Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@14:28:17 GMT

کدام استان ها بیشترین بارش‌ بهاری را داشتند؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۷۳۵

کدام استان ها بیشترین بارش‌ بهاری را داشتند؟

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر گفت: فردا (۸ خردادماه) بیشترین مقدار بارش برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران، ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پربارش‌ترین استان‌ها طی امروز و فردا گفت: بیشترین مقدار بارش امروز (۷ خرداد) در شرق مازندران، شرق استان تهران، غرب خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان است. فردا (۸ خرداد) بیشترین بارش در شرق مازندران، گلستان، شرق استان تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پس‌فردا ( ۹ خرداد) بیشترین مقدار بارش در شرق استان تهران، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اصفهان و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و سمنان خواهد بود.

به گفته وظیفه، امروز (۷ خرداد)، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع تندباد موقتی دور از انتظار نیست که در برخی از این مناطق احتمالاً با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز و فردا (۷ و۸ خرداد) دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد همچنین روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (۷ تا ۹ خرداد) وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور به‌خصوص در منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وضعیت جوی تهران از امشب تا پس‌فردا
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان امشب تهران نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۸ خرداد) هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. فردا دمای تهران در گرمترین زمان به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه در پایان گفت: پس‌فردا (۹ خرداد) آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که گرم‌ترین و خنک‌ترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بارش بهاری هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبارهای بهاری همراه با وزش باد در استان

علی ملاشاهی  اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا جمعه (دوم تا هفتم اردیبهشت) در سیستان و بلوچستان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود و احتمال تقویت بارش ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد؛کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان بیان کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
 

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • تداوم رگبارهای بهاری همراه با وزش باد در استان