Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید برای خیلی از افراد این سوال باشد که کمیته اخلاق در این مدت چه کرده و چه سیاستی را در قبال اتفاقات در پیش گرفته است.به گزارش بلاغ،بعد از تشکیل منشور اخلاقی در فوتبال ایران حاشیه ها و اتفاقاتی که فقط محدود به مستطیل سبز می شد نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه در این سالهایی که گذشته همواره شاهد اتفاقات حاشیه ای عجیب و غریب در لیگ و فوتبال داخلی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از چند سال آزمون و خطا در منشور اخلاقی سرانجام اساسنامه فدراسیون فوتبال بابت پیگیری مسائلی که فقط مربوط به مستطیل سبز نمی شد تصمیم گرفت آن منشور اخلاقی که معلوم نبود مبنای تشکیلش چه بود منحل شود و در عوض کمیته اخلاق تشکیل شود. کمیته ای که اساسا در فیفا هم به همین نام هست و منهای کمیته انضباطی که جرائم مربوط به داخل چمن را پیگیری می کند این کمیته پارا فراتر می گذارد و به مباحثی وسیع تر می پردازد.

با توجه به حواشی که فوتبال ایران دارد سر کمیته اخلاق هیچ گاه خالی نیست و همواره پرونده های ریز و درشتی در این کمیته تشکیل می شود. شاید برای خیلی ها جای سوال باشد که در یک سال گذشته کمیته اخلاق چه کرده و به چه پرونده هایی ورود کرده است.

در زیر نگاهی اجمالی می اندازیم به روند فعالیت و اقدامات اساسی این کمیته:

١-نظارت بر مسابقات هفته های پایانی لیگ‌ها در دسته‌جات مختلف که با دعوت مدیران عامل و سرپرستان و سرمربی ها به کمیته اخلاق با تذکرات جدی و نظارت دقیق اتفاقات ناگوار پیشگیری شد.تقریبا در هیچ کدام از لیگ هایی که برگزار شد به خصوص در هفته های پایانی خبر و مصاحبه ای مبنی بر گلایه برخی مدیران و مربیان نبود که نگرانی بابت تبانی و مسائل از این دست نباشد و کمیته اخلاق با توجه به این شرایط کنترل بر هفته های پایانی لیگ را در دستور کار خود قرار داد. 


۲- بیرانوند و ماجرای برخورد ناپسند این بازیکن با مامور نیروی انتظامی. شاید خود دروازه بان پرسپولیس فکرش را هم نمی کرد که چشمان تیزبینی حرکت او را شکار کرده و این فیلم در اختیار کمیته اخلاق قرار می گیرد. شاید در طول لیگ رفتارهای مشابه اتفاق افتاده باشد اما قرعه آشکار شدن چنین رفتارهای بدی به نام دروازه بان پرسپولیس افتاد تا بلکه سایر بازیکنان لیگ تلنگری بخورند که با اطرافیان در ورزشگاه ها درست برخورد کنند و به خود اجازه ندهند هر رفتاری از آنها سر بزند. 


۳- نظارت و ساماندهی مدارس فوتبال با همکاری دستگاههای نظارتی و پلیس در کل کشور.دغدغه خیلی از خانواده های فوتبال دوست که فرزندان خود را با هزاران امید و آرزو در مدارس فوتبال ثبت نام می کردند قانونی بودن و مجوز داشتن این مجموعه ها بوده و هست. یکی از فعالیت های کمیته اخلاق بر اساس گزارش های منفی که از طریق خانواده ها و برخی اهالی فوتبال نظارت بر همین مدارس فوتبال بود و کماکان این ساماندهی ادامه دارد.  


٤-ساماندهی کانون هواداران باشگاه‌ها و برخورد با لیدرهای متخلف مثل ع.ا. مسئله کانون هواداری و بوقچی هایی که سالهاست بدون مجوز و تایید از سوی مراجع ذی صلاح در حال فعالیت در باشگاه های پرطرفدار کشور هستند یک دغدغه مهم در فوتبال است. افرادی که با کنترل سکوهای خاص گاهی اهداف شوم خود را پیاده می کنند و با سردادن زنده بادها و حیا کن رها کن ها افراد را در تیم های مختلف به چالش با هواداران می کشانند. متاسفانه برخورد نکردن قاطع باشگاه ها با چنین افرادی و از همه بدتر حتی جلسه گذاشتن های مداوم از سوی برخی مدیران و مربیان تیم ها با این بوقچی های همیشه حاشیه ساز باعث شده تا سکوهای ورزشگاه ها به خصوص در تیم های پایتخت تبدیل به جولانگاه افکار زشت و دور از اخلاق این افراد شود. در روزهای آخر لیگ کمیته اخلاق با ورود به موقع به این پرونده تاحدودی توانست مقابل این اشخاص قرار گیرد. در همین راستا به کلیه باشگاه های کشور اعلام شد کانون های هواداری منحل شود و برای استخدام مشوقین جدید باید از مراجع ذی صلاح استعلام بگیرند. شاید این حرکت جدیدی در باشگاه ها باشد تا بلکه هواداران کمتر اسیر موج سواری بوقچی هایی شوند که طرفدار حزب باد هستند و با هر جلسه ای مواضعشان تغییر می کند.

٥-رسیدگی به پرونده جعل و انعقاد قراردادهای نامتعارف و غیرقانونی باشگاه استقلال.


٦- تشکیل پرونده در خصوص اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیر مسئولانه برخی از مسولین سازمان لیگ مثل فتاحی و علیپور.


٧-ورود و رسیدگی به موضوعات داوری.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر اخبار ورزشی ۳۱ فروردین استان قزوین

در بازی هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر شمس آذر قزوین از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم استقلال می‌رود.

تیم‌های استقلال تهران و شمس آذر قزوین در مکان دوم و هفتم لیگ قرار دارند.

سعید دقیقی سرمربی شمس آذر در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی گفت: یک بازی خیلی سخت برابر تیم بسیار خوب استقلال داریم و تمام مباحث تاکتیکی مربوط به این بازی را در طول هفته مرور کرده‌ایم. به امید خدا طرفداران از این بازی لذت می‌برند چرا که شمس آذر به دنبال یک بازی باکیفیت است و دنبال این هستیم که بازی بسیار خوب، سریع، روان و پر موقعیتی مقابل تیم پرمهره استقلال داشته باشیم.

در نیم فصل اول دیدار تیم‌های فوتبال شمس آذر و استقلال به میزبانی قزوین با تساوی ۲- ۲ به پایان رسید.

تیم فوتبال امید شمس آذر هم فردا به میدان می‌رود

در مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال امید‌های کشور و در بازی هفته چهارم، امید شمس‌آذر قزوین در خانه میزبان ملوان بندرانزلی است.

این بازی شنبه یکم اردیبهشت، ساعت ۱۵ در ورزشگاه پانزده خرداد تاکستان برگزار می‌شود.

برد مقاومت قزوین در لیگ دو فوتسال

در پایان بازی هفته اول پلی آف لیگ دو فوتسال، مقاومت قزوین در خانه با نتیجه پر گل ۷ بر ۴ اکسین یزد را از پیش رو برداشت.

سالن شهید بابایی قزوین میزبان این بازی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مروری بر اخبار ورزشی ۳۱ فروردین استان قزوین
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • چند خبر ورزشی
  • شوک بزرگ به پرسپولیس در روزهای حساس لیگ
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • چالش بزرگ سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • ببینید | چالش حقیقت امیرعلی نبویان در ستاره‌بازی؛از اشک برای دختر اوین رفته تا راز تقلب بزرگ در پدرخوانده
  • چالش بزرگ سپاهان در دربی اصفهان