Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان زهره وحدتی منش حافظ 12 ساله قرآن با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن گفت: فعالیت قرآنی خود را با تشویق‌های خواهرم از سال 94 با شرکت در کل‌س های یادگیری روخوانی و روان خوانی قرآن کریم جامه‌القرآن استان همدان آغاز کردم.
وی با بیان اینکه حافظ کل قرآن کریم و حافظ کل صحیفه سجادیه است، گفت: از زمانی که وارد فعالیت‌های قرآنی شدم و روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را فرا گرفتم بسیار به حفظ قرآن کریم علاقه‌مند شدم، روزانه پنج صفحه از جزء سی قرآن کریم را شروع کردم و در نهایت کل قرآن کریم را طی نه ماه حفظ کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحدتی منش افزود: بعد از حفظ کل قرآن کریم شروع به یادگیری مفاهیم و معانی آیات قرآن کریم نمودم، علاوه بر حفظ قرآن علاقه مند شدم با مفاهیم قرآنی که درسهایی برای زندگی و پیشرفت فردی هست آشنا شوم.
وی با اشاره بر اینکه حفظ قرآن کریم در پیشرفت زندگی‌ام بسیار موثر بوده است، گفت: هرسال در مسابقات قرآنی آموزش و پرورش شرکت می‌کنم و با دیگر فعالان قرآنی به رقابت می‌پردازم.
وحدتی منش اظهار کرد: به حفظ قرآن کریم بیشتر از فعالیت‌های دیگر علاقه داشتم و دوست دارم قرآن که کلام خداوند است را بیشتر با تدبر فرا بگیرم و به دیگران هم آموزش دهم و از آرزوهام این است که مربی قرآن شوم و دیگران را هم به یادگیری قرآن تشویق کنم.
این نوجوان حافظ تصریح کرد: بعد از حفظ قرآن با تشویق مربی خود با صحیفه سجادیه آشنا شدم و از آنجا که صحیفه سجادیه کلام امام سجاد(ع) که امام غریبی هستند بود مشتاق به حفظ آن شدم.
این حافظ کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه با اشاره به سوره اسراء که این سوره را یکی از درسهای قرآن برای خود می‌داند، گفت: چرا در جامعه ما باید مکانی به نام خانه سالمندان وجود داشته باشد؟ چه کار باید کرد که در جامعه خانه سالمندان نداشته باشیم باید به پدر و مادر خود نیکی کنیم و با آنها به نیکی و احترام رفتار کنیم تا فرزندان نیازی به خانه سالمندان پیدا نکنند.
وی با اشاره به کمبودهایی در زمینه فعالیت قرآنی بانوان اشاره کرد: در استان همدان کلاس‌های صوت و لحن تنها برای پسران برگزار می‌شود و امیدورام چنین کلاس‌هایی ویژه دختران نیز برای گسترش دانش آنان برگزار شود.
وی گفت: هدف نباید فقط حفظ قرآن کریم باشد ما باید در کنار قرآن باشیم و به آن عمل کنیم ما حافظان قرآن زیادی داریم اما باید رفتار و عمل ما قرآنی باشد.
این نوجوان فعال قرآنی یادآور شد: برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی بسیار خوب است و این نمایشگاه برای افراد قرآنی که طالب کتاب های قرانی هستند عالی بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان نوجوان حافظ حافظ کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود