Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با ۷۱ اثر از هنرمندان شاخص ۲۵ کشور برپا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت روز جهانی قدس و هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی، این انجمن با مشارکت موسسه فرهنگی هنری صبا نمایشگاه کارتون و کاریکاتوری با حضور ۷۱ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست مطرح ۲۵ کشور از جمله برزیل، ایتالیا، مراکش و روسیه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه با حضور محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و چندین هنرمند جوان جبهه فرهنگی هنر انقلاب فردا (چهارشنبه ۸ خرداد) ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۳ خردادماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان برادران مظفر آماده بازدید هنردوستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاریکاتور هنرهای تجسمی شجاعی طباطبایی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد نمایشگاه کتاب تهران را شب قدر کتاب دوستان دانست و گفت: بسیاری از افراد جامعه هر سال منتظر برپایی نمایشگاه کتاب هستند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشور‌ها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی در رابطه با آثار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فرهنگ معاصر کشور، عنوان کرد: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

نماینده مردم شریف اردستان در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی افزود: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد. همچنین در موضوع بودجه کار‌های خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، بیان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر برپا شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر برپا شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد
  • صدای کودکان شهید غزه در موزه هنرهای معاصر تهران پیچید