Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان نیجریه در مسجد مرکزی ابوجا که با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد، با خبرنگاران رسانه‌های نیجریه از جمله شبکه تلویزیونی ملی این کشور موسوم به «NTA» گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار  NTAدرباره اهمیت مسابقات قرآنی دانش‌آموزان اظهار کرد: قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان و معجزه پیامبر اسلام(ص) و مانند چراغی روشنگر راه انسان‌هاست، به همین جهت است که آن حضرت فرمود: بهترین شما کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند.

عظیمی‌نصرآبادی تأکید کرد: بنابرین اهمیت آموختن قرآن کریم و حفظ، قرائت و تفسیر آن برای جوانان و نوجوانان بسیار روشن است و به همین دلیل رایزنی فرهنگی ایران علاقه‌مند به همکاری با نهادهای قرآنی و حمایت از رویدادهای قرآنی مانند این مسابقات است و تلاش می‌کند در آینده همکاری خود را با نهادهای قرآنی به ویژه مدارسی که به آموزش و مسابقات قرآنی اهتمام می‌ورزند، افزایش دهد.

رایزن فرهنگی ایران افزود: مسابقات در سطح بسیار خوب و قابل قبولی برگزار شد؛ چراکه مرحله نهایی بود و برگزیدگان استان‌ها در آن حضور داشتند و حافظان و شرکت‌کنندگان در بخش تفسیر نیز بسیار خوب عمل کردند.

وی با اشاره به اهمیت ماه رمضان بیان کرد: ماه رمضان مهم‌ترین ماه از نظر مسلمانان است و مطابق آموزه‌های دینی ما این ماه به ماه بهار قرآن معروف است و در آن ثواب همه اعمال از جمله قرائت قرآن چندین برابر سایر ماه‌هاست؛ لذا برگزاری مسابقات قرآن در ماه رمضان که مسلمانان به فرمان الهی در حال روزه نیز هستند بسیار شایسته است.

رایزن فرهنگی ایران در پایان سخنان خود، به رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به دلیل توجه مسئولان نظام فعالیت‌های قرآنی در ایران بسیار گسترش یافته و جوانان بسیاری به حفظ و قرائت قرآن روی آورده و مقام‌های شاخصی را نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن به دست آورده‌اند.

گفتنی است؛ مسابقات سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان نیجریه با حمایت رایزنی فرهنگی ایران طی سه روز در مسجد مرکزی ابوجا برگزار شد و عظیمی‌نصرآبادی با حضور در روز پایانی مسابقات، جوایز افراد ممتاز شامل نسخ قرآن کریم با ترجمه انگلیسی و کتبی درباره کشورمان را به آنها اهدا کرد.

همچنین، 30 نسخه قرآن کریم با ترجمه انگلیسی به برگزارکنندگان مسابقات برای اهدا به مدارس شرکت‌کننده داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فعالیت های قرآنی ایران نیجریه شبکه تلویزیونی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد