Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر دوشنبه طی گفتگویی اضافه کرد: بعد از جنگ جمل امیرالمومنین در حق عایشه فرمودند «و لَهَا بَعْدُ حُرْمَتهَا الأولَی» یعنی عایشه همان احترامی را که قبل از جنگ داشتند همان را بعد از جنگ نیز دارند. بعد از اتمام جنگ جمل وقتی حضرت شنیدند عده‌ای پشت سر عایشه سخنان نامناسب زده و او را تنقیص کرده‌اند آنها را احضار و عقوبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیعه و سنی نباید همدیگر را با شواذ خود بشناسند، افزود: شواذ شیعه معرف شیعه نیست هم‌چنان که شواذ اهل سنت معرف اهل سنت نیست. اگر قرار باشد شیعه و سنی با شواذ خود معرفی شوند فتنه‌های عظیمی عالم اسلام را فرا می‌گیرد و هر دو طایفه ضرر می‌کنند و تمام تلاش دشمن این است که شیعه و سنی با شواذ خود شناخته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: من خطاب به شواذ هر دو طرف دو آیه از قرآن را می‌خوانم. آیه اول، آیه‌ای است که خداوند هر پیامبری را که فرستاده این آیه را به او القا و تعهد گرفته که به مضمون آن عمل کند و آن آیه این است: «أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ» و علت آن این است که اختلاف در دین بدترین جنایات و خونریزی‌ها را به نام دین درست می‌کند.

دشمن می‌خواهد شیعه و سنی با شواذ خود شناخته شوند

وی با تاکید بر اینکه غائله سوریه در این باب درس و عبرت بزرگی برای مسلمانهاست، ادامه داد: تروریست‌های وهابی از هشتاد کشور به آنجا سرازیر شده و با شعار «أیّها الرَّوافِض جِئناکُم بِالذِّبح، جِئناکُم بِالذِّبح» باعث شدند که ۴۰۰ هزار نفر کشته شوند.

وی متذکر شد: رئیس آنها با صدای گوش خراش و با عصبانیت تمام در خطابه خود داد می‌زد: «أیُّها الرَّوافِض کَما حَطَّمَ بَنو أُمیّۀ رُؤوسَکُم سابِقاً یُحَطِّمُ أَهلَ الشّام رُؤوسَکُم لاحِقاً» او می‌گفت زینب باید از شام بیرون برود اما خود به جهنم رفت.

عاملی با بیان اینکه آیه دوم تکلیف همه امت را در مورد اختلافات کاملاً مشخص می‌کند و می‌فرماید: «وَلَا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکِینَ *مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ» بیان داشت: خداوند با صراحت ایجاد کنندگان اختلاف در دین را مشرک معرفی می‌کند و این بالاترین تاکید بر حرمت ایجاد اختلاف در دین است معنی مشرک بودن این است که خدای واحدِ احد چنین دستوری نداده و اختلاف کننده از خدای موهوم دیگری دستور گرفته است.

هیئت‌ها و حسنیه‌ها و برای ایجاد طائفی‌گری و مطاعن نیست

وی در عین حال خطاب به مداحان نیز یادآور شد: هیئت‌ها، حسنیه‌ها و عزاخانه‌های ما جهت ایجاد طائفی‌گری و مطاعن نیست. حسین برای ایجاد طائفی‌گری و برای ایجاد دعوای شیعه و سنی به کربلا نیامده است. در شعارهای حسین ذره‌ای از این امور دیده نمی‌شود.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: شعارهای حسین همه جهانی و همه گمشده بشریت است مانند «اِتَّخَذوا عِبادَ اللّه خَوَلاً وَ دینَ اللّهِ دَخْلاً وَ مالَ اللّهِ دَوَلاً» یعنی برای این قیام کردم که انسان‌ها را برده کرده و ثروت جامعه را در اختیار عده‌ای خاص قرار داده و دین را به ابزار منویاتِ نامشروع خود تبدیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در دین اندیشه‌ای است که می‌گوید همه باید مثل من فکر کنند و الا کافرند، متذکر شد: وهابیت نماینده چنین تفکری است.

بزرگترین عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در دین اندیشه‌های وهابی است

عاملی اضافه کرد: آنها اصلی دارند به نام «وجوب تکفیر من کَفّرنا» یعنی هر گروه را ما تکفیر کردیم همه باید او را تکفیر کنند و گرنه خودشان کافر می‌شوند. اگر گفتیم شیعه کافر است باید همه شیعه را تکفیر کنند و اگر یک عالِم اهل سنت، مثل ما، شیعه را تکفیر نکرد خود او نیز کافر است. معنای این سخن این است که راه اجتهاد فقط به روی ما باز است و فقط فهم ما از دین رسمیت دارد. خطر چنین اندیشه‌ای برای عالم اسلام بدتر از خطر بمب اتمی است.

کد خبر 4627153

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل وحدت شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی

به گزارش "ورزش‌سه"، قرار است این مسابقه در کمپ تیم‌های ملی از ساعت 11 صبح آغاز شود و دو تیم رسانه ورزش و یاران آب پرور در دیداری نمادین برای بزرگداشت هفتمین سالگرد آسمانی شدن آب‌پرور که از اهالی قدیمی و صاحب نام رسانه است، به مصاف هم بروند.

گفته می‌شود پرویز برومند، محمود خوراکچی، امیر حسین صادقی، محمد رضا مهدوی، مهدی پاشازاده، محمد خاکپور ، سهراب بختیاری زاده، بهروز رهبری فر، مجتبی شیری، جواد منافی، رضارضایی منش، اردلان آشتیانی، رضا شاهرودی، محمد منصوری، اسماعیل حلالی، کریم باقری، هاشم بیک زاده، حمید استیلی، سیروس دین‌محمدی، احمد تقوی، سهراب انتظاری، رسول خطیبی، علی لطیفی، علی موسوی، محسن گروسی، اصغر مدیرروستا، ادموند بزیک  و علی دایی نام‌هایی هستند که روز آینده قرار است در کمپ تیم ملی دور هم جمع شوند و دیداری دوستانه با یاران فردوسی پور برگزار کنند؛ گردهمایی‌ای که حتی با حضور نیمی از این ستاره‌های سابق فوتبال ایران هم می‌تواند روزی به یادماندنی را در مرکز ملی فوتبال رقم بزند.

دیگر خبرها

  • بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • عنایتی:از بزرگان تیم گله‌مند هستم/بازی برای من دوسر برد بود!
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه