Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:03:36 GMT

افزایش آمار تلفات درگیری‌های لیبی به ۵۶۲ نفر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۲۴۷۳

افزایش آمار تلفات درگیری‌های لیبی به ۵۶۲ نفر

سازمان بهداشت جهانی آمار آخرین تلفات درگیری‌های مسلحانه در لیبی را اعلام کرد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سازمان بهداشت جهانی در لیبی در صفحه خود در توییتر آمار تلفات درگیری‌های مسلحانه در این کشور را بیش از 560 نفر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این سازمان آورده است آمار قربانیان درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت لیبی به 562 کشته رسیده که 40 نفر آنها غیرنظامی بوده‌اند. آمار مجروحان هم به 2855 نفر رسیده که 106 نفر آنها غیرنظامی بودند.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

هشدار نماینده سازمان ملل درباره جنگ داخلی در لیبی

حمله نیروهای حفتر به طرابلس از چهارم آوریل گذشته آغاز شده است، حفتر از حمایت آشکار و گسترده مصر، امارات و عربستان سعودی بهره می‌برد، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد، حفتر تا کنون در رسیدن به هدف خود ناکام مانده است.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان داده است که بی‌ثباتی در خانواده‌، جوانان را مجبور به ترک منزل قبل از بزرگسالی می‌کند. تجارب خانوادگی مانند کودک‌آزاری، بی‌توجهی، خشونت خانگی، مصرف مواد توسط والدین یا درگیری خانوادگی می‌تواند منجر به بی‌خانمانی جوانان شود. ۹۰ درصد از جوانانی که به پناهگاه‌ها دسترسی دارند اظهار می‌کنند که در خانه با مشکلاتی مانند دعوای مداوم مواجه بوده‌اند. در کل بی‌خانمانی مشکلی است که اگر برای جوانان حل نشود، تبدیل به مشکل کلی جمعیت کارتن‌خواب می‌شود.

روز بی خانمانی جوانان ۲۰۲۴

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

جمعیت‌های خاصی از جوانان با خطر بیشتری برای بی‌خانمانی روبرو هستند که شامل موارد زیر است:

جوانان سیاه پوست نسبت به همسالان سفیدپوست خود با ۸۳ درصد افزایش خطر مواجه هستند. جوانان اسپانیایی تبار با ۳۳ درصد افزایش خطر روبه‌رو هستند. جوانانی که تجربیاتی از سرپرستی، بازداشت یا زندان دارند. جوانانی که دبیرستان را تمام نکرده‌اند، ۳.۵ برابر بیشتر از همسالانی که دیپلم دبیرستان را دریافت کرده‌اند، در معرض بی خانمانی هستند.

آمار بی خانمانی در کشورهای جهان نیجریه و هند دو کشوری هستند که بیشترین جمعیت بی‌خانمان را دارند. در سال ۲۰۲۴، نیجریه با ۲۵ میلیون در رتبه اول و هند با ۱۸ میلیون بی‌خانمان در رتبه دوم قرار دارند. حدود ۱۵۰ میلیون نفر یا دو درصد از جمعیت جهان به طور کلی بی‌خانمان هستند. حدود ۱.۶ میلیارد نفر یا بیش از ۲۰ درصد از جمعیت جهان فاقد مسکن کافی هستند. تقریباً ۲۳۵ هزار کانادایی به طور سالانه بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند. ۳.۲ درصد از جمعیت فیلیپین بی‌خانمان هستند. در استرالیا، حدود ۱۲۰ هزار نفر در هر شب بی‌خانمان هستند. نزدیک به ۶۰ درصد از افراد بی خانمان در آفریقای جنوبی در زاغه زندگی می‌کنند.

در ژاپن تقریباً پنج هزار نفر بی خانمان هستند. در یک شب در هند، بیش از ۱.۷۷ میلیون نفر بی‌خانمان وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان جهان در اروپا زندگی می‌کنند. برزیل بیش از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان دارد. در چین حدود ۲.۶ میلیون نفر بی‌خانمان محسوب می‌شوند. در آلمان، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند. شورای ملی ارزیابی سیاست توسعه اجتماعی مکزیک گزارش می‌دهد که ۵۵.۳ میلیون نفر یا تقریباً ۴۶.۲ درصد از جمعیت در فقر زندگی می‌کنند. آمار سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که فرانسه و کره‌جنوبی به ترتیب ۳۳۰ هزار و هشت هزار بی‌خانمان در معیار یک شب را دارند.

کد خبر 745336

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟