Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفری سه روزه به عراق و رایزنی با مقامات این کشور و زیارت عتبات عالیات راهی تهران شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر شنبه (چهارم خرداد) به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد، شنبه شب در بغداد با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «برهم صالح» رئیس جمهور، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و روز یکشنبه پنجم خرداد هم با «محمدعلی الحکیم» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در دیدار با برهم صالح دعوت رسمی روحانی از وی برای سفر به ایران را تقدیم کرد.

 

 

 

 

دیدار و گفت وگو با برخی شخصیت‌های سیاسی عراق از جمله سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و ایاد علاوی نخست‌وزیر اسبق عراق از دیگر برنامه های حضور ظریف در بغداد بود.

 

 

وی در پایان این دیدارها در توئیتی دیدارهایش با مقامات عراقی را سازنده خواند و نوشت: در این سفر پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز را پیشنهاد کردم. 

وزیر خارجه ایران در ادامه این سفر یکشنبه شب به زیارت کربلای معلی رفت و پس از زیارت عتبات مقدسه، در مراسم شب 21 ماه رمضان و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) شرکت کرد و امروز دوشنبه نیز به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی (ع) مشرف شد.

 

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران 23 دی ماه سال گذشته (1397) سفری پنج روزه به عراق داشت و به سلیمانیه و اربیل هم رفت. او همچنین 18 اسفند ماه به منظور آماده سازی سفر 20 اسفند حسن روحانی به عراق، به بغداد سفر کرد. 

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز پنجم اسفند 1397 برای برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای سیاسی به بغداد سفر کرده بود.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق 17 فروردین ماه سال جاری در پاسخ به دعوت حسن روحانی سفری دو روزه به جمهوری اسلامی ایران داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران طی سه هفته اخیر به روسیه، ترکمنستان، هندوستان، ژاپن، چین و پاکستان سفر کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظریف عراق وزیر امور خارجه روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه شرق آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۳:۳۰ بین تیم‌های «یوکوهاما مارینوس» ژاپن و «اولسان اچ دی» کره‌جنوبی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر ۲ به سود تیم ژاپنی به پایان رسید.

دیدار رفت این دو تیم که به میزبانی کره جنوبی برگزار شده بود با برتری یک بر صفر به سود اولسان به پایان رسید و به این ترتیب این دیدار در مجموع با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید تا ۲ تیم شانس خود را برای صعود به فینال در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای امتحان کنند.

در وقت‌های اضافه این دیدار هم بازی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم یوکوهاما مارینوس با برتری ۵ بر ۴ راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که دیروز در منطقه غرب آسیا برگزار شده بود تیم العین امارات توانست دست به کار بزرگی بزند و الهلال عربستان را در مجموع با نتیجه ۵ بر ۴ حذف کند و به دیدار نهایی برسد.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا روزهای ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت بین تیم‌های العین امارات و یوکوهاما ژاپن برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087773

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • بلینکن وارد چین شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات