Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:16:37 GMT

تشخیص باغ بودن برای ملک خیابان فردوسی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۷۴۲۳

تشخیص باغ بودن برای ملک خیابان فردوسی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا ملک ۶۶۵ متری واقع در خیابان فردوسی را به عنوان «باغ» تشخیص داده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای این شورا در بررسی پرونده‌ای با مساحت ۶۶۵ متر مکعب واقع در خیابان فردوسی منطقه ۱۲ مبنی بر باغ بودن و یا نبودن این ملک در نهایت با ۱۱ رای موافق از ۱۷ عضو حاضر در این جلسه با نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بررسی این پرونده محمد سالاری - نماینده شورای اسلامی شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران - گفت‌: این ملک واقع در خیابان فردوسی بر اساس نظریه کمیسیون ماده ۷ آیین‌نامه‌ اجرایی ماده «یکم» قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، باغ تشخیص داده شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در ادامه این جلسه ناهید خداکرمی به عنوان موافق تشخیص بنای این ملک گفت‌: در سند این ملک آمده است که این ملک «باغچه» است. این لفظ در حقیقت یعنی «باغ کوچک». لذا بر اساس سند این ملک باغ کوچک محسوب می‌شود و در نتیجه‌ باغ است.

در ادامه مرتضی الویری در مخالفت با باغ بودن این ملک خاطر نشان کرد: باید به درختان موجود توجه کنید. وضعیت فعلی این زمین و تعداد درختانی که در آن وجود دارد با شاخص‌های حداقلی باغ بودن ملک تطابق ندارد. لذا این ملک باغ نیست.

زهرا صدر اعظم نوری نیز در موافقت با «باغ» بودن این ملک گفت‌: قطعا سند یک ملک تعیین کننده است و زمانی که «باغچه» برای ملکی عنوان می‌شود در حقیقت یعنی این زمین باغ است و تنها می‌تواند در حد یک خانوار در آن ساخت و ساز کنند. اگر رای غیر باغ به این زمین داده شود، یعنی همین تعداد درخت موجود نیز از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ شورای شهر تهران ری و تجریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود

شهردار کرمانشاه گفت : بنابر پیشنهاد ارائه شده به شورای ترافیک شهر کرمانشاه ، حد فاصل سی متری اول و دوم ( نوبهار ) به عنوان پیاده راه پیشنهاد شد که مقرر شد مطالعات مرتبط در خصوص بحث هدایت ترافیک , توقف خودروها و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه اظهار کرد: در تمام شهرهای دنیا و بسیاری از شهرهای کشور خودمان و خصوصاً کلان شهرها مناطقی تحت عنوان پیاده راه یا مرکزی تحت عنوان تجمع شهری یا به اصطلاح شهرسازی، پلازای شهری در نظر گرفته شده است که محل تردد و خرید و فعالیت‌هایی است که مردم در سطح شهر نیاز دارند که تاکنون در شهر کرمانشاه پیاده راه احداث نشده است.

وی گفت: در نشست امروز شورای ترافیک شهر کرمانشاه موضوع ایجاد پیاده راه پیشنهاد و مورد بررسی واقع شد.

شهردار کرمانشاه گفت: بنابر پیشنهاد ارائه شده به شورای ترافیک شهر کرمانشاه، حد فاصل سی متری اول و دوم (نوبهار) به عنوان پیاده راه پیشنهاد شد که مقرر شد مطالعات مرتبط در خصوص بحث هدایت ترافیک, توقف خودروها و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

وی گفت: پس از انجام مطالعات دقیق سپس پیاده راه به صورت آزمایشی اجرا شود که امیدواریم مورد استقبال همشهریان قرار بگیرد.

نوروزی گفت: اگر این طرح پیاده راه با موفقیت انجام شود یک نقطه قابل استفاده برای همشهریان در حوزه خرید، فعالیت‌های فرهنگی و تجاری در شهر کرمانشاه خواهد شد که فکر می‌کنم مورد استقبال همشهریان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 745285

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود