Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، زهره وحدتی‌منش، حافظ 12 ساله قرآن با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن، گفت: فعالیت قرآنی خود را با تشویق‌ خواهرم از سال 94 با شرکت در کلاس‌های یادگیری روخوانی و روان خوانی قرآن کریم جامةالقرآن استان همدان آغاز کردم.

وی با بیان اینکه حافظ کل قرآن کریم و حافظ کل صحیفه سجادیه است، گفت: از زمانی که وارد فعالیت‌های قرآنی شدم و روخوانی و روان‌خوانی را فرا گرفتم بسیار به حفظ قرآن کریم علاقه‌مند شدم، روزانه پنج صفحه از جزء سی قرآن کریم را شروع کردم و در نهایت کل قرآن کریم را طی نه ماه حفظ کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسهایی برای زندگی
وحدتی‌منش افزود: بعد از حفظ کل قرآن کریم شروع به یادگیری مفاهیم و معانی آیات قرآن کریم کردم، علاوه بر حفظ قرآن با مفاهیم قرآنی که درسهایی برای زندگی و پیشرفت فردی هست نیز آشنا شدم.

وی با اشاره بر اینکه حفظ قرآن کریم در پیشرفت زندگی‌ام بسیار مؤثر بوده است، گفت: هرسال در مسابقات قرآن آموزش و پرورش شرکت می‌کنم و با دیگر فعالان قرآنی به رقابت می‌پردازم.

وحدتی‌منش اظهار کرد: به حفظ قرآن کریم بیشتر از فعالیت‌های دیگر علاقه داشتم و دوست دارم قرآن که کلام خداوند است را بیشتر با تدبر فرا بگیرم و به دیگران هم آموزش دهم. آرزویم این است که مربی قرآن شوم و دیگران را هم به یادگیری قرآن تشویق کنم.

این نوجوان حافظ تصریح کرد: بعد از حفظ قرآن با تشویق مربی خود با صحیفه سجادیه آشنا شدم و از آنجا که صحیفه سجادیه کلام امام سجاد(ع) که امام غریبی هستند مشتاق به حفظ آن شدم.

در کنار قرآن باشیم
این حافظ کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه با اشاره به سوره اسراء که این سوره را یکی از درسهای قرآن برای خود می‌داند، گفت: چرا در جامعه ما باید مکانی به نام خانه سالمندان وجود داشته باشد؟ چه کار باید کرد که در جامعه خانه سالمندان نداشته باشیم باید به پدر و مادر خود نیکی کنیم و با آنها به نیکی و احترام رفتار کنیم تا فرزندان نیازی به خانه سالمندان پیدا نکنند.

وی با اشاره به کمبودهایی در زمینه فعالیت قرآنی بانوان اشاره کرد: در استان همدان کلاس‌های صوت و لحن تنها برای پسران برگزار می‌شود و امیدورام چنین کلاس‌هایی ویژه دختران نیز برای گسترش دانش آنان برگزار شود.

وی گفت: هدف نباید فقط حفظ قرآن کریم باشد ما باید در کنار قرآن باشیم و به آن عمل کنیم ما حافظان قرآن زیادی داریم اما باید رفتار و عمل ما قرآنی باشد.

این نوجوان فعال قرآنی یادآور شد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بسیار خوب است و این نمایشگاه برای افراد قرآنی که طالب کتاب‌های قرانی هستند عالی بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا همدان حفظ قرآن صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند

ایسنا/گیلان فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تلاوت قرآن و حضور در مراسم و محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند و و باعث قوی شدن اعتقادات و افزایش بصیرت می‌شود و کسانی‌که با قرآن مأنوس شوند هیچوقت از الطاف الهی به‌دور نمی‌مانند و گمراه نمی‌شوند.

امیر دریادار شهرام ایرانی امشب، ۹ فروردین‌ماه در محفل نورانی انس با قرآن کریم که در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت برگزار شد، تدبر و تفکر در قرآن را رمز پیروزی در برابر دسیسه دشمنان دانست و اظهار کرد: امروز تمرکز دشمن بر این بوده که ما را از قرآن و عترت دور نماید و بر این باور است که با بذر نا امیدی و تفرقه می‌شود ملت ایران را شکست دهد.

وی افزود: قدر این فرصت‌های معنوی را بدانید، دشمنان فرصت دیدن این جمع‌ها و وحدت شما را ندارند، آنها دائما توطئه و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کنند.

امیر ایرانی پیشرفت‌های ایران اسلامی و قدرت نیروهای مسلح را زبانزد دانست و گفت: همه این موفقیت در ذیل سایه ولایت به‌وجود می‌آید، جنگ نرم و تضعیف اعتقاد جوانان از اهداف امروز دشمنان کشور ماست که بصیرت و پیروی از منویات رهبر خنثی کننده توطئه دشمنان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تلاوت قرآن و حضور در مراسم و محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند و باعث قوی شدن اعتقادات و افزایش بصیرت می‌شود و کسانی‌که با قرآن مأنوس شوند هیچوقت از الطاف الهی به‌دور نمی‌مانند و گمراه نمی‌شوند.

گفتنی است، امیدرضا رحیمی، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول رشته حفظ کل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال ۱۴۰۲ به تلاوت آیات وحی پرداخت و همچنین در این محفل نورانی که با حضور کارکنان سپاه و فراجا برگزار شد از دو خانواده شهید قرآنی و تعدادی از نونهالان قرآنی دختر و پسر پس از اجرای برنامه‌های قرآنی تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • سهم قرآن، در نمایشگاه قرآن کریم باید سهم پررنگی باشد
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان