Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:17:58 GMT

گلستان| سد بزرگ نرماب ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۸۶۷۳

گلستان| سد بزرگ نرماب ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر فنی شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: سد نرماب تاکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم تا پایان سال آینده آبگیری شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، محمد نوری پیش از ظهر امروز در دومین همایش تخصصی تحلیلی بر علل وقوع سیل امسال در دانشگاه گنبدکاووس اظهارداشت: در زمستان سال 97  میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بارندگی‌های اوایل امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته از 38 درصد به 92 درصد افزایش پیدا کرد.

وی درباره علل وقوع سیل در گلستان افزود: بارش‌های مستمر در فصل سرما، بارندگی‌های چند روزه در پهنه گلستان در اواخر سال 97 و اوایل سال 98 از دلایل مهم وقوع سیل در استان گلستان بود.

مدیر فنی شرکت آب منطقه ای گلستان بیان داشت: متاسفانه بارش‌های شدید در کل استان گلستان در چند روز متوالی سبب شد که همه رودخانه‌ها و سدها به یکباره طغیان کرده و سرریز شوند.

وی ادامه داد: با دریافت هشدارهای هواشناسی 4 گروه برنامه‌ریزی و مستندسازی، گروه فکری، عملیات و پشتیبان در شرکت آب منطقه‌ای گلستان متشکل از کارشناسان فنی این شرکت، جوامع محلی تاثیرگذار و نیروهای بومی تشکیل شد.

140 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده در سیل اخیر در گلستان پرداخت شدکوچ زود‌هنگام عشایر به مراتع استان همدان آسیب زد

پایگاه قرآنی در محلات آسیب‌پذیر استان گلستان برپا می‌شود

نوری گفت: در هیچ کشوری سدها را لایروبی نمی‌کنند، زیرا هزینه لایروبی سدها بیشتر از ساخت یک سد است. لایروبی به تنهایی نمی‌تواند مانع سیلاب شود.

وی خاطرنشان کرد: علت آبگرفتگی شهر آق قلا این است که  فاصله  این شهر تا انتهای مسیر گرگان‌رود 2 مترمربع تا 10 کیلومتر است و این یعنی شیب صفر که کاری نمی‌توان کرد.

مدیر فنی شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان داشت: بهترین راه برای جلوگیری از سیلاب در استان گلستان که مستعد این حادثه طبیعی است، افزایش پوشش گیاهی در ارتفاعات و تعریض مسیر رودخانه‌ها تا رسیدن به دریا است.

محمدرضا رحمان‌نیا معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی گلستان هم در این همایش اظهارداشت: مشکل استان گلستان در پیش‌بینی به موقع بارش‌های ناگهانی و وقوع سیل عدم رادار هواشناسی در گلستان است. استان گلستان برای پیش‌بینی بحران‌ها از رادار علی آباد بهشهر استفاده می‌کند.

وی افزود: رادار علی‌آباد بهشهر تنها تا شهرستان علی‌آبادکتول گلستان را به خوبی پوشش می‌دهد. این رادار دقت لازم را برای شرق گلستان ندارد. معمولا ابرهای در سطح پایین توسط این رادار رصد نمی‌شود.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی گلستان بیان داشت: در حال حاضر استاندارد پیش‌بینی و اعلام هشدارهای هواشناسی حدود 24 تا 48 ساعت آینده است. به صورت متوسط پیش‌بینی‌های 3 روز آینده هواشناسی تا 90 درصد به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی در 23 اسفند 97 اطلاعیه وقوع سیلاب در گلستان را صادر کرد. در 25 اسفندماه نیز اخطاریه این اداره به مدیران دستگاه اجرایی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود