Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مراسم احياي شب بيست و يکم ماه مبارک رمضان در مصلي تهران برگزار شد. در آيين معنوي و روحاني شب هاي قدر، دعاهاي افتتاح، جوشن کبير و ذکر استغفار، قرائت و قرآن به سر گرفته مي‌شود.


.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرگزاري آريا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد

روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند. 

البته مردم دیگر نقاط جهان این روز را هر ساله در ۲۲ آوریل گرامی می‌دارند این روز، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است در حقیقت یکی از دلایل نامگذاری چنین روزی در پاسخ به بحران محیط زیست صورت گرفت و نتایج بسیار خوبی در پی داشت. در پی برگزاری نخستین روز زمین پاک، موجی از اقدامات محیط زیستی به راه افتاد در حقیقت از جمله اهدافی که برای نام گذاری این روز بر شمرده شده است می‌توان به کمک به حل بحران تغییرات آب و هوایی، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش‌های محیط زیستی اشاره کرد. 

این روز که بعد از گذشت ۵۰ سال همچنان یک رویداد مهم جهانی محسوب می‌شود و هر ساله برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های متعددی را در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد، گاهی به یک روز ختم نشده و هفته‌ای به نام هفته زمین را به خود اختصاص می‌دهد، در ایران این هفته به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است و در این مدت اقدامات مهمی برای بالا بردن آگاهی مردم و حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.

در همین راستا پیام جوهرچی معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست پیشاپیش به مناسبت زمین پاک این گونه بیان کرد: روز جهانی زمین پاک یعنی دنیا به حیات و زندگی کردن با داشتن محیط زیست مناسب حساس شده است. این زمین به ما امانت داشته شده پس باید امانت دار خوبی باشیم تا بتوانیم به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

او  تصریح کرد: شعار جهانی روز زمین پاک این است؛ زمین در برابر پلاستیک؛ و شعار بعدی ما حضور پر رنگ مردم است یعنی حضور مردم در برابر پلاستیک. با همکاری تمام ارگان‌ها وظایف خود در این راستا شروع کرده ایم.  همه پلاستیک ها به عنوان یک آلاینده تلقی شده و زمانی که وارد چرخه زمین و حیات ما شوند می‌توانند خطرساز باشند.  حتی می‌توانند بر روی مواد غذایی هم تاثیر بگذارند. سازمان محیط زیست به عنوان یک سازمان حاکمیتی پرچم دار شعار‌ها در این زمینه شده است. انتظار داریم که همه ارگان‌ها با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند تا مردم بیشتر به اهمیت حفاظت از زمین توجه کنند.

پرداخت هزینه نسبت به در اختیارگرفتن کیسه های پلاستیکی

جوهرشی گفت: دنیا به جایی رسیده است که اگر بخواهید پسماند کیسه‌ها را تحویل دهید حتما باید در مبادی خروجی هزینه‌ای دهید. اگر به کشور‌ها و فروشگاه‌های بین المللی سفر کنید قطعا مشاهده می‌کنید که هزینه‌هایی حتی اندکی هم گرفته شود باعث کاهش مصرف خواهند شد. به صورت متداول  اگر نسبت کشوری در نظر بگیرم تنها  ۳ الی ۴ دقیقه از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنیم. در حالی که  ۳۰۰ یا ۴۰۰ سال طول می کشد تا  اثرات آن ها از طبیعت حذف شود٬ زیرا تجزیه نشده و باقی خواهند ماند.

او در ادامه بیان کرد: در همین راستا بهترین روش فرهنگ سازی مردم است. اگر آموزش کافی داده شود مردم کمتر به سمت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی می‌روند. مرحله دوم بازیافت را ارتقا دهیم الزام آن این است که قطر نایلون‌ها بیشتر شود، زیرا در غیر این صورت صرف اقتصادی نخواهد داشت.

جوهرشی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که داشتیم فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعهد شده اند حداقل همین یک هفته زمین پاک در راستای آیین نامه کیسه‌ها را پولی کنند تا همین امر موجب شود مردم کمتر به سراغ خریدن کیسه روند. 

او در ادامه گفت: ما برای این که تعارضی با منافع مردم نداشته باشیم٬اقدامات مختلفی انجام داده ایم تا منابع دیگر ضرر نبینند. تولیدکنندگان باید خطوط تولید خود را تغییر دهند یعنی قطر کیسه‌ها افزایش یابد یا از کیسه‌های زیست تخریب پذیر استفاده کنند.  زیرا موجب می‌شود زود تجزیه شوند و دچار آلایندگی زیادی نمی‌شوند، تبدیل به آب و مواد غیر زائد خواهند شد. اگر در مبدا هر چقدر تولیدات کاهش یابد بار کمتری بر روی مقصد وارد خواهد شد. ما تفکیک را در مبدا نداریم که همین امر معضل تلقی می‌شود. یعنی افراد در منازل خود کمتر به تفکیک زباله توجه می کنند که امیدواریم این موضوع یک فرهنگ شود.

جوهرشی بیان کرد: امیدواریم مردم استقبال کنند و کشور و زمین را از این معضل جهان ساخت اخیری که به عنوان پلاستیک نام برده می شود، نجات دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • جزییات برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت امسال | مصلی تهران میزان کتابخوان‌هاست
  • نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد