Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:41:52 GMT

چقدر به فال و فالگیری برای آینده‌تان اعتقاد دارید؟!

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۸۴۶۴

چقدر به فال و فالگیری برای آینده‌تان اعتقاد دارید؟!

یک پزشک سلامت روان گفت: فال و فال‌گیری بر روان انسان تاثیر دارد و نمی‌شود منکر تاثیر آن بر روان شد.

هورا چیت ساز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه برخی افراد علاقه دارند از فال به عنوان روشی جهت آگاهی از آینده خود استفاده کنند، اظهار کرد: این افراد دوست دارند آینده نگری کنند و به دنبال این موضوع هستند که متوجه شوند در آینده برای آنها چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممکن است فال به صورت تفریح باشد، اما آرام آرام این تفریح عادت می‌شود. از دیرباز فال و فالگیری برای برخی از افراد وجود داشته و اعتقاد بر این بوده که با این اقدامات آینده خوبی برای افراد رقم  می‌خورد و افراد با آینده نگری به دنبال بخت و اقبال نیک می‌گشتند.

این پزشک سلامت روان با اشاره به اینکه به لحاظ لغوی فال به معنای شگون، پیش بینی و پیش گویی است، افزود: برخی‌ها در این زمینه تجارب شخصی خودشان را به کار می‌گیرند و بر این اساس خرافات زنده نگه داشته می‌شود.

چیت ساز تصریح کرد: در جوامع مختلف در سراسر دنیا این موضوع وجود داشته است. برای نمونه در گذشته اعراب معتقد بودند اگر پرنده‌ای از سمت چپ آنها پرواز کند فال نیکی رقم می‌خورد و بالعکس اگر از راست به چپ باشد این اتفاق شوم است و یا حتی برخی معتقدند که فلان رنگ لباس برای من خوب و رنگ دیگری بد است، این مثال‌ها نمونه‌ای از اعتقاد برخی از افراد در سطح جامعه را نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی اعتقادات پا را فراتر از رنگ لباس و ... گذاشته و به پرندگان نیز به شکل فال نیک و بد می‌نگرند، برای نمونه فاخته، شوم به حساب می‌آید و یا بین اعداد، 13 عدد نحس محسوب می‌شود. این مسائل در جامعه وجود داشته و جزء خرافات و اعتقادات افراد بوده و هست. به طور کلی باید دید که این نوع نگاه چه اثری بر زندگی افراد خواهد گذاشت؟!

این پزشک سلامت روان با تاکید براینکه طبیعتاً خود فال و فالگیری اثر طبیعی نمی‌تواند بر روی جسم افراد و زندگی آنها  داشته باشد، گفت: قطعاً فال و فال‌گیری بر روان افراد تأثیر دارد و ما نمی‌توانیم این تأثیر را بر روان آنها منکر باشیم.

چیت ساز با بیان اینکه اگر به اعتقاد انسان یک سال، سال خوبی باشد امید افراد را به زندگی افزایش می‌دهد اما اگر سال بدی باشد ناامیدی و نگرانی را برایشان به بار می‌آورد و باعث می‌شود وضعیت روانی افراد دچار اغتشاش شود، تصریح کرد: این تفکرات در بسیاری از ملت‌ها  وجود داشته و خود را به شکل‌های مختلف شامل کف بینی، فال نخود، فال قهوه، فال اعداد و حتی عده‌ای غیب گویی نشان می‌دهند. این موضوع در تاریخ به حدی تکرار شده است که برای نمونه در ادبیات ملل نیز موضوع فال وارد شده است.

وی ادامه داد: ممکن است در خانواده شخصی خود نیز این شرایط را تجربه کرده باشیم که فردی جدید وارد می‌شود. اگر اتفاق خوبی برایمان بیفتد می گوییم او خوش قدم است و بالعکس اتفاق بدی پیش بیاید می گوییم بد قدم است و حتی این برچسب تا آخر عمر، زندگی این فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این پزشک سلامت روان با بیان اینکه با این وجود امید آفرینی از این طریق برای افراد وجود دارد، اظهارکرد: باید بدانیم بخت و طالع نیک و بد موفقیت و شکست تنها در دست خداوند است. خداوند است که تنها از آینده افراد مطلع است و انسان‌ها در این زمینه هیچ اختیاری ندارند. برخی از اتفاقات و حوادثی که در زندگی افراد پیش می‌آید جنبه امتحان الهی دارد.

چیت ساز با بیان اینکه برخی از افراد این مسئله را با قانون جذب مقایسه می‌کنند، ادامه داد: قانون جذب  می‌گوید فردی دوست دارد یکسری اتفاقات خوب برای آینده خود رقم بزند و به همین بر موضوع خاصی تمرکز و مداوم تکرار می‌کند. حتی برخی معتقدند  در ذهن و یا روی کاغذ می‌نویسند که می‌خواهند سرنوشت خودشان را خودشان بنویسند یعنی این قانون جذب نتیجه گرا است.

وی تصریح کرد: البته باید بدانیم تنها خداوند است که می‌تواند آینده افراد را مشخص کند و این افراد تنها می‌خواهند انرژی مثبت بدهند، هرچند که در انرژی مثبت هم نباید به دنبال نتیجه باشیم بلکه باید به خداوند توکل کنیم.

این پزشک سلامت روان با اشاره به اینکه فال با قانون جذب متفاوت است، چراکه فال اثر نفسانی دارد و اصلاً با قانون جذب هیچ ارتباطی ندارد، گفت: در جوامعی که اعتقادی به خداوند ندارند اعتقاد به فال، بخت و اقبال بیشتر است، اما در قرآن گفته شده که فال شما نزد خداوند است. باید بدانیم عده‌ای از  فالگیری سودجویی می‌کنند و حتی ممکن است که یک زندگی را متلاشی کند.

چیت ساز با بیان اینکه برخی افراد بر اساس شمه روانشناسی قصد دارند مسیر زندگی یک فردی را تغییر دهند این مهم باعث آسیب بنیان خانواده‌ها می‌شود، افزود: انسان عاقل وارد این مباحث نمی‌شود و برای ورود به هر کاری ابتدا جوانب آن را می‌سنجد و فکر می‌کند اگر با فکر خودش نتوانست تصمیم گیری کند از افرادی که متبحرند مشاوره می‌گیرد و در نهایت آنچه دین اسلام پیش پایش می‌گذارد موضوع استخاره است. 

وی با تاکید براینکه فال و فالگیری اعتباری ندارد و دین اسلام آن را تأیید نمی‌کند و فقط در حد یک حس و گمان می‌تواند مطرح شود، اضافه کرد: فال و فالگیری منافاتی با اختیار انسان ندارد.

این پزشک سلامت روان با بیان اینکه در جامعه ما مرسوم است که  به اشعار حافظ تفال می‌زنند، خاطرنشان‌ کرد: فال و اشعار حافظ مثبت نگر است و جوانب خوبی دارد. اشعار او مضامین قرآنی و حالت چند پهلو با معانی مختلف دارد و هر فردی می‌تواند بنا بر وضعیت روحی خود و نیتی که دارد آن را تعبیر کند، اما نباید این امر عادت شود و نباید توقع پیشگویی از فال حافظ داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فالگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر عابدینی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال و مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس، در گفتگو با یکی از رسانه‌ها به انتقاد از جواد نکونام پرداخته بود که در گفتگو با ورزش سه توضیحات بیشتری در این مورد انجام داد و اعلام کرد که نگاه دلسوزانه به جواد نکونام دارد و اگر صحبتی انجام داده به نفع خود او بوده است.

امیر عابدینی در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: من از جواد نکونام انتقاد کردم، یک مربی که در مسیر و گام‌های بزرگی حرکت می‌کند می‌داند که چالش‌های مختلفی دارد، برای باشگاهی مثل استقلال همیشه چالش‌های اقتصادی، عدم مالکیت و تداخل کارها در این باشگاه همیشه هست، نکونام برای یک باشگاه بزرگ مربیگری می‌کند و این حجم از عصبانیت و خشمگین بودن کنار خط برای او و تیمش مضر است، من ریش سفید فوتبال هستم و اگر به بچه‌هایی که دوستشان دارم حرفم را نزنم چه کمکی می‌توانم به آنها بکنم؟

عابدینی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که نکونام جز مربیان بزرگ و آینده‌ساز فوتبال ایران است، همان‌طور که این نگاه را به فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هم دارم، اگر بخواهد حواشی اینقدر روی او تاثیر بگذارد و عصبی باشد همیشه می‌شود او را فرو ریخت، نباید اینطور باشد و باید تغییر رویکرد داشته باشد.

عابدینی نسبت به اینکه اگر مدیرعامل استقلال بود بستر آرامش نکونام را فراهم می‌کرد و به شرایط این مربی کمک می‌کرد گفت: من چند مصاحبه از علی خطیر گوش دادم و او اعتقاد داشت حواشی بین او و جواد نکونام برای رسانه‌ها جذاب است، اگر اینطور است چرا او ادامه می‌دهد و شرایط را به شکلی پیش نمی‌برد که به پایان برسد.

او افزود: اعتقاد دارم که سیاست‌مدار در باشگاه پرسپولیس بیشتر است، اما مدارا می‌کنند. کریم باقری یک جلوه از تبلور از عشاق پرسپولیس است اما راحت گذاشتش کنار و هیچ اتفاقی نیفتاد.

عابدینی در مورد حواشی که در باشگاه استقلال ایجاد می‌شود گفت: یاد گرفتند که چطور جواد نکونام را به هم بریزند و او واکنش نشان می‌دهد او باید صبور باشد و مسابقات را پشت سر بگذارد و در انتهای فصل حرف‌هایش را بگوید.

عابدینی در پاسخ به این سوال که نکونام چند هفته در کنفرانس‌ها شرکت نکرد و سکوت کرد گفت: بازیکنان، کادرفنی استقلال مدام می‌گویند ما را اذیت می‌کنند و حرف آنها درست است اما گاهی از مدار خارج می‌شوند و به سمت بهانه‌گیری می‌روند، مهدی‌ هاشمی‌نسب و بازیکن استقلال هم گاهی گلایه می‌کنند، بازیکن آنها می‌گوید چرا اول هفته برای ما بازی گذاشته‌اند و این ذهنیت بهانه جو است.

عابدینی پس از گلایه‌هایی که داشت پیشنهاداتی هم به باشگاه استقلال داد و گفت: احساس می‌کنم مدیریت تیم نمی‌خواهد که این حواشی جمع شود، بازیکنان و کادرفنی استقلال باید ایجاد ظرفیت کنند، برای جواد دارند حاشیه می‌سازند و او را داخل حاشیه قرار می‌دهند، بستر را پر از تشویش کردند و جواد باید زرنگ باشد و خودش را کنترل کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896100

دیگر خبرها

  • اژه‌ای خطاب به مسوولان: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • محسنی اژه‌ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اژه ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!
  • ریش سفید فوتبال هستم و نکونام را نصیحت می‌کنم
  • اگر این ویژگی اخلاقی را دارید هرگز موفق نمی‌شوید | بهترین نوع موفقیت کدام است؟