Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد خواستار عدم ارتباط آزمون جامع و تصویب موضوع رساله دکتری دانشگاه آزاد به آزمون زبانept شدند.به گزارش بلاغ،گذراندن دوره دکتری با مقاطع تحصیلی دیگر تفاوت‌هایی دارد و در این دوره شاخص‌های مختلفی از دانشجویان محک زده می‌شود که یکی از این شاخص‌ها سنجش سطح زبان دانشجویان است.  «English Proficiency Test» آزمون زبان معتبر دانشگاه آزاد است که از سال ۸۶ از سوی این دانشگاه برای دانشجویان و متقاضیان دکتری این دانشگاه برگزار می‌شود، این آزمون برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک بین المللی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه را نداشته و باید نمره قبولی در آزمون EPT را به عنوان جایگزین آن نمره برای ورود به دوره دکتری دانشگاه کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقایسه آزمون ای پی تی با آزمون بین‌المللی تافل، درمیابیم که تنها تفاوت آنان این است که آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش ندارد، از لحاظ سطحی نیز آزمون ای پی تی با تافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابر است. این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است.

آزمون ای‌پی‌تی هم مانند تمامی آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی دارای نمره قبولی مشروطی و مردودی است، حداکثر نمره در آزمون EPT صد نمره است که این نمره در سه مهارت واژگان (Vocabulary)، گرامر و درک مطلب گنجانده می‌شود.

تمامی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه، باید در آزمون ای پی تی شرکت کنند و حداقل نمره قبولی را در آن کسب کنند.

* آنچه بر ept گذشت

در ابتدا، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای تمام متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد.

با این وجود برخی داوطلبان در سال‌های گذشته نسبت به حدنصاب نمره اعتراض داشتند به طوریکه کسب نمره ۵۰ از ۱۰۰ نمره برای قبولی دشوار دانسته و به ارائه حدنصاب نمره زبان دانشگاه آزاد اسلامی(EPT) قبل از برگزاری آزمون جامع اعتراض کردند.

البته مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کردند که دانشجویان دوره دکتری می‌توانند در آزمون‌هایی از قبیل تافل، ام‌اس‌آرتی، آیلتس و سایر آزمون‌ها شرکت و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهند و این مدارک هم مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی است.

در همان زمان معاون آموزشی دانشگاه آزاد از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جدیدی خبر داد که قرار شد بر اساس این طرح کلاس‌های فشرده طی چهارماه در چهار بخش تشکیل و در پایان هر بخش از دانشجویان امتحانی اخذ شود که جمع این امتحانات شامل چهار نمره باشد و میانگین نمرات چهار بخش، ملاک عمل قرار داده شده و نمره اصلی آزمون را تشکیل دهد و جایگزین نمره EPT شود.

در سال ۹۶ مدیران وقت در بخشنامه‌ای اعلام کردند که دانشجویان می‌توانند در آزمون جامع شرکت کنند به شرط اینکه تا ۶ ماه نمره لازم را اخذ کنند، در این بخشنامه به الزام کسب نمره ۵۰ یا ابطال قانون قبلی نمره مشروط ۴۰ نشد، اما پس از آن اعلام کردند، نمره باید ۵۰ باشد و نمره مشروط نداریم و همین مساله صدای اعتراض دانشجویان دکتری را درآورده است.

* اعتراض دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در ارتباط با فارس من

اما همچنان مشکل دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد حل نشده و این‌ افراد با آزمون ept مشکل دارند، برخی از این دانشجویان در ارتباط با سامانه فارس من خواستار عدم ارتباط آزمون جامع و تصویب موضوع رساله دکتری دانشگاه آزاد به آزمون زبانept شدند.

به اعتقاد این داوطلبان، برگزاری غیر استاندارد آمون زبان دانشگاه آزاد موجب مشکلات روحی و روانی، اتلاف وقت برای دانشجویان و منبع درآمدی برای دانشگاه آزاد شده است.

این داوطلبان اعلام کردند: قبلا قانونی بود که باید ابتدا نمره زبان ept ارائه دهیم تا بعد بتوانیم امتحان جامع شرکت کنیم، به دلیل اینکه خیل عظیمی از دانشجویان به دلیل نداشتن نمره زبان مجبور بودند تا ارائه نمره زبان مرخصی با احتساب سنوات و شهریه بگیرند، در فروردین 97 طی بخشنامه‌ای برای دانشجویان این امکان فراهم شد تا بدون داشتن نمره زبان بتوانند در امتحان جامع شرکت کنند و بعد نمره زبان را تا شش ماه بیاورند و اگر تا شش ماه نمره زبان را ارائه نکنند با وجود قبولی امتحان جامع، امتحان جامع انها ابطال و مجدد باید در امتحان جامع بعدی شرکت کنند.

یکی از این داوطلبان گفته است: امتحان جامعی که دی ماه داده‌ایم به صورت استانی و خیلی سخت بود، من و امثال من با شب بیداری با شرایط زندگی و اوضاع به شدت بد اقتصادی توانستیم به لطف خدا قبول شویم ولی اینکه بعد از 6 ماه نتوانستیم نمره زبان را بیاوریم امتحان جامع را ابطال کنند، عادلانه نیست و ما معترض هستیم که نباید جامع باطل شود.

این داوطلبان خواستار فرصت برای ارائه نمره زبان تا زمان دفاع رساله شدند و اعلام کردند: امتحان جامع دروس تخصصی ما بوده و هیچ ربطی به نمره زبان ندارد و برای ارائه نمره زبان می‌تواند تا دفاع فرصت داده شود، اما اگر نمره آزمون جامع ما بخاطر نمره زبان باطل شود ممکن است به دلیل سنوات نظام وظیفه به هیچ وجه امکان ادامه تحصیل مجدد نداشته باشیم که این مساله از انصاف به دور است و حتی طبق قوانین آموزشی کشور ابطال امتحان جامع غیر قانونی است.

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پاسخ این مساله را از مسؤولان دانشگاه آزاد نیز جویا می‌شود،‌ هرچند که تا کنون علی رغم پیگیری‌ها  پاسخی دریافت نکرده است.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • زمان نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟