Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا، که به ژاپن سفر کرده، در اظهاراتی متنقاض با آنچه که چند روز پیش گفته بود ، مدعی شد : به‌ نظر من ایران ، پتانسیل اقتصادی عظیمی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ترامپ گفته: ایران شانس این را دارد که به یک کشور بزرگ تبدیل شود، البته با همین حکومتی که دارند، ما به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس جمهور آمریکا همچنین، گفته: فقط می‌خواهم بشنویم که ایران به سلاح اتمی «نه» بگوید.  * معاون اول رئیس جمهور، در واکنش به این اظهارات، تاکید کرد: ۲۰ سال است که به دروغ مطرح می‌کنند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد. ٦ قدرت بزرگ دنیا قبول کردند ، که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود ، ولی باز ، رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع  را مطرح می‌کند .  جهانگیری تصریح کرد : چه زمانی که ناو می‌فرستند و اسلحه نشان می‌دهند و چه زمانی که صحبت از گفت‌وگو می‌کنند ما با اتکاء به ظرفیت‌های درونی سیاست‌‌ها و راهبردها و با تلاش همه‌جانبه می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم . * ترامپ ، چهار روز پیش، در تکرار توهین های همیشگی روسای جمهور آمریکا به ایران، گفته بود : ایران کشوری است که از تروریسم در مناطق مختلف جهان حمایت می کند. * ترامپ، پیش از این هم، در توهینی صریح، ملت ایران را تروریست خطاب کرده بود .
آمریکا، همچنین، 19 فروردین همین امسال ، سپاه ، نیروی رسمی دفاعی و نظامی ایران را ، در فهرست گروههای تروریستی قرار داد .  * برخی تحلیلگران معتقدند ، تناقض مواضع ترامپ در قبال ایران ، ناشی از بی نتیجه بودن فشارهای ترامپ بر ایران است . * با این حال، اظهارات و مواضع متناقض رئیس جمهور آمریکا، که آغشته به دروغ نیز هست، در رسانه های این کشور هم مورد توجه قرار گرفته .  روزنامه واشنگتن‌پست، چندی پیش، با استناد به داده های سیستم حقیقت‌سنج خود، اعلام کرد: از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیش از 9 هزار ادعای غلط یا گمراه کننده از ترامپ ثبت کرده است .  بر اساس این گزارش، ترامپ سال 2017 به طور متوسط هر روز  5/9  ادعای دروغ یا گمراه کننده داشت . تعداد این دروغ ها ، در سال 2018 افزایش داشته و به میانگین روزانه  16/5 دروغ یا ادعای گمراه کننده رسید.  بر اساس گزارش واشنگتن پست ، ترامپ ، روزهای سپری شده از سال 2019 گذشته نیز ، میانگین در هر روز 22 بار دروغ گفته یا ادعای گمراه کننده مطرح کرده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ترامپ دروغ تناقض ایران ناکارآمدی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کد خبر 845303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است