Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، بر ضرورت آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر تأکید کرد و با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب تالاب انزلی، خواستار پیگیری جدی برای احیای این تالاب شد.به گزارش بلاغ، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، در جلسه اقتصادی مقاومتی استان گیلان با تأکید برای اجرای بدون چشم داشت تکلیف قانونی آزاد سازی حریم دریای خزر، ضمن تشریح احکام قانونی در این زمینه از جمله؛ مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه، آیین نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه و  آیین نامه اجرایی استفاده عموم از امکانات اقامتی موجود در خارج از حریم ۶۰ متری ساحل دریای خزر از استاندار گیلان خواست، ظرف مدت ۱۰ روز گزارش دقیقی از روند اجرای تکالیف قانونی مصرح در قوانین و تصویب نامه‌های مرتبط و همچنین وسعت اراضی که به‌صورت غیر قانونی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده‌است را به همراه ذکر اسامی دقیق متصرفین غیرقانونی، به وزارت کشور اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دین پرست همچنین ضمن اشاره به جایگاه بی‌بدیل تالاب انزلی در کنترل آب‌های زیر زمینی، تعدیل شرایط اقلیمی، تامین معیشت مردم منطقه، تصفیه آب، پالایش و جذب آلاینده ها و رونق طبیعت‌گردی تالاب، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت نامناسب تالاب انزلی و کاهش عمق آن از ۱۱ متر به کمتر از یک متر، خواهان پیگیری جدی مدیران استانی برای احیای این تالاب شد.

در همین راستا مقرر شد، استانداری گیلان ظرف مدت ۱۰ روز، گزارش دقیقی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی مرتبط با احیای تالاب انزلی را در قالب تکالیف مندرج در آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب که درتاریخ ۱۷ بهمن ماه سال گذشته از تصویب هیات دولت گذشته و در تاریخ ۲۷ بهمن ماه همان سال ابلاغ شد، برای وزارت کشور ارسال نماید.
 
همچنین با توجه به افزایش نرخ بیکاری در استان گیلان از(۱۰.۷) درسال ۹۶ به (۱۱.۴) در سال ۹۷، علیرغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر استان، مقرر شد تا استاندار گیلان با تشکیل تیم ویژه‌ای، ضمن بررسی علل افزایش نرخ بیکاری در استان در سال ۱۳۹۷، تدابیر لازم را در راستای برنامه ریزی مناسب در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های فوق العاده استان در بخش‌های مختلف و در نتیجه افزایش نرخ اشتغال در سالجاری و سنوات بعد اتخاذ کند.

معاون اقتصادی وزیرکشور در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اولویت‌های ۲۰ گانه وزارت کشور در سال ۹۸، در راستای تحقق رونق تولید، خطاب به رییس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد که لازم است ماموریت‌های هفتگانۀ صیانت از وضعیت واحدهای فعال شهرستان‌ها و تعداد اشتغال آنها، تلاش درجهت احیای واحدهای راکد شهرستان، برنامه‌ریزی در راستای بازگشت واحدهای تملیک شده از سوی شبکه بانکی به چرخه تولید، ارتقای سطح تولید واحدهایی که با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند، مراقبت و حمایت جدی از واحدهای بحرانی و مشکل‌دار سطح شهرستان و کمک برای بازگشت آنها به شرایط عادی، تلاش در جهت تکمیل و راه اندازی طرح های سرمایه گذاری شهرستان که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و همچنین اقدام لازم در راستای واگذاری قانونی طرح های عمرانی دولتی به بخش خصوصی را  به عنوان اولویت های نخست ماموریت فرمانداران درحوزه اقتصادی در سال ۱۳۹۸ قرار داده و ضمن نظارت بر اجرای دقیق آنها، این موارد در ارزیابی عملکرد فرمانداران نیز مد نظر قرار گیرد.
        
دین پرست در رابطه با مناطق ویژه اقتصادی لاهیجان و آستارا نیز تأکید کرد تا پیگیری لازم جهت رفع مشکلات فعلی و فعال کردن مناطق مذکور معمول شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت معادن استان از طریق برگزاری جلسات منظم شورای معادن، به منظور رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگاه‌های دریایی خوزستان میزبان بیش از ۱۵ هزار بازدید کننده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سارا عبادی بیان کرد: شهر‌های ساحلی خرمشهر، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) با هشت مکان مجاز جهت گشت دریایی در حال حاضر توسط اداره کل بنادرو دریانوردی، شهرداران، فرمانداران و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کار خدمت رسانی به مسافران را انجام می‌دهند.

وی افزود: در این ایام پنج شناور ناجی در خرمشهرو ۲ مورد نیز دربندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در نقاط پر خطر استان خوزستان استقرار یافتند تا کار امدادرسانی را در صورت نیاز انجام دهند.

عبادی ادامه داد: در طرح نوروزی گردشگری دریایی امسال یک هزار و ۲۰۰ جلیقه در ۶ مکان مجاز گردشگری خرمشهر و ۵۰۰ جلیقه نیز در بنادر امام خمینی (ره) و ماهشهر توزیع شده تا ایمنی لازم برای تردد‌های نوروزی فراهم شود.

دبیر کمیته گردشگری دریایی خوزستان گفت: با حضور مستمر و نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، فرمانداران و شهرداران شهر‌های ساحلی بندر خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و بندرماهشهر در محل‌های ارائه خدمات گشت دریایی هموطنان تعطیلات خوبی را بدون هیچ حادثه در خوزستان تجریه کردند.

وی افزود: مسافران و گردشگران در سفر‌های نوروزی خود به خوزستان می‌توانند در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ شماره تماس بگیرند تا از خدمات به موقع امدادی بهره‌مند شوند.

خوزستان دارای یک‌هزار و ۱۸۶ کیلومتر طول ساحلی است که از اروندرود در بندر چوئبده آبادان تا منتهی‌الیه شهرستان هندیجان ادامه دارد، همچنین دارای ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی با ۷۴۶ کیلومتر آبراه‌های قابل کشتیرانی و ۳۴ کیلومتر اسکله تجاری و صیادی است.

 

دیگر خبرها

  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • بازدید معاون رئیس جمهور از فعالیت زنان روستایی در تولید خوراک دام
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم در ماندگاری اقامت در گیلان
  • گردشگاه‌های دریایی خوزستان میزبان بیش از ۱۵ هزار بازدید کننده
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک