Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:08:21 GMT

صعود بورس‌های اروپایی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۴۲۰۹

نتایج انتخابات پارلمان اروپا بورس های اروپایی را صعودی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، در نخستین روز از معاملات هفتگی بورس‌های اروپایی، شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با ۲۱ واحد افزایش به ۱۲ هزار و ۳۲ واحد رسید. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه ۱۳ واحد بالا رفت و خود را به ۵۳۱۸ واحد رساند. شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن امروز به دلیل تعطیلات بانکی بسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی‌ترین دلیل صعود امروز شاخص‌های بورسی اروپایی در معاملات امروز، کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی توسط احزاب طرفدار اتحادیه اروپا بود که با توجه به در پیش بودن مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر آینده این اتحادیه و منطقه یورو اثر مهمی داشت.

علاوه بر بورس‌های اروپایی، ارز واحد اروپایی نیز روز خوبی را سپری کرد و ارزش آن در مقابل تمامی همتایان مهم خود تقویت شد.

بورس‌های اروپایی بیش از هر چیز دیگری منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا هستند. رن ژنگ فی، بنیانگذار گروه هوآوی به بلومبرگ گفته است که علی رغم استفاده ابزاری آمریکا از مساله این شرکت به عنوان اهرمی برای فشار بر چین در خلال مذاکرات تجاری، چین فعلاً برنامه‌ای برای اقدام مشابه علیه شرکت اپل ندارد.

در دیگر نقاط جهان، شاخص "داوجونز" با ۰.۳۷ درصد افزایش، شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۰.۱۱ درصد افزایش و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۴ درصد افزایش بسته شدند تا بدین ترتیب هر سه شاخص مهم بورسی در آمریکا صعودی بوده باشند.

در آسیا شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس ژاپن ۰.۳۱ درصد و شاخص "تاپیکس" ۰.۳۸ درصد بالا رفتند. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۲۴ درصد و شاخص "ای اس ایکس" بورس استرالیا ۰.۰۶ درصد ریزش داشتند.

در بازار کالا، هر بشکه نفت خام برنت با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۶۸.۷۱ دلار رسید. هر اونس طلا ۰.۱۶ درصد بالا رفت تا به ازای ۱۲۸۵.۶ دلار مبادله شود و هر اونس نقره با افزایش ۰.۲۴ درصدی به ازای ۱۴.۵۹ دلار مبادله شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: صعود بورس پارلمان اروپا جوشن کبیر شب قدر مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی پرویز بهرام شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود