Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ورود غیرقانونی دو مهاجر به انگلیس هشدار امنیتی بزرگی در یک پایگاه نظامی این کشور صادر شد.

بر اساس این گزارش، دو مرد با پنهان کردن خود در زیر یک اتوبوس که حامل نظامیان انگلیسی از مقصد فرانسه به یک پایگاه نظامی در آکسفورد شایر بود، وارد انگلیس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش روزنامه میل، گفته می‌شود این دو مهاجر که از یکی کشور‌های شمال آفریقا هستند این اتوبوس را که نیرو‌های «بریتانی فریز» را از شربورگ، بندری در دریای مانش فرانسه به پورتسموث انگلیس حمل می‌کرد کاملا به صورت تصادفی انتخاب کرده‌اند. این دو مرد با به خطر انداختن جان خود به زیر این اتوبوس چسبیده و حدود ۱۳۰ کیلومتر را تا اردوگاه نظامی انگلیس در آکسفورد شایر طی کردند.

روزنامه میل به نقل از یک منبع آگاه در این پایگاه نظامی نوشت: «درست زمانی که افسران در حال پیاده شدن از اتوبوس بودند صدای عجیبی از انتهای خودرو به گوش رسید و سپس این دو مرد خود را به پایین انداخته و شروع به فرار کردند».

در ادامه اظهارات این منبع آمده است: «پس از آن هشدار امنیتی در پایگاه صادر و اردوگاه بسته شد. سپس به همه سربازان دستور داده شد اردوگاه را برای یافتن این دو مهاجر جستجو کنند. تمامی خودرو‌هایی که به آنجا وارد و یا خارج می‌شدند، به دقت بازرسی شد. همگان از اینکه آن‌ها چگونه در چنین مسیر طولانی توانسته بودند خود را به زیر اتوبوس بچسبانند در بهت و حیرت بودند. زمانی که آن‌ها را یافتیم بسیار خسته بودند».

وزارت دفاع انگلیس در واکنش به این موضوع گفت: «این مسئله بلافاصله با پلیس تامس وَلی در جریان گذاشته شد و در حال حاضر هیچ بخشی از امنیت پایگاه و یا افرادمان در معرض خطر نیستند».

بر اساس تحقیقات دیدبان مهاجرت انگلیس، تا سال ۲۰۱۲، بیش از ۱۲ هزار و ۸۵۰ نفر با پنهان کردن خود در وسایل نقلیه و یا چسباندن خود به آن‌ها توانسته‌اند به طور غیرقانونی وارد این کشور شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند

نخست وزیر انگلیس از سرمایه گذاری میلیونی جدید در صنعت هسته ای این کشور به منظور تقویت قدرت بازدارندگی کشورش خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از سرمایه گذاری میلیونی در آینده در صنعت هسته ای خود خبر داده است.

سوناک در سخنانی گفت: «تامین آینده بازدارندگی هسته‌ای و اقتصاد انرژی هسته‌ای ما یک دغدغه مهم ملی است. به عنوان مثال، سرمایه گذاری باید همراه با شرکت ها در آموزش کارگران ماهر انجام شود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دولت انگلیس می خواهد طی 10 سال آینده 200 میلیون پوند (حدود 230 میلیون یورو) در شهر بارو-این-فورنس سرمایه گذاری کند تا این شهر در شمال انگلیس جذاب تر شود. این منطقه به عنوان محل زیردریایی های هسته ای کلاس Astute و سایر پروژه های زیردریایی برنامه ریزی شده، برای دفاع و بازدارندگی هسته ای انگلیس مهم است.

سوناک گفت، در دنیای خطرناک تر و رقابتی تر، تداوم بازدارندگی هسته ای بریتانیا در دریا بیش از هر زمان دیگری مهم است و انرژی هسته ای انرژی ارزان تر و پاک تری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

در این بیانیه آمده است که این صنعت به کارکنان آموزش دیده بیشتری نیاز دارد.

با وجود شرکت هایی مانند شرکت دفاعی BAE Systems، رولز رویس و شرکت انرژی EDF، حداقل 763 میلیون پوند (حدود 885 میلیون یورو) باید تا سال 2030 به سمت مدارک، مشاغل و آموزش سرازیر شود.

داونینگ استریت در بیانیه ای اعلام کرد: امنیت انرژی و امنیت ملی بریتانیا به انرژی هسته ای بستگی دارد.

همچنین نوشته شده است: «این بخش صنعتی به کارگران ماهر انگلیسی بیشتری نیاز دارد».

ریشی سوناک همچنین سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را برای تقویت نیروی کار هسته ای و ایجاد 40000 شغل جدید در این صنعت اعلام کرده است.

اتهام‌زنی وزیر انگلیسی به روسیه درباره حمله تروریستی اخیر9 حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف صنعاء

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • صدور هشدار زرد هواشناسی
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند