Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@14:46:16 GMT

آتش‌سوزی بلادشاپور دهدشت عمدی بوده است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۲۷۲۵

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمود باقری با بیان اینکه فردی به صورت عمدی در بخش مرکزی بافت تاریخی دهدشت نسبت به آتش زدن علف‌های خشک اقدام کرد، گفت: خوشبختانه هیچگونه آسیبی به آثار تاریخی این بافت وارد نشده است.

وی افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و آتش‌نشانی دهدشت، آتش در کمترین زمان ممکن مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدتی است عده ای به دنبال بهره‌برداری سیاسی از بافت تاریخی دهدشت هستند، عنوان کرد: این اداره‌کل با تمام توان به دنبال احیا، مرمت و بازسازی این شهر تاریخی است.

باقری گفت: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسئولان کشوری 10 میلیارد تومان به بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است.

وی افزود: در چند روز گذشته، اطراف آثار مهم تاریخی بافت دهدشت از جمله کاروانسرا، حمام کهیار و امامزاده جابر توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و کارکنان پایگاه ملی شهر تاریخی دهدشت از علف‌های هرز پاکسازی شده و این اقدام در سایر نقاط بافت نیز در حال انجام است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار تاریخی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص واگذاری این مجموعه عظیم به وزارت میراث فرهنگی و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به‌صورت مستقیم پیگیری این موضوع را انجام داده و در زمستان امسال این مجموعه تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان داده شد.


حمید رضا محققیان افزود: با توجه به توافقات به‌عمل‌آمده میان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اصفهان و اداره کل از فروردین‌ماه امسال، این مجموعه پس از برآورد‌های اولیه و تهیه شرح خدمات جهت انجام عملیات نجات بخشی و ایجاد نمایشگاه فرهنگی و گردشگری حداقل در محور‌های جنوبی در اختیار شهرداری قرار گرفت.


وی گفت: مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف ازجمله آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان است که در مساحتی در حدود ۷۴ هزار مترمربع و با زیر بنائی در حدود ۵۴ هزار مترمربع در محور تاریخی چهارباغ بالا اصفهان واقع‌شده است.


محققیان ابزار امیدواری کرد تا با همکاری تمامی نهاد‌های ذی‌ربط بتوان حرکت اول را در راستای اجرای موزه منطقه‌ای اصفهان در این مجموعه عظیم تاریخی را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک