Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:13:41 GMT

فیلم گذر ماهواره های «استارلینک» در آسمان را ببینید

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۰۸۱۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 3 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک ستاره شناس آماتور فیلمی از ماهواره‌های استارلینک هنگام گذر از آسمان و قرار گرفتن در مدار زمین ثبت کرده است.

مارکو لانگبروک این ویدئو را از هلند ثبت کرده است. در این ویدئو که حدود یک روز پس از عملیات پرتاب ثبت شده، ماهواره‌ها که رشته‌ای از نور به نظر می رسند در حال حرکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لانگبروک درباره این ویدئو در وبلاگ خود می نویسد: ابتدا دو کورسوی نور در آسمان دیده می‌شد و چند ثانیه بعد ده‌ها نور متحرک در آسمان ظاهر شدند.

هرچند لانگبروک منتظر ظاهر شدن ماهواره‌ها در آسمان بود. اما برخی دیگر از ستاره شناسان آماتور غافلگیر شدند.

به هرحال اسپیس ایکس هفته گذشته ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به آسمان ارسال کرد. این ماهواره‌ها در آینده شبکه ای را تشکیل می‌دهند و اینترنت پرسرعت و ارزان را در سراسر جهان فراهم می‌کنند.

کد خبر 4627889

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری شرکت اسپیس ایکس ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند

از «فیز»، مدل‌های آب و هوایی علاوه بر پیش بینی وضعیت هوا، می‌توانند به فهم و پیش بینی این مساله کمک کنند که ماهواره‌ها چگونه به رویداد‌های آب و هوایی مانند توفان واکنش نشان می‌دهند.

محققان در موسسه تحقیقات اتمسفری و زمین (INAR) در دانشگاه هلسینکی دریافتند که مدل‌های آب و هوایی امروزی می‌توانند انرژی خارج شده (ساطع شده) از زمین و بازتاب یافته در فضا را که بطور مستقیم بر حرکت ماهواره‌های مدار پایین (LEO) تاثیرگذار هستند، بطور صحیح پیش بینی کنند.

محققان با استفاده از این مدل‌ها، به این نکته پی بردند که ماهواره‌های مدار پایین چگونه به رویداد‌های آب و هوایی مانند گردباد‌های استوایی با ابر‌های بلند و بازتابی، پاسخ می‌دهند. نتایج این تحقیق به تازگی در نشریه «تحقیقات ژئوفیزیک» منتشر شده است.

آنها در این کار پژوهشی از مدل‌های آب و هوایی عددی استفاده کردند که شبیه‌ساز‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای هستند که شرایط اتمسفری آینده را بر اساس مشاهدات کنونی و قوانین فیزیک پیش بینی می‌کنند.

اهمیت این یافته‌ها در پتانسیل آنها در ارتقای ردگیری و کنترل ماهواره‌ها نهفته است که این مساله می‌تواند کارآمدی و قابلیت اعتماد به عملیات ماهواره‌ای را بهبود بخشد.

صنم مطلق‌زاده مولف اصلی این مطالعه گفت: شناخت اینکه وضعیت آب و هوا چه تاثیری بر ماهواره‌ها دارد، موجب ارتقای دقت سنجش و اندازه‌گیری‌های ماهواره‌ای مورد استفاده در مطالعات آب و هوایی می‌شود. این یافته‌ها به یک چالش مهم در قابلیت اعتماد به داده‌های ماهواره‌ای رسیدگی می‌کند که همانا تعیین مدار دقیق ماهواره‌ای است که رویداد آب و هوایی بر آن تاثیر دارد.

ماهواره‌ها نقش مهمی در نظارت بر گیاهان، ردگیری منابع آبی و نظارت بر تغییرات یخچال‌های طبیعی از طریق روش‌های اندازه‌گیری مختلف دارند. شناخت بهتر حرکت و جابجایی ماهواره‌ها همچنین می‌تواند به کار نظارت بر آب و هوا و مدیریت فجایع کمک کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • اینتر کهکشانی؛ ستاره ای جدید در آسمان / فیلم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • (ویدئو) برخورد مرگبار دو بالگرد نظامی در آسمان مالزی
  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند