Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، مدیركل دادگستری فارس در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این استان خواستار تشکیل کارگروه مدیران ارشد در راستای بررسی مشکلات تولیدکنندگان و رفع موانع موجود شد.
وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و به جای یکپارچگی و همدلی تنها به مرور مشکلات و بیان انتقادات می‌پردازیم گفت: صِرف پرداختن و بیان کردن مشکلات دردی را درمان نمی‌کند بلکه باید به تدوین راهکارهای عملی همت کنیم و تا انتها به برنامه تدوین شده پایبند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه مدیریتی متشکل از استاندار فارس، رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان و برگزاری جلسه در محضر نماینده ولی فقیه در استان جهت بررسی وضعیت اقتصادی و تدوین برنامه حمایتی و رفع موانع تولید و اشتغال گفت: در این کارگروه می‌توان تصمیماتی را که قابلیت اجرا در استان دارد اتخاذ و تاحدودی مشکلات درون استانی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی را حل و فصل کرد.
وی با تأکید بر اینکه کارگروه مذکور می‌تواند با کار کارشناسی نسبت به اصلاح فرآیندهای کلان ملی نیز پیشنهاداتی ارائه دهد، گفت: مجموعه قضایی استان همانند گذشته آماده همکاری همه جانبه است .
رئیس شورای قضایی استان فارس از جدیت دستگاه قضایی در برخورد قاطع با قاچاق کالا، مبارزه با فساد و رانت‌خواری و ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در حوزه‌های تخصصی وظایف و تکالیف قانونی برای مجموعه قضایی تعریف شده است البته دادگستری فارس بیش از توان مجموعه عمل خواهید کرد تا زمینه تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: با مدیران سازمان‌ها و یا نهادهایی که مانع ایجاد رونق تولید و یا شکل‌گیری سرمایه‌گذاری مشروع شوند در چارچوب قانون برخورد و به رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.
حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که عمده مشکلات اقتصادی امروز کشور را نتیجه عوامل داخلی دانستند، گفت: متأسفانه مقررات داخلی و اجرایی مناسبی در راستای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان نداریم.
وی، وجود ستادهای حمایتی مختلف از اقتصاد مقاومتی را تنها یک اسم خواند و افزود: در حالی که یک دهه است عناوین نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب محوریت اقتصادی دارد اما اقدامات عملی عاجل و کاربری در زمینه رفع مشکلات و تسهیل امر تولید را شاهد نبوده‌ایم.
آسیابی در خصوص نرخ سودهای کلان تسهیلات بانکی گفت: با وجود این میزان نرخ سود تسهیلات تولیدکننده عملاً واحد تولیدی خود را برای بانک راه‌اندازی می‌کند چرا که امکان بازپرداخت چنین سودهای حتی در شرایط عادی اقتصادی نیز امکان‌پذیر نیست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس همچنین بیان كرد: قوانین حمایتی فاقد ضمانت اجرا علاوه بر آنکه مشکلات واحدهای تولیدی را حل نمی‌کند باعث ایجاد انتظارات و توقعات در دستگاه‌های اجرایی شده است و عدم تأمین آن‌ها موجب نارضایتی صاحبان واحدهای تولیدی می‌شود.
وی در ادامه گفت: وقتی شاهدیم سرمایه‌گذاران مشکلات ممنوع‌الخروجی، بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای دارند، بدان مفهوم است که ما در حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید موفقیت لازم را نداشته‌ایم.
آسیابی افزود: وقتی بحث جنگ اقتصادی مطرح است فعالین بخش خصوصی رزمندگان جبهه اقتصادی محسوب می‌شوند و به مانند جنگ نظامی نیازمند بنیادی هستند که از آنان حمایت لازم را اجرایی کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد دستگاه قضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد برخورد قضایی با متعرصین انجام می‌شود و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند، چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند، چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و سازهایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه