Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@06:07:02 GMT

کشف 180 پرنده از متخلفین در شیراز

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۷۸۹۶

کشف 180 پرنده از متخلفین در شیراز

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابراهیم حیدری رودبالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: این پرندگان با بازرسی یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی از جمعه بازار شیراز موسوم به بازار شیطان کشف شدند.

وی ادامه داد: این  پرندگان  شامل طرقه، سهره،  هدهد و بلبل است که مطابق بند (ج) ماده ۱۰ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، عرضه، حمل، زنده گیری و شکار جانوران وحشی و اجزا آنها نظیر پوست، شاخ و غیره جرم است و مرتکبین با حکم دادگاه به جزای نقدی و حبس تعزیری تا شش ماه محکوم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز  بیان کرد: این مجازات برای پرندگان شکاری و جانوران کمیاب و در معرض خطر انقراض و همچنین مرتکبین شکار در مناطق حفاظت شده، پناهگاه های حیات وحش و پارک های ملی تا سه سال حبس افزایش می یابد.
این مسوول ادامه داد : علاوه بر اینکه هرگونه خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی جرم است، پرندگانی که برای فروش به  جمعه بازار شیراز آورده می شوند شرایط خوبی ندارند و چون از سایه بان مناسبی بر روی قفس ها استفاده نمی شود اغلب موجب تلف شدن تعداد زیادی از این پرندگان می شود.

جمعه بازار شیراز که به بازار مستعمل فروشان (شیطون) شهرت دارد با قدمتی ۶۰ ساله بدون حداقل امکانات در یک زمین خاکی و غیر بهداشتی در جنوب شرقی شیراز،جمعه ها پذیرای حدود ۲۰۰ هزار نفر بازدید کننده از اقشار مختلف مردم است.

در بین مردم رسم بر این است که اگر فردی چیزی بخواهد که در مغازه ها یافت نشود فورا آدرس بازار شیطون را به او می دهند، این روش برای یافتن اجناس نایاب در بسیاری از موارد کارساز است طوری که در این بازار همه چیز با قیمتی به نسبت ارزان یافت می شود.

 در این بازار غیر استاندارد مواد خوراکی، گل و گیاه، میوه ،  لوازم خانگی، فرش نو و کهنه، پرنده های ظریف و زیبا که در آفتاب سوزان بدون سایه بان تلف می شوند، حیوانات اهلی، اجناس عتیقه، نوشت افزار، روغن سوخته، لوازم آرایش، پوشاک نو و دست دوم، پیچ و مهره، انواع لوازم مستهلک تا دمپایی لنگه به لنگه به فروش می رسد.

 بازار کنونی در فضایی بیابانی قرار دارد که قسمتی از آن به وسیله فنس جدا سازی شده و ۱۲ هکتار مساحت دارد و توسط بخش خصوصی اداره می شود. 

برخی از پرندگان که رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز خرید وفروش آنان را ممنوع و جرم اعلام کرده همچنین در باز مرغی ها (زغالی ها) در شیراز فروخته می شود.

همچنین در این بازار که در چهارراه مشیر این شهر واقع شده، جانورانی مانند میمون، همستر، سنجاب عرضه می شود. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان پرنده حفاظت محیط زیست خرید و فروش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی