Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرماندار ثلاث باباجانی گفت: پس از زلزله ۳۶ مدرسه در حال ساخت در شهرستان داریم که ۱۵ مورد آن به بهره برداری رسیده است و تعداد باقی مانده نیز تا مهر ماه سال جاری، قطع یقین به بهره برداری می‌رسند. محل تأمین اعتبار برای ساخت این مدارس از بنیاد برکت، خیرین و نیز اعتبارات ماده ۱۲ بوده است. صادق خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار داشت: ساعت ۱:۴۵ شب گذشته زلزله ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ دهم ریشتری در ۳۱ کیلومتری مرکز شهرستان ثلاث باباجانی رخ داد که خسارت و تلفاتی در بر نداشت.
وی با اشاره به آخرین اقدامات در دست انجام در مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی گفت: ثلاث باباجانی مرکز و کانون زلزله بود و پس لرزه‌های زیادی داشت؛ ۳-۴ مورد زلزله با ریشتر بالا داشتیم. اما در حوزه تعمیرات بیش از ۱۲ هزار واحد تعمیری داشتیم که کار بازسازی  همه آنها انجام شده است.   خدادادی با بیان اینکه کارتعمیر و احداث واحد‌های روستایی با شدت بالایی در حال انجام است، عنوان کرد: بالای ۹۵ درصد کار ساخت وساز خانه‌های روستایی در شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است.
فرماندار ثلاث باباجانی افزود: به‌علت زلزله ۱۶ موردجابجایی روستا یا الحاق به روستای دیگر داشته‌ایم که مردم خیر فراوانی از این جابجایی‌ها برده‌اند، چراکه راه برخی روستاها دچار مشکل بوده است، یا برخی از این روستاها در دره‌ها بوده و خدمات رسانی به آن‌ها با مشکل مواجه بوده است. مشکلات عمیق و عدیده روستائیان با این جابجایی‌ها حل شده است.
خدادادی گفت: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه «همه تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنید»، اقدامات زیادی پس از زلزله کرمانشاه، برای مردم صورت گرفت. پس از زلزله ۳۶ مدرسه در حال ساخت در شهرستان داریم که ۱۵ مورد آن به بهره برداری رسیده است و تعداد باقی مانده نیز تا مهر ماه سال جاری، قطع یقین به بهره برداری می‌رسند. محل تامین اعتبار برای ساخت این مدارس از بنیاد برکت، خیرین و نیز اعتبارات ماده ۱۲(زلزله)بوده است.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان ثلاث‌باباجانی تا ۳۰ سال آینده قطعا مشکل فضای آموزشی نخواهد داشت. مدارس جدید با استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده اند. همچنین سه مجتمع خدمات بهزیستی در حال ساخت هستند که ۲ مورد مراحل پایانی را گذرانده و یک مورد آن نیز رو به اتمام است.
فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه کار آب رسانی به روستا‌ها خوب پیش می‌رود، افزود: لوله‌های آب رسانی پس از جنگ ساخته و فرسوده بودند. هم اکنون این شبکه‌ها به‌روز شد. هیچ روستایی در ثلاث بدون برق نداریم. تعداد ۱۱ روستا‌ نیز که سابقا برق نداشتند، هم اکنون از قبل ستاد بازسازی زلزله، مجهز به نعمت برق شدند که اینها از برکات نظام است.
خدادادی یادآورشد: بیش از ۸۰ مهد کودک و پیش دبستانی توسط خیرین در شهرستان برای کودکان ساخته می‌شود. همچنین از محل اعتبارات زلزله بیمارستانی با ۴ رشته تخصصی پایه ساخته شده است که قبل از انقلاب سابقه نداشته است.
وی گفت: تعداد شش واحد مسکونی (پانسیون) برای ماندگاری پزشکان ساخته شده است. مرکز فوریت‌های پزشکی در شهر تازه آباد ساخته شد. پاسگاه‌های مرزی شهرستان نیز مجهز به نعمت برق شدند؛ از این کار‌ها باید قدردانی کنیم.   فرماندار ثلاث باباجانی تاکید کرد: در بحث ایجاد اشتغال نیز از محل اعتبارات زلزله، در شهرستان‌های استان رتبه ۲ را داریم با توجه به اینکه جمعیت زیادی هم نداریم؛ این نشان می‌دهد دستگاه‌ها و سازمان‌ها خوب کار کردند و از این قبیل اقدامات فراوان است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله در ثلاث باباجانی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه مهدکودک و پیش دبستانی بیمارستان فوق تخصصی روستاها و مناطق شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسام‌الدین حسینی عصر سه شنبه در بازدید سرزده از کمپ ترک اعتیاد شهرستان دیلم، افزود: دستگاه‌هایی که طبق قانون مکلف به ارائه خدمات به کمپ‌های ترک اعتیاد هستند به وظایف خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیلم افزود: طی مکاتبه‌ای رسمی موارد و تکالیف قانونی را به دستگاه‌های موصوف اعلام می‌کنیم و با ترک‌فعل در این خصوص به‌شدت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مدیران صرفاً برای تهیه گزارش به کمپ ترک اعتیاد و سایر مراکز خدمات رسان مراجعه نکنند بلکه هر بازدید باید مؤثر و مشکل زدا از این مجموعه و مددجویان آن باشد.

وی ضمن تشکر از مسئول کمپ و رئیس بهزیستی شهرستان دیلم تاکید کرد: بهزیستی باید ضمن ارائه خدمات به مدد جویان پس از دوره درمان نظارت ویژه و مستمر بر اشتغال این افراد داشته باشد.

کد خبر 6080376

دیگر خبرها

  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود