Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@15:17:40 GMT

فوتبال ورزش مناسب زیر 6 ساله ها نیست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۳۱۳

فوتبال ورزش مناسب زیر 6 ساله ها نیست

 یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان به والدین توصیه کرد از فعالیت کودکان زیر ۶ سال در رشته فوتبال خودداری کنند.

بهروز حاجیلو روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کودکان قبل از ۶ سالگی توانایی های لازم برای پرداختن به ورزش های سازمان یافته مانند فوتبال را ندارند.

وی اضافه کرد: بنابراین توصیه می شود در این محدوده سنی ورزش هایی مانند دویدن و شنا را به کودکان آموزش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجیلو بیان کرد: در مجموع ورزش هایی برای این رده سنی مناسب هستند که تکنیک های کمی داشته باشند و در عین حال لذت بالایی در کودکان ایجاد کنند.

وی با اشاره به نوع ورزش مناسب برای کودکان سنین ۶ تا ۹ سال گفت: نونهالان و نوجوانان در این سن توانایی لازم و پایه حرکتی را به دست می آورند ولی هنوز هماهنگی مورد نیاز بین دست و چشم ها وجود ندارد.

حاجیلو افزود: براین اساس می توانند به صورت محدود و ساده در سطح ابتدایی در ورزش های سازمان یافته ای مانند فوتبال شرکت کنند.

این مدرس فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطرنشان کرد: در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال نیز سطح شعور و فهم افزایش می یابد و می توانند در کار گروهی و یادگیری حرکات پیچیده شرکت کنند.

وی یادآور شد: در این سن فرزند می تواند به ورزش های تماسی ـ برخوردی مانند فوتبال بپردازد چرا که به علت نیروی تولیدی پایش در بازیکنان، احتمال بروز آسیب پایین است.

وی تاکید کرد: ورزش هایی مثل وزنه برداری و پاورلیفتینگ برای رده سنی ۱۲ سال به پایین ممنوع است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فوتبال ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • صدماتی که والدین ندانسته به سلامت کودک خود می‌زنند