Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:51:08 GMT

سفید کردن دندان‌ها بدون نیاز به دندانپزشک

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۳۹۵۶

سفید کردن دندان‌ها بدون نیاز به دندانپزشک

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروز فرمول‌های بسیاری وجود دارد که برای سفید کردن دندان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از این فرمول ‌ها به مینای دندان‌ها آسیب وارد می‌کنند و برخی از این آسیب‌ها برگشت ناپذیر است.

ما به شما چند فرمول طبیعی سفید کردن دندان را معرفی می‌کنیم که به مینای دندان‌ها آسیب وارد نمی‌کند البته بابد توجه داشته باشید که مصرف برخی موادغذایی یا نوشیدنی‌ها در زرد شدن دندان‌ها موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌هایتان را زرد می‌کند

موادغذایی رنگی و میوه‌هایی چون ذغال اخته و نوشیدنی‌هایی چون قهوه، چای و نوشابه همه می توانند روی دندان های شما لکه‌های رنگی و دائمی ایجاد کنند.

افزون بر این بهداشت بد دهان دندان، مصرف سیگار و الکل و انواع توتون و تنباکو می‌توانند منجر به زرد شدن دندان‌ها شوند.

موادغذایی اسیدی، فراورده های لبنی، تخم مرغ، مرکبات، قند و شکر، شیرین کننده های مصنوعی، نوشابه، شکلات و چیپس، می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کنند.

خوراکی‌های سفید کننده دندان

مصرف برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند گلابی، سیب، هویج، خیار، گل کلم، کاهو، کلم بروکلی و اسفناج، به سفیدی دندان ها کمک می‌کنند.

سفیدی دندان‌ها با توت فرنگی و جوش شیرین

کافی است تا توت فرنگی را له و با جوش شیرین ترکیب کنید و به مدت ٢٠ دقیقه روی دندان های خود قرار دهید و این فرمول را هفته یک با ٢ بار استفاده کنید تا دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشید.

ذغال دندان‌ها را سفید و درخشان می‌کند

پودر ذغال چوب فعال را به عنوان خمیر دندان استفاده کنید و آن را با مسواک به دندانهایتان بمالید.

سیب بخورید تا دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید

مصرف روزانه چند تکه پاپایا یا روزانه یک عدد سیب به تقویت لثه و سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند.

گیاهی دارویی برای سفیدی دندان‌ها

دو قاشق غذاخوری مریم گلی را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید سرد شود و سپس نوشیدنی حاصل را چند دقیقه در دهانتان نگه دارید و پس از چرخاندن در دهانتان آن را خالی کنید، افزون بر این جویدن مریم گلی نیز به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند.

سفیدی دندان‌ها با فرمول خانگی

پراکسید هیدروژن به سفیدی دندان‌ها کمک می کنند کافی است دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و آن را به آرامی روی دندان‌هایتان بمالید و پس از چند دقیقه با آب فراوان دهانتان را شستشو دهید و توجه کنید که پراکسید هیدروژن را نباید ببلعید.

ترکیبی مفید و موثری برای سفیدی دندان ‌ها

یک قاشق غذاخوری مخمر را با دو قاشق غذاخوری نمک و آب ترکیب و همین حاصل را روی دندان‌هایتان بمالید و با این ترکیب دندانهایتان را مسواک کنید توجه داشته باشید که نباید این ترکیب را ببلعید.

با جوش شیرین دندان‌هایتان مثل آینه می‌درخشد

جوش شیرین به عنوان یک سفید کننده قوی دندان شناخته می‌شود، کافی است تا یک چهارم چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب اضافه و با آن دندانهایتان را مسواک کنید این فرمول به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک

خودروساز مشهور ژاپنی به دنبال کسب عنوان قهرمانی در فرمول یک است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رسینگ نیوز؛ کوجی واتانابه، رئیس بخش موتوراسپرت شرکت هوندا هدف فصل 2026 را نام برد.

ترس‌های رئیس فراری پیش از گرندپری چین

پیش از این، تیم فرمول یکی استون مارتین و خودروساز ژاپنی هوندا به طور رسمی همکاری خود را اعلام کردند که از سال 2026 آغاز خواهد شد. هوندا واحدهای قدرت استون مارتین را که مطابق با مقررات جدید موتور فرمول یک ساخته شده‌اند، تامین خواهد کرد.

کوجی واتانابه گفت: اهداف برای سال 2026؟ قهرمان جهان شوید. می‌دانیم که کار بسیار سخت و نه چندان آسان خواهد بود، اما به اهداف خوب نیاز داریم تا بهترین عملکرد خود را با استون مارتین ارائه دهیم. بنابراین، همراه با استرول و توشیهیرو میبه، هدف خود را برای رسیدن به قهرمانی جهان در سال 2026 تعیین کردیم، البته در واقعیت، به این سادگی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۶۰ دندانپزشک جهادگر همدان
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد