Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در دو ماه نخست امسال ۶۱ هزار و ۸۱۹ تن کالا توسط دو هزار و ۷۹۴ دستگاه کامیون از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار صادر شده است. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 140 هزار و 697 تن کالا از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار ترانزیت شده که این میزان بار با 6 هزار و 39 دستگاه خودرو جابه‌جا شده که 9 درصد افزایش را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت 50 هزار و 837 تن کالا توسط  دو هزار و 86 دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده‌اند که  از این تعداد، 6 هزار و 694 تن کالا توسط 317 دستگاه کامیون ایرانی و 44 هزار و 143 تن کالا توسط یک هزار و 769 دستگاه کامیون از کشور آذربایجان ترانزیت  شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: عمده‌ترین کالاهای ترانزیت ورودی شامل گازوئیل، گندم، بنزین، مازوت، گازمایع، تخته، سنگ‌های ساختمانی و قیر است.

اردبیل| 25 هزار تن کالا از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار صادر شدکشف میلیاردی ارز قاچاق در بیله‌سوارکشف میلیاردی ارز خارجی قاچاق در بیله‌سواررحمتی اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال 22 هزار و 384 تن کالا توسط 897 دستگاه از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که از این مقدار 21 هزار و 959 تن کالا توسط 877 دستگاه کامیون از کشور آذربایجان و 425 تن کالا توسط 20 دستگاه  کامیون از کشور ترکیه  ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عمده‌ترین کالاهایی که از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند شامل آب معدنی، ام دی اف، سیمان، گچ، بیسکویت، نئوپان، نمک و سن‌گهای ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 5 هزار و 657 تن کالا توسط 262 دستگاه کامیون وارد کشور شده‌اند که از این تعداد  چهار هزار و 546 تن کالا توسط 221 دستگاه کامیون ایرانی و یک هزار و 111 تن کالا توسط 41 دستگاه کامیون از کشور آذربایجان وارد  شده‌اند که عمده کالاها وارداتی شامل پنبه،کنجاله، شیرین بیان، نخ، ضایعات کارتن، پلی استر و جو است.

رحمتی افزود: در این مدت 61 هزار و 819 تن کالا توسط دو هزار و 794 دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که از این تعداد 56 هزار و 48 تن کالا توسطدو هزار و 552 دستگاه کامیون ایرانی وپنج هزار و 771 تن کالا توسط 242 دستگاه کامیون از کشور گرجستان از مرز خارج شده است که عمده کالای صادراتی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، سیب زمینی و خرما است.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، نزدیک به ۳۲ درصد افزایش یافته است. 

ایرج دست نشان ادامه داد: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یک سال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.

وی یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • ادامه عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله سوار – گرمی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر