Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در دو ماه نخست امسال ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله سوار ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در دو ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ تن کالا از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار ترانزیت شده که این میزان بار با ۶ هزار و ۳۹ دستگاه خودرو جابه‌جا شده که ۹ درصد افزایش را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت ۵۰ هزار و ۸۳۷ تن کالا توسط دو هزار و ۸۶ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۶۹۴ تن کالا توسط ۳۱۷ دستگاه کامیون ایرانی و ۴۴ هزار و ۱۴۳ تن کالا توسط یک هزار و ۷۶۹ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت ورودی شامل گازوئیل، گندم، بنزین، مازوت، گازمایع، تخته، سنگ‌های ساختمانی و قیر است.

رحمتی اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۳۸۴ تن کالا توسط ۸۹۷ دستگاه از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که از این مقدار ۲۱ هزار و ۹۵۹ تن کالا توسط ۸۷۷ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان و ۴۲۵ تن کالا توسط ۲۰ دستگاه کامیون از کشور ترکیه ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عمده‌ترین کالا‌هایی که از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند شامل آب معدنی، ام دی اف، سیمان، گچ، بیسکویت، نئوپان، نمک و سن‌گهای ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵ هزار و ۶۵۷ تن کالا توسط ۲۶۲ دستگاه کامیون وارد کشور شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۵۴۶ تن کالا توسط ۲۲۱ دستگاه کامیون ایرانی و یک هزار و ۱۱۱ تن کالا توسط ۴۱ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان وارد شده‌اند که عمده کالا‌ها وارداتی شامل پنبه، کنجاله، شیرین بیان، نخ، ضایعات کارتن، پلی استر و جو است.

رحمتی افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۸۱۹ تن کالا توسط دو هزار و ۷۹۴ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۴۸ تن کالا توسط دو هزار و ۵۵۲ دستگاه کامیون ایرانی وپنج هزار و ۷۷۱ تن کالا توسط ۲۴۲ دستگاه کامیون از کشور گرجستان از مرز خارج شده است که عمده کالای صادراتی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، سیب زمینی و خرما است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیله سوار پایانه مرزی علی رحمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان