Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل خرید تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان خرید ۲۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پرداخت ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات پس از درج در سامانه خرید به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته اسفندیاری پور، تاکنون حدود ۷۰۰ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی برداشت شده است.

مجری طرح گندم با اشاره به اینکه مناطق معتدل پس از اقلیم گرم و خشک بتدریج وارد چرخه خرید می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر برداشت گندم از ۱۰ استان اقلیم گرم و خشک همچون خوزستان، بوشهر، جنوب کرمان منطقه جیرفت و کهنوج، فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت سموم دغدغه پیش روی کشاورزان/خودکفایی گندم ادامه دارد

به گفته وی، بنابر آخرین آمار استان خوزستان با یک میلیون و ۱۶۵ هزار تن، ایلام ۱۷۰ هزارتن و فارس ۱۶۵ هزار تن بالاترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی نرخ پایه هر کیلو خرید تضمینی گندم را یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای گندم تولیدی، متوسط قیمت کنونی خرید تضمینی هر کیلو گندم از کشاورزان ۱۷۲۶ تومان است.

وی با اشاره به اینکه وقوع سیل اخیر تاثیر چندانی در میزان تولید گندم نداشت، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و مزارع گندم پیش بینی می‌شود که میزان تولید به ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون تن برسد.

مجری طرح گندم در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: گندمکاران پس از برداشت از آتش زدن بقایای کاه و کلش در مزارع اجتناب کنند چرا که ماندگاری بقایای گندم در مزارع حاصلخیزی خاک تاثیر بسزایی دارد. ضمن آنکه به طور دائم مزارع را پایش کنند و در صورت هر گونه آفت سن گندم و زنگ گندم با کارشناسان مشورت کنند.

اسفندیاری پور در پایان با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، امسال برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم، از این رو نگرانی از حیث تامین گندم مورد نیاز نداریم.

انتهای پیام/

۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۳۳۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گفته او، علی رغم آنکه ۲۵ روز از اولین تحویل گندم به مراکز خرید می گذرد، تاکنون ریالی از وجه گندم پرداخت نشده است، درحالیکه صراحتا در مصوبه خرید آمده که بازرگانی دولتی ۲۴ ساعت پس از تحویل مکلف به پرداخت مطالبات است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه برداشت نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده، میزان خرید نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارندگی و بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و هوای خنک برآورد می شود که در صورت اصلاح قیمت و تحویل جایزه گندم و همچنین پرداخت به موقع وجه گندم، میزان خرید از ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید