Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحقیقات یک استادیار پزشکی کالج بیلر تگزاس، روزه‌داری از سپیده دم تا غروب آفتاب به مدت ۳۰ روز، نقش حیاتی در بهبود مقاومت انسولین و محافظت در برابر رژیم غذای پرچرب و شیرین ایفا می‌کند و یک روش برای درمان شرایط مرتبط با چاقی از جمله دیابت است. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس تحقیقات منتشر شده، روزه داری از سپیده دم تا غروب آفتاب به مدت سی روز نقش حیاتی در بهبود مقاومت انسولین و محافظت در برابر رژیم غذای پرچرب و شیرین ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق که بر مبنای روزه ماه رمضان انجام شده است‌، یک تمرین معنوی برای مسلمانان است که یک روش بالقوه را برای درمان شرایط مرتبط با چاقی از جمله دیابت، سندروم متابولیک و بیماریهای غیرواگیر مثل کبد چرب ارائه می‌کند.

دکتر عایشه لیلا میندیک اوغلو نویسنده اصلی این مطالعه و استادیار پزشکی و جراحی کالج بِیلِر در تگزاس در این باره گفت: بر اساس داده‌های سازمان سلامت جهانی، چاقی، زندگی 650 میلیون نفر از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را در معرض بیماری مختلفی قرار می‌دهد.

تغذیه و روزه گرفتن می‌تواند تاثیر چشمگیری در چگونگی سوخت‌و‌ساز پروتئین هایی داشته باشد که باعث کاهش مقاومت انسولین و حفظ وزن ایده‌آل بدن شود؛ بنابراین زمان و حدفاصل زمانی بین وعده‌های غذایی می‌تواند یک فاکتور مهم برای افرادی باشد که در معرض شرایط چاقی قرار دارند.

یک مطالعه آزمایشی با حضور 14 فرد سالم که در ماه رمضان به مدت 4 هفته از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب به مدت 15 ساعت روزه گرفتند انجام شد.

محققان نمونه خونهای اشخاص را یک بار قبل از روزه‌‌داری(قبل از شروع رمضان)، یک بار در هفته چهارم روزه‌داری و یک هفته پس از روزه‌داری(یک هفته پس از ماه رمضان) جمع‌آوری کردند.

نتایج حاصل از نمونه‌های خون، افزایش سطوحی از پروتئین تروپومیوزین 1،3 و 4 را نشان داد که که نقش مهمی در حفظ سلولهای سالم و بازسازی سلولها برای پاسخ بدن به انسولین دارند.

تروپومیوزین 3 نقش مهمی در افزایش حساسیت به انسولین ایفا می‌کند که به سلولهای بدن اجازه می‌دهد به شکل موثرتری از گلوکز بدن استفاده کند و قند خون را کاهش دهند.

یافته‌های این تحقیق یک افزایش قابل ملاحظه در تولید پروتئین تروپومیوزین 3 بین شروع روزه‌داری و یک هفته پس از روزه‌داری (یک هفته پس از ماه رمضان) را نشان داد؛ نتایج مشابهی در این بازه زمانی در تولید پروتئین tpm1 و tpm4 نیز یافت شد.

اگر زمان روزه‌داری احساس سردرد دارید به این نکات توجه کنید"ورزش و روزه" بهترین راه دفع مواد سمی بدن

انتهای پیام/

R1529/P/S2,18,24,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد، همچنین نیروهای مسلح اثبات کردند زیر لوای ولایت شجاعانه ماموریت را به سرانجام رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین‌_ در مراسم رژه روز ارتش در اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با کسانی که دنبال تجزیه ایران بودند شتافت و در ترکمن صحرا، کردستان حماسه‌ای جاودان از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: در روزهای ابتدایی نیرویی انقلاب دشمنان خارجی و برخی ساده لوح‌های داخلی زمزمه انحلال ارتش را مطرح کردند، در این هنگام امام خمینی (ره) با درایت کامل روز ۲۹ فروردین را روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری کردند و دستور دادند ارتشیان با تمام امکانات در این روز به رژه بپردازند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عملیات غرور آفرین وعده صادق که موجب شد آسیب پذیری رژیم‌صهیوینستی بر همه جهانیان مشخص شود، این عملیات در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود انجام شد. قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد، همچنین نیروهای مسلح اثبات کردند زیر لوای ولایت شجاعانه ماموریت را به سرانجام رساندند.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 745318

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟
  • هری کین: رد شدن توسط آکادمی آرسنال باعث انگیزه من شده است
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است