Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:34:46 GMT

ادعای چینی‌ها در مورد تولید خودرویی با سوخت آب

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۰۰۹۶

ادعای چینی‌ها در مورد تولید خودرویی با سوخت آب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، پانگ کوئینگنیان مدیرعامل شرکت یانگمن مدعی است این خودرو به علت مصرف آب به عنوان سوخت، می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ایفا کند.

با این حال از زمان انتشار خبر یادشده در رسانه‌های محلی چین، بسیاری از کارشناسان و متخصصان با دیده تردید و شک به آن نگریسته اند و بحث و جدل‌ها در این زمینه در میان چینی‌ها بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال تشدید بحث‌ها در این زمینه، شرکت یادشده افزوده که موتور این خودرو از طریق ترکیب پودر آلومینیوم و آب با کاتالیستی که نام آن افشا نشده کار می‌کند. مجموعه واکنش‌های این ترکیبات باعث تولید هیدروژن و در نهایت تولید برق می‌شود و از این طریق خودروی یادشده به حرکت در می‌آید.

با این حال هنوز هم منتقدان می‌گویند که امکان ساخت چنین خودرویی وجود ندارد. وو منگ کیانگ دبیرکل اتحادیه ملی انرژی‌های نو در چین گفته است: یک کاتالیست تنها می‌تواند فرایند واکنش را تسریع کرده و بهره وری را افزایش دهد و لذا از این طریق نمی‌توان انرژی اضافی تولید کرد. وی افزوده: حتی اگر از این طریق هیدروژن نیز به دست آید باید با آزمایش‌های مستقل این موضوع را بررسی کرد که این هیدروژن از قدرت کافی برای به حرکت درآوردن یک خودرو برخوردار است یا نه.

در حال حاضر خودروهای هیدروژنی به علت هزینه بالای تولید هیدروژن، مشکلات مربوط به توزیع و سوخت گیری این ماده، امکان اشتعال آن و هزینه‌های بالای این فرایند چندان محبوب نیستند. از سوی دیگر سه فرایند دستیابی به هیدروژن (شامل استفاده از سوخت‌های فسیلی، واکنش‌های شیمیایی و استفاده از متان) آلودگی‌های زیست محیطی زیادی ایجاد می‌کنند.

پیش از این محققان دانشگاه کمبریج روشی برای تولید هیدروژن از انرژی خورشیدی ابداع کرده بودند که برای اجرا در مقیاس صنعتی هنوز مقرون به صرفه نیست.

کد خبر 4627811

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی خودروی برقی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

215 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896934

دیگر خبرها

  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند