Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه موسیقی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از هنرمندان، تهیه‌کنندگان و ناشران معترض قانون اخذ ۱۰درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها توسط دولت حمایت کرد.

در روزهای گذشته قانونی تصویب شد که براساس آن ده درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود. اتفاقی که واکنش‌های زیادی را در میان اهلی موسیقی داشته و بر روی قیمت بلیت کنسرت‌ها هم تاثیر مشهودی گذاشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که قیمت کف بلیت کنسرت‌های تهران که تا پیش از این 45هزارتومان بود حالا به 70هزارتومان رسیده است.

این اتفاق باعث شد تا خانه موسیقی به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی اعضا و موسیقیدانان فعال حوزه اجرایی اطلاعیه‌ای منتشر کند.

در متن این اطلاعیه آمده است:«در پی اعلام عمومی تصویب قانون اخذ ۱۰درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها، مدیرعامل این نهاد صنفی در فرصت‌های مختلف از جمله در دیدار نوروزی با وزیر ارشاد و دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با رئیس جمهور، مراتب اعتراض و غیرقابل قبول بودن این مصوبه مضر و غیرفرهنگی اعلام کرده است.

همچنین در چند ملاقات پی در پی با آقای دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانب مختلف این مصوبه غیرکارشناسانه و مغایر با رسالت وزارت ارشاد بحث و ضمن گلایه از این وزارتخانه که بدون توجه به نظر هنرمندان و نمایندگان صنفی این طرح را به مجلس برده‌اند، از وزیر ارشاد خواسته شد به هر شکل ممکن نسبت به جلوگیری از اجحاف به حقوق هنرمندان و فعالان این عرصه اقدامات لازم صورت پذیرد.

در این زمینه آقای نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در توضیح مضرات این مصوبه در جلسه‌ای دیگر که با حضور ناشران و مسئولان ارشاد در وزارتخانه تشکیل شده بود به نکاتی اشاره و از مسئولان اجرایی خواست تا از اجرایی شدن این مصوبه جلوگیری به عمل آید.

در این زمینه شورای عالی خانه موسیقی ایران در نامه‌ای مستقیم به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره (۵۲۵/۹۸ خ م) مورخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ضمن اعتراض شدید به این مصوبه که خسارت‌های جبران ناپذیری به فرهنگ و هنر مملکت وارد خواهد کرد از وزارت ارشاد خواسته تا نسبت به اجرایی نشدن آن تا لغو در مجلس اقدام نماید.

در بخشی از این نامه خطاب به آقای دکتر صالحی چنین آمده است: متعاقب اعلام این مصوبه که بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه و استطلاعی از اهالی موسیقی مطرح و علی رغم مخالفت کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید، خانه موسیقی اعتراض خود را بارها و از طرق مختلف اعلام داشته و از شما به‌عنوان مقام و متولی اصلی حوزه فرهنگ و وزارت ارشاد به عنوان مهمترین جایگاه دفاع از حقوق حقه هنرمندان انتظار می‌رود با جدیت تمام از اجرایی شدن این مصوبه غلط و تضعیف کننده جریان فرهنگی کشور جلوگیری نمائید.

شورای عالی خانه موسیقی ایران به نمایندگی از صنوف مختلف فعالان حوزه موسیقی بر خود فرض می‌داند تا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی اعضا و موسیقیدانان کشور، این خواسته را مطرح و مجدانه ضمن درخواست از متولیان امور فرهنگی -در هر سه قوه- بخواهد تا لغو مصوبه مزبور از هیچ‌گونه کوششی فروگذار ننمایند.

همچنین خانه موسیقی به منظور تبیین ضرر و زیان‌های این مصوبه غیرکارشناسی از برخی نمایندگان مجلس از جمله اعضای کمیسیون فرهنگی دعوت کرده است تا در جلسه‌ای که با حضور ناشران و هنرمندان در محل خانه موسیقی برگزار می‌شود شرکت نمایند.

در پایان خانه موسیقی ضمن حمایت از کلیه اعضا و هنرمندان موسیقی که نسبت به این مصوبه اعتراض دارند امیدوار است تا همه با اتحاد و یکدلی نسبت به طرح مطالبات صنفی تا رسیدن به حقوق حقه همه فعالان فرهنگی از هیچ گونه کوششی دریغ نورزند.»/خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،در این نشست که پس از بازدید استاندار از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، هنرمندان مشکلات خود را با مقام عالی دولت در مازندران در میان گذاشتند که حسینی پور با دستورات نافذ، زمینه ساز رفع موانع فعالیت و مشکلات این عزیزان شدند. 

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت های این مجموعه پرداخت.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

همچنین در خصوص مکان دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز با دستور استاندار مقرر شد؛ تا شهرداری مرکز استان، یکی از موزه های مستقر در بوستان ولایت را به خانه هنرمندان برای تحقق این امر اختصاص دهد.

در ادامه همچنین شهردار مرکز استان هزینه برگزاری جشنواره در سال 1403 را تقبل نمود.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

مقام عالی دولت در مازندران در خصوص ارتباطات فرهنگی هنری با کشورهای مختلف به بیان نکاتی پرداخت و عنوان کرد: هنرمندان باید سفیران فرهنگی استان باشند.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

استاندار مازندران در پایان این نشست افزود: باید ابزارها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند