیاسی امام علی (ع) و نوع حکمرانی ایشان تحسین برانگیز است/خیانت‌هایی که در دوران خلافت به امیرالمومنین(ع) شد

کارشناس مذهبی و مداح اهل بیت (ع) گفت: زمان امام علی (ع) افرادی با امام بیعت کرده و بیعت خود را شکستند، به عنوان مثال طلحه و زبیر دو تن از صحابی پیغمبر (ص) بودند، اما بعد از خلافت امیرالمومنین (ع) به دنبال سهم خواهی بودند، اما دیدند امام علی (ع) اهل باج دادن و سهم دادن به کسی نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع) مصادف با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم در رسای از دست دادن مولی متقیان است.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با مرتضی طاهری کارشناس مذهبی و مداح اهل بیت (ع) در خصوص وقایع، اعمال و شرایط این شب بزرگ به گفت‌وگو نشسته است.


میزان: شرایط روزه داری و یا عدم آن در ماه مبارک رمضان چگونه است؟

طاهری: آرزو دارم که در هر لحظه از سال ما اطاعت خداوند را به جا آوریم و این بندگی تنها به ماه مبارک رمضان ختم نشود، در این ماه عزیز برای برخی روزه گرفتن واجب است و برای برخی به دلیل شرایط جسمانی و مشکلات روزه نگرفتن واجب است.

آنکه اصرار بر روزه نگرفتن دارد، در حالی که روزه داری بر وی واجب است رفتارش نماد واضح سرپیچی از اطاعت خداوند است، البته این موضوع بلعکس هم است یعنی کسی که روزه داری برایش ضرر دارد و اصرار بر روزه گرفتن می کند هم از اطاعت خداوند سرپیچی کرده است.


ماه مبارک رمضان تمرین عبادت و اطاعت است، این ماه مثل دوران سربازی مخصوصاً دوران آموزشی است که به سرباز اطاعت از فرمانده را یاد می دهند، وظیفه بنده نسبت به خداوندی که این همه نعمت به وی داده و تا این حد بنده را مورد لطف و رحمت قرار داده، چشم گفتن است.

میزان: در این میان برخی عمداً روزه‌خواری می‌کنند، تکلیف آنها چگونه است؟

طاهری: در این میان برخی بدون دلیل و عذر شرعی روزه نمی گیرند و به نوعی می گویند که توان روزه داری را ندارند، اینها گناه سنگینی مرتکب می شوند که کفاره آن بسیار سنگین است.

برخی دیگر از افراد متاسفانه اصرار بر نشان دادن نافرمانی خود مبنی بر روزه خواری انجام می‌دهند که گناهی نابخشودنی است، هر چند انسان هر لحظه از زندگی متوجه اشتباه خود شده و توبه کند خداوند رحیم و رئوف توبه وی را می پذیرد زیرا خداوند دارای رحمت واسعه است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا  کلیک کنید.

برای ایفای نقش هاجر در سریال «امام علی (ع)» میرباقری بسیار کمکم کرد/یک «یا علی» گفتن هر گره‌ای را از مشکل انسان باز می‌کند

بازیگر نقش هاجر در سریال ماندگار «امام علی (ع)» گفت: خیلی برای ایفای نقش «هاجر» مطالعه نکردم شاید بهتر است بگویم ۸۰ درصد ماجرای داستان زندگی «هاجر» را داوود میر باقری برایم گفت و بسیار برای ایفای این نقش به من کمک کرد.

پروانه معصومی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره حضور خود در سریال ماندگار «امام علی (ع)» گفت: بازی در مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع)» برایم اصلا سخت که نبود هیچ، بلکه لذت بخش هم بود، یک روز داوود میرباقری باری حضور دراین مجموعه از من دعوت کرد و زمانی من در این مجموعه به ایفای نقشم اغاز شد که همه سکانس‌های این مجموعه ضبط شده بود و در ادامه صحنه‌های مربوط به من فیلمبرداری شد که ضبط کلیه این سکانس‌ها ده روز طول کشید.

وی در ادامه افزود: کار با داوود میر باقری و دیگر عوامل مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع)» برایم فوق العاده لذت بخش بود و همه چیز در آن برهه خوب پیش رفت.


این بازیگر سینما در خصوص اینکه آیا برای ایفای نقش در قالب شخصیت «هاجر همسر مالک اشتر» مطالعه زیادی کرده است، اظهار کرد: خیلی برای ایفای نقش «هاجر» مطالعه نکردم شاید بهتر است بگویم ۸۰ درصد ماجرای داستان زندگی «هاجر» را داوود میر باقری برایم گفت و بسیار برای ایفای این نقش به من کمک کرد.

معصومی درباره ویژگی‌های کار با «داریوش ارجمند» تصریح کرد: زمانی که با «داریوش ارجمند» در سریال «امام علی (ع)» همبازی شدم اولین تجربه همکاری‌امان نبود چرا که ما در گذشته در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» تجربه همکاری با هم را داشتیم به همین خاطر به خوبی توانستیم از پس نقش «هاجر و مالک اشتر» بر بیاییم.

بازیگر سریال «امام علی (ع)» ادامه داد: نیروی مثبتی که ما عوامل سریال «امام علی (ع)» در این مجموعه داشتیم را می‌توان از کیفیت بازی بازیگران و به طور کل خروجی این مجموعه احساس کرد. چرا که نه تنها بازیگران این مجموعه بلکه همه عواملی که در ساخت سریال «امام علی (ع)» دست داشتند با عشق به این حضرت کار کرده و با عشق به ایشان تلاش کردند و بهتر است بگویم همه با نیت قلبی و اعتقاد به «امام علی (ع)» برای این مجموعه آمده بودند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

پرویز بهرام صبح امروز درگذشت/خداحافظی با دوبلور پیشکسوت

همسر پرویز بهرام گفت: پرویز صبح امروز بر اثر ناخوش احوالی که مدت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد از بین ما رفت.

همسر پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت سینما، رادیو و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گفت: پرویز صبح امروز بر اثر ناخوش احوالی که مدت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد از بین ما رفت.


همسر پرویز بهرام روز گذشته در آخرین مصاحبه ای که با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان داشت وضعیت جسمانی این هنرمند را اینگونه شرح داد: واقعیت امر وضعیت پرویز بهرام نسبت به گذشته بسیار بدتر شده است و وضعیت عمومی وی به هیچ وجه خوب نیست، در حال حاضر پرویز به دعای مردم نیازمند است.

وی درباره وضعیت عمومی همسرش اضافه کرد: پزشکان پاسخ قاطعی به ما نداده اند اما وی هم اکنون قدرت راه رفتن ندارد، وضعیت بلعش کاملاً با مشکل روبرو شده و در حرکت دادن دست و پایش دچار مشکلات فراوانی است.

همسر این دوبلور پیشکسوت در مورد هوشیاری وی افزود: وی هم اکنون دچار اختلال حواس شده و زیاد قادر به برقراری ارتباط با سایرین نیست. در حال حاضر وضعیت پرویز به هیچ وجه خوب نیست و زخم بستر باعث شده تا ادامه درمانش به سختی پیش برود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

روایت کوروش تهامی از حضورش در مراسم شب‌های قدر/شرکت در مراسم عزاداری «امام علی(ع)» افتخار بزرگی است

 
بازیگر فیلم «رگ خواب» گفت: اگر زنده باشم هر ساله و همیشه در شب‌های قدر به عزاداری و خلوت با پروردگار مشغول خواهم بود. این حضور همواره برای من افتخاری بزرگ است.

کوروش تهامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) درخصوص علاقه شخصی خود برای حضور در مراسم شب های قدر گفت: این روزها شاید به دلیل مشغله کاری و ضبط و حضور سر صحنه فیلمبرداری زمان دست خودم نباشد اما من از گذشته در مراسم شب ‌های قدر شرکت کرده ام و این روزها هم اگر فرصتی باشد و سر کار نباشم با عشق به شب‌زنده داری می پردازم.
 
بازیگر فیلم "رگ خواب" درباره شب‌های قدر امسال افزود: امسال هم با وجود اینکه چندین کار پیشنهاد شده اما اگر سر فیلمبرداری اثر خاصی نباشم در ادامه به مراسم شب زنده داری شب های قدر خواهم رفت و کمی خلوت می کنم.

وی از حضور خود در مراسم شب قدر از کودکی خبر داد و اشاره کرد: ما در محله خودمان واقع در نیاوران همیشه همراه پدر از کودکی به مراسم شب های قدر می رفتیم و می خواهم اگر خدا بخواهد امسال هم برای این مراسم به محله قدیمی خودمان بروم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: درگذشت پرویز بهرام شب های قدر ماه مبارک رمضان روز بیست و یکم ماه رمضان کوروش تهامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیین تکریم روزه اولی‌ها با حضور حجت الاسلام غالبی امام جمعه بخش خضرآباد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشکذر، بخشدار و شهردار خضرآباد، اعضای شورای اسلامی شهر خضرآباد، جمع زیادی از قشر‌های مختلف مردم و والدین روزه اولی‌ها در حسینیه بزرگ شهر خضرآباد برگزار شد.   امام جمعه بخش خضرآباد در آیین تکریم روزه اولی‌ها اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های عبودیت و بندگی خداوند متعال، روزه گرفتن است.   حجت الاسلام غالبی بیان داشت:برگزاری برنامه‌هایی نظیرجشن روزه اولی‌ها راهکار مناسبی برای ایجاد نشاط، شادابی و تشویق دانش‌آموزان به انجام مبانی دینی است.   در پایان مراسم هدایایی به چهل نفر از روزه اولی‌های خضرآبادی اهدا شد.   این مراسم به همت بخشدار و شهردار خضرآباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد
  • توزیع دو هزار پرس غذای گرم بین روزه داران ورنامخواست
  • برپایی بزرگترین رویداد قرآنی، جلوه‌ ارادت ملت به کتاب الهی
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • ماجرای هشدار برای کبرا۱۱ و حرکت‌های عجیب بهمن هاشمی
  • نیم نگاهی به یاران و تربیت یافتگان مکتب امام حسن مجتبی علیه السلام
  • اجرای سرود با صدای حسن کاتب برای امام حسن مجتبی (ع) در برنامه محفل + فیلم