Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که «کنفرانس منامه مُرده متولد خواهد شد».

قرار است روزهای سوم و چهارم تیر ماه آتی، به بهانه «حمایت از اقتصاد فلسطین»، نشستی در بحرین با مشارکت آمریکا برگزار شود.

این نشست نخستین فعالیت در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» است که قرار پس از ماه رمضان جاری از سوی آمریکا علنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح ادعایی آمریکا که به بهانه صلح بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد، مردم فلسطین توسط کشورهای عربی مجبور خواهند شد امتیازات اجحاف‌آمیزی به سود اسرائیل بدهند؛ به ویژه درباره وضعیت قدس و حق بازگشت آوارگان» فلسطینی به کشور خود.

اشتیه در واکنش به این ادعا که هدف از نشست بحرین اقتصادی است، گفت: «مشکل ما اقتصادی نیست، [بلکه] نبرد ما در زمین، برای پایان بخشیدن به اشغالگری است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که مردم فلسطین در تلاشند که کشور خود را به پایتختی قدس تشکیل دهند و آوارگان نیز بتوانند به کشور خود بازگردند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) هم از کشورهای عربی که موافقت کردند در نشست منامه شرکت کنند، خواست که در موضع خود بازنگری کنند.

عریقات در صفحه خود در توئیتر از این کشورها خواست که در این نشست شرکت نکنند و به طرح صلح عربی پایبند باشند.

این در حالی است که عربستان سعودی و امارات عربی متحده از این نشست اعلام حمایت و تأکید کردند که در آن شرکت خواهند کرد.

 رهبران و گروههای فلسطینی هم پیشتر اعلام کرده‌اند که نشست بحرین را نمی‌پذیرند و آن را یکی از ابزارهای واشنگتن برای اجرای طرح معامله قرن می‌دانند.

از زمانی که در اواخر سال 2017، ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت جعلی اسرائیل به رسمیت شناخت، رهبران فلسطین هر گونه تعامل با اقدامات آمریکا در خصوص مسئله صلح را نمی‌پذیرند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شدیداللحن حماس درباره حمله شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری

جنبش حماس فلسطین تاکید کرد آنچه شهرک نشینان تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری انجام می‌دهند «جنایت جنگی است».

به گزارش ایسنا، این جنبش امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تشدید حملات جنون‌آمیز شبه‌نظامیان شهرک‌نشین به فلسطینی‌ها در شهرها، روستاها و شهرک‌های کرانه باختری و حملات وحشیانه به شهروندان، املاک، منازل و اموال آنها که تحت نظارت مستقیم کابینه شهرک‌نشینان فاشیست و با حمایت کامل ارتش اشغالگر انجام می‌شود، جنایات جنگی است.

حماس اعلام کرد: دشمن صهیونیستی گله‌های شهرک نشینان را در اراضی فلسطینی‌ها رها می‌کند تا آن‌ها را به ویرانه تبدیل کند و بدین ترتیب به هدف خود در تصرف اراضی کرانه باختری و اخراج و آواره کردن مردم آن دست یابد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو برای دومین روز متوالی پس از ناپدید شدن یکی از شهرک‌نشینان، یورش و حملات خود به فلسطینیان در چندین روستا در کرانه باختری را تشدید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد جسد جوان صهیونیستی مفقود شده پیدا شده است و تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد.
 

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به روستاهای فلسطینی

خبرنگار شبکه خبری الجزیره امروز گزارش کرد پس از پیدا شدن جسد شهرک‌نشین در شرق رام الله، شهرک نشینان در نزدیکی روستاها و شهرهای فلسطینی به حالت آماده باش درآمدند و با ۱۲ وسیله نقلیه جاده ها را در شرق بیت لحم مسدود کرده و مانع از رسیدن مردم به مناطق خود شدند.

هلال احمر فلسطین هم گزارش کرد ۱۶ فلسطینی در درگیری با نیروها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در روستاهای رام‌الله و نابلس زخمی شدند.

به نقل از روسیا الیوم، حماس در این بیانیه از مردم در کرانه باختری و نیروهای مقاومت خواست برای مقابله با این طرح‌ها قیام کرده و جنبش انقلابی و مقاومت را تشدید کنند، با دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی درگیر شده و با این حملات وحشیانه مقابله کنند.

این جنبش تاکید کرد: این حملات خطرناک که مردم ما و حضور آنها را در سرزمینشان هدف قرار می‌دهد، نیازمند رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس‌های امنیتی در کرانه باختری است که در حالت آماده‌باش باشند و وظیفه محول شده خود را برای حفاظت از مردم ما انجام دهند. مردمی که زیر بار هجوم ها و یورش ها، کشتارها، دستگیری ها و جنایات روزانه رنج می‌برند. بنابراین وظیفه تک تک افراد آزاده و شریف فلسطین است که این جنایتکاران را به سرعت از تجاوزات و بربریت‌هایشان باز دارند.
 

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به روستاهای فلسطینی

شبکه خبری «سی ان ان» امروز گزارش کرد دهها شهرک نشین امروز به روستای «المغیر» در شرق رام‌الله یورش برده و یک ساختمان و چند خودرو را آتش زدند.

حماس اعلام کرد دشمن صهیونیستی با کشتارهای مستمر و جنگ نسل‌کشی در نوار غزه، وحشیانه‌ترین اشکال تروریسم را علیه ملت فلسطین اعمال کرده و جنایات و تخلفات آن در کرانه باختری افزایش یافته است، این مساله مردم فلسطین را ملزم می‌کند در همه جا، پشت گزینه مقاومت در برابر این اشغالگر فاشیستی متحد شوند و جامعه بین‌الملل برای مهار این رفتار جنایتکارانه مغایر با  همه نظام‌ها و قوانین بین‌المللی سخت تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل اقتصادی با همیاری مردم حل می‌شود
  • روایت رویترز از تمجید مردم غزه از پاسخ ایران به اسرائیل؛ آنها قهرمان ما هستند
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
  • توقف اشغالگری و تجاوز به غزه راه‌حل پایان تنش در منطقه است
  • جهاد اسلامی فلسطین: تشکیلات خودگردان مسئول وضع کنونی است
  • اشغالگران در شن‌های غزه غرق شده‌اند
  • بیانیه شدیداللحن حماس درباره حمله شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری
  • حماس: طوفان الاقصی به اشغالگری در فلسطین پایان خواهد داد