Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، متن استفتاء و پاسخ آیت الله شبیری زنجانی به شرح زیر است: سؤال نانوایان و کارگران و نظائر آنان که روزه در فصل گرما برای آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا است، چه وظیفه‌ای دارند؟ پاسخ
اگر بتوانند به‌گونه‌ای (مثلاً کار در شب یا خنک کردن فضای کار) روزه را بدون مشقت شدید بگیرند، گرفتن روزه واجب است؛ و در غیر این صورت اگر ترک کار در ماه رمضان، حرجی است می‌توانند روزه نگیرند، ولی تا ماه رمضان بعد، باید قضای آن را به جا آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال در برخی مناطق (مثل کشور بلژیک و سوئد) فاصلۀ اذان صبح تا مغرب بسیار زیاد است (بیش از بیست ساعت). ساکنان این مناطق نسبت به روزه و زمان افطار چه تکلیفی دارند؟ آیا لازم است برای روزه گرفتن مهاجرت کنند؟
پاسخ
باید بر اساس اوقات شرعی محل سکونت خود روزه بگیرند و مجرد مشقت عذر نیست. البته اگر به خاطر طولانی بودن روز دچار سختی غیرقابل‌تحمل شوند، می‌توانند روزۀ خود را افطار کنند، ولی بعداً باید قضای آن را بجا آورند. در هر صورت لازم نیست مهاجرت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا شبیری زنجانی استفتاء روزه سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان

دریافت 42 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پل لاتیدان طویل‌ترین پل تاریخی ایران است و بیش از ۱۰۰۰ متر طول دارد و در دوران صفویه جهت برقراری ارتباط بین لارستان و بندرعباس از بابت دسترسی به جزایر خلیج فارس احداث شده است.

این پل تا سیل دهه ۷۰ در هرمزگان مدفون در زیر خاک بود اما با این سیل سر خاک در آورد و خود را نشان داد.

این بنای تاریخی بیش از ۲۰۰ دهانه داشته است که بخشی از دهانه‌ها همچنان پابرجا هستند.

کد خبر 6085807

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟